• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    bäbis m skrev 2009-03-25 11:48:00 följande:
    Härliga tips och skön energi man får av att läsa inläggen. Tusen tack!
    Det var meningen =) URW
    tekannan skrev 2009-03-25 11:46:14 följande:
    Det är just det jag fasar för... Men när du målar upp det så snyggt så ser man nästan fram emot det!
    Köp bara extra mkt silvertejp så är du mao safe =)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • skrattmaja

mama bean, ja det är ju hur fint som helst.. jag är mkt nyfiken på hur johanan kommer att reagera, hon har ju redan börjat bete sig som en stora syster... inhandlat mysfilt, sett till så att mormor handlat liten pyjamas... klurat ut att bebis behöver en egen säng o att den får stå i hennes rum om det behövs....
    så det känns bra att involvera henne i förberedelser.
    hon tror att det är en lillasyster som kommer i sommar o den ska heta Maria (som hennes docka!!!)

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Smulan87

Kom hem från stan nyss, träffade BM också vid 11..
    blodtryck 110/60
    hb 118 (bättre än senast iaf, de går uppåt)
    b-glukos låg på 5,1 så den såg med bra ut
    fosterljuden låg på 132 :)

vägde 80.7 kg dock, som de ser ut nu så har jag på 7 veckor gått upp ett kilo i veckan, så de var inte så bra, men jag lägger inte så mycket energi på att bry mig om de bebis ligger på kruva och vimår bra och jag äter lagom så.. vi får se :)

BF 11Juni 2009
  • 3barnsmor35
    Smulan87 skrev 2009-03-25 14:33:59 följande:
    Kom hem från stan nyss, träffade BM också vid 11.. blodtryck 110/60 hb 118 (bättre än senast iaf, de går uppåt) b-glukos låg på 5,1 så den såg med bra ut fosterljuden låg på 132 :) vägde 80.7 kg dock, som de ser ut nu så har jag på 7 veckor gått upp ett kilo i veckan, så de var inte så bra, men jag lägger inte så mycket energi på att bry mig om de bebis ligger på kruva och vimår bra och jag äter lagom så.. vi får se :)
    Ingen fara, nojja inte om vikten!
    Skönt att allt såg bra ut!
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

jag menar, vf påpeka att jag gått upp för mycket? jag mår bra, alla värden är skitbra, de syns inte att jag gått upp så heller, och jag menar? :P haha..orkar inte bry mig om de lixsom >.< jo de var bra att de såg bra ut! längtar ännu mer nu! varannanvecka besök nu ! :)

3barnsmor35 skrev 2009-03-25 14:52:40 följande:
    Ingen fara, nojja inte om vikten! Skönt att allt såg bra ut!
    BF 11Juni 2009
  • 3barnsmor35
    Smulan87 skrev 2009-03-25 15:06:52 följande:
    jag menar, vf påpeka att jag gått upp för mycket? jag mår bra, alla värden är skitbra, de syns inte att jag gått upp så heller, och jag menar? :P haha..orkar inte bry mig om de lixsom >.< jo de var bra att de såg bra ut! längtar ännu mer nu! varannanvecka besök nu ! :)
    Jaa, tänkte också på det. Puckad BM... Jag tycker du ska säga åt henne att du inte vill höra sånt.
    Hatar vikthets o spec från BM's.
    kram igen till dig, från en 100+ kg-brud =)
  • Smulan87

eller hur :S sålänge man känner att de själ vinte är några problem lixsom >.< jag kan ju inte sluta äta? :P ska föröska säga de till henne :) kram på dig själv du ;>

3barnsmor35 skrev 2009-03-25 15:12:10 följande:
    Jaa, tänkte också på det. Puckad BM... Jag tycker du ska säga åt henne att du inte vill höra sånt. Hatar vikthets o spec från BM's. kram igen till dig, från en 100+ kg-brud =)
    BF 11Juni 2009
  • bebek

jag har haft sådan huvudvärk i två dagar nu, som migrän, aldrig haft desslike, tror jag kommer dö nu eller sprängas i småbitar. är alvedon ok när man är gravid?
    inte vågat ta något än så länge.

• 3barnsmor35

Ta panodil eller alvedon - helt ok.
    Men om du får sån sprängande huvv kanske du ska kolla ditt bt.
    kram

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!