• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

jo do mär smärtsamma :( ska ringa henne imorgon, hellre att man ringer en gång för mycket en en gång för lite, för jag har kännt mig jättekonstig i flera dagar >.< försöker vila lite varje dag, de hjälper för studen iaf >.< vill inte ta en massa alvdeon i onödan lixsom >.<

bebek skrev 2009-03-31 16:22:46 följande:
    smulan87 om värkarna är smärtsamma eller väldigt regelbundna tycker jag du ska ringa din bm imorn. hon kan avgöra om du ska komma in så de kan kolla att du inte mjuknat för mycket eller börjat öppna dig. bästa botet är faktiskt att vila, sjukskriva dig om du jobbar och bara ta det lugnt, det var rådet jag fick. och det blev mycket bättre.
    BF 11Juni 2009
  • bebek

ja absolut bättre att ringa en gång för mycket

kram på dig

• Katta86

smulan: Prova med att ta ett bad eller en varm dusch. Det är ett bra knepp till att kolla om det är äckta eller förvärkar du har. Ger dem sig så ska det inte vara någon fara! Em vetekudde kan också hjälpa! Och när jag pratade med BM om mina förvärkar sa hon att alvedon och panodil skulle jag inte vara rädd för att ta, de kan man ta var fjärde timme eller vad det står på paketet...

Men ring imorgon! Du har ju gått så pass långt i din graviditet att de nog vill titta så att inte livmodertappen är påverkad!

Men alvedon, värme och vila är väll det som hjälper mot förvärkar iallafall..

• Katta86

Föresten, Bebek, vad snygg du blev i håret!

• LakeHill

Bebek: Jättesnyggt!

Jag har också haft mycket "mensvärk" senaste dagarna. I förra grav hade jag det i början och förstod så att det var "växtvärk" i livmodern. Vet inte om det är det nu.

Har också stora problem med min rygg, gör ont att gå och har svårt att sova på nätterna. Har även samma problem som flera av er att jag får svårt att andas efter att jag ätit, försöker dra ner på portionerna men det är inte lätt när man är så hungrig hela tiden. Har just varit på massage nu, så ryggen känns en aning bättre Behövdes verkligen efter att jag varit på sjukhuset med sonen idag och burit runt på honom där.

• 3barnsmor35

Snyggt Bebek!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • tekannan
    Smulan87 skrev 2009-03-31 16:09:35 följande:
    Haft sån mensvärk i 5 dagar nu :( kan inte gå länge helelr får så ont  i ryggen, kan inte sova om nätterna har typ.. värkar? är de normalt att ha förjävla mycket mensvärk varje dag hela tiden? haft de som sagt snart en vecka? mitt humör har blivit värre och så har jag blivit skittrött :(
    Jag tycker du ska kontakta din BM, det skulle kunna vara ett tecken på UVI. Morgonurin och en provsticka så vet du svaret. Annars kan det vara tecken på att ngt är på gång, på tok för tidigt... Men UVI brukar ge sådana symptom hos en gravid.
  • Smulan87

Jo ska göra det! UVI tror jag inte det är, tror visserligen bara att det är som bebisen håller på att fixeras för jag har känt att han ligger högt högt upp nu och sparkar bara uppåt, men vad vet jag? >.< ska iaf fråga och se vad dom säger.

tekannan skrev 2009-03-31 17:43:15 följande:
    Jag tycker du ska kontakta din BM, det skulle kunna vara ett tecken på UVI. Morgonurin och en provsticka så vet du svaret. Annars kan det vara tecken på att ngt är på gång, på tok för tidigt... Men UVI brukar ge sådana symptom hos en gravid.
    Duschade varmt i morse, de hjälpte för studen, men sedan kom de tillbaka igen, och ryggen gör så jäkla ont >.< jag har nämligen missbrukat alvedon innan så jag skippar helst de :/ (jag tryckte i mig ett paket med alvedon i veckan i 3 år >.<) men jag ska ringa imorgon!
    Katta86 skrev 2009-03-31 16:59:02 följande:
    smulan: Prova med att ta ett bad eller en varm dusch. Det är ett bra knepp till att kolla om det är äckta eller förvärkar du har. Ger dem sig så ska det inte vara någon fara! Em vetekudde kan också hjälpa! Och när jag pratade med BM om mina förvärkar sa hon att alvedon och panodil skulle jag inte vara rädd för att ta, de kan man ta var fjärde timme eller vad det står på paketet... Men ring imorgon! Du har ju gått så pass långt i din graviditet att de nog vill titta så att inte livmodertappen är påverkad! Men alvedon, värme och vila är väll det som hjälper mot förvärkar iallafall..
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Precis den hårfärgen som do har ska jag färga till nu i april, ska även klippa mig, axellångt ska de bli med snelugg, har långt hår ner till midjan nu som jag har tröttnat på, >.< ska även göra ite fejklockar i de inför fotograferignen :)

bebek skrev 2009-03-31 16:42:36 följande:
    ja absolut bättre att ringa en gång för mycket kram på dig
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!