• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • skrattmaja

lider med er som har ont o inte kan sova, hoppas att ni hittar ngn sovställning som får er at vila, antar att ni redan har provat med kuddar mellanknäna och bakom ryggen???
    själv har jag ju turen att sova hela natten igenom utan toabesök eller att vkana utav bebis, så jag är så glad för varje natt jag kan sova. Förra grav vakande jag mkt mkt tidigt sista veckan och var vaken ett par timmar men det var det ända..

bebek, så fint fixat hår..... själv ska jag bara kapa av håret ett par decimeter eller så..tror inte att det blir ngn färg..känns som det är mkt utgifter nu ändå....

smulan, låter onekligen obehagligt men isntämmer i vad de andra redan har sagt försök att varav ner, bli avslppnad för mig fungerar yoga bad/dusch o avslappningsskiva men alal är vi ju olika.

lakehill, inget allvarligt med sonen hoppas jag?

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • WilliamNellyJamie

det var ingen som hade Hepatos här inne???

jag ahr ju problem med det och ett viruv som jag fått primär cmv
    (ja ni som hänger på andra juni tråden vet ju om detta och hela historien)

men jag har fått detta virus och blev jätte dålig vilket  var tur för oftast blir man inte det men detta virus är i alla fall farligt för bebisen och de är 50% chans attt hon har det och läkarna tror eftersom jag varit sjuk så länge med viruvet att hon troligtvis har det och då är det en maVv skador som kan uppstå och även att hon inte klarar sig

jag har haft välldigt svårt med detta för 2 saker som är farligt är inte kul och när läkarna kanppt vet nåt eftersoim det är så ovanligt så känns det välldigt otryggt men har fått ett namn på en dr efter egna efterforskningar och hjälp här på fl till en som jobbar på en kvinnoklink på universitet sjukh huddinge så i morgon ska jag ringa och försöka få lite mer statestik på hur barnen klarar sig och skadorna

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • skrattmaja
    williamnellyjamie, ursäkta att jag inte svarat på ditt inlägg men jag är mkt osäker på vad hepatos är.
    lider inte av ngt speciellt så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips.
    hoppas verkligen att du hittar ngn som kan hjälpa dig! låter ju mkt lovande att det är ngn på huddinge sjukhus som kan ngt annars får du väl försöak mot ngn neo avdelning kanske om de vet hur man ska vårda dessa barn, googlade lite snabbt och vad jag fattade så är det din lever som är påverkad som ger upphov av ngn form av allergi hos dig? och jag fattade att det kan bli tal om tidigare födelse utav barnet?
    stämmer det?

eftersom du varit in här o frågat så får du gärna berätta hur det går..eller så får jag ta mig i kragen o titta in i den andra junitråden.

ang att det finns fler junitrådar tycker jag inte är så farligt, för jag tycker att det är trevligt att det inte är så otroligt många vilket det tycärr bruykar vara i början vill ju gärna känna att man får lära känna de anra i tråden om än inte irl så via tråden.
    Hoppas att du inte misstycker eller tar illa upp för det är ju absolut inte ritkgit mot dig det blev en slump att jag hamnade i denna junitråd!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • WilliamNellyJamie
    skrattmaja skrev 2009-03-31 18:47:47 följande:
    williamnellyjamie, ursäkta att jag inte svarat på ditt inlägg men jag är mkt osäker på vad hepatos är. lider inte av ngt speciellt så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips.hoppas verkligen att du hittar ngn som kan hjälpa dig! låter ju mkt lovande att det är ngn på huddinge sjukhus som kan ngt annars får du väl försöak mot ngn neo avdelning kanske om de vet hur man ska vårda dessa barn, googlade lite snabbt och vad jag fattade så är det din lever som är påverkad som ger upphov av ngn form av allergi hos dig? och jag fattade att det kan bli tal om tidigare födelse utav barnet?stämmer det?eftersom du varit in här o frågat så får du gärna berätta hur det går..eller så får jag ta mig i kragen o titta in i den andra junitråden.ang att det finns fler junitrådar tycker jag inte är så farligt, för jag tycker att det är trevligt att det inte är så otroligt många vilket det tycärr bruykar vara i början vill ju gärna känna att man får lära känna de anra i tråden om än inte irl så via tråden.Hoppas att du inte misstycker eller tar illa upp för det är ju absolut inte ritkgit mot dig det blev en slump att jag hamnade i denna junitråd!
    nej alla dessa sjukdommar jag fattar knappt nåt jag heller jag visste inte förens nyligen att det hette hepatos så ja man kan inte veta allt men det är ganska vanligt eller inte vanligt men inte helt ovanligt heller men hoppas få det under kontroll och jag äter ju medicin mot det och får svar i morgon hur det har gått. men primär cmv som jag ahr är farligare tyvärr och det är jätte ovanligt men hoppas jag får svar från någon som vet mer.

ja det blir tidigare men det kan vi inte bestämma nu utan måste ta ett speciellt blodprov (ang mitt cmv=cytolomegavirus) på tor för att sen vänta 1 vecka på svar för att se om jag kan göra fvp sen får jag veta hur vi gör med snitt men det kan bli allt från v 34 innan vill jag inte själv om inte blir värre på nåt sätt man kan inte göra det för tidigt (om hon är smittad) och inte för sent  heller

den andra juni tråden eller maj/juni fast det är bara juni mammor den starde vi upp ny härom dagen men den har varit i full gång men man kanske kan slå ihop trådarna för många här är där oxå men ni här är inte där.....ja det låter flummigt men du hajar säkert

trodde detta skulle bli min bästa grav av dem alla men de har blivit den värsta inte kul men vad ska man göra!!!!
  • dagdrömmare

WilliamNellyJamie --> kul att du vill komma in till oss. Jag har inte hört talas om hepatos innan men det låter jättejobbigt för er. Hoppas du kan få lite mer svar imorgon.

Jag vet hur det kan kännas att få besked om att allt inte är som det ska med bebisen i magen. Du får gärna skriva till mig om du behöver prata av dig.

• WilliamNellyJamie

tack

ja jag är fortf i nåt sorts chock tillstånd för jag har även gjort kub test och fick dåligt reslutat och har gjort fvp och hade en period av total djup ångest men allt visade sig vara ok den gången trodde ju aldrig jag skulle få mer besvär än foglossning (som jag har men orkar knappt bry mig om det just u för de andra sakerna är värre)

jag hoppas att ajg snart får mer hjälp då sös där ajg går vet inget ,jag visste mer än läkaren jag fick infon av första gången så jag litar inte riktigt på dem

• dagdrömmare

WilliamNellyJamie det är tråkigt när läkarna inte läser på om ovanliga diagnoser. Vi visste mer än alla läkare om vår sons diagnos. Det är ju dem man ska kunna fråga.
    har du hittat fler i samma sits?

• Pian80

bebek
    Grrr. Verry sexy. Allvarligt, det var skitsnyggt!

smulan
    Berätta när du pratat med din BM imorgon så vi får veta hur det är med dig. Kram

• Smulan87

var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/

Pian80 skrev 2009-03-31 21:03:49 följande:
    bebek Grrr. Verry sexy. Allvarligt, det var skitsnyggt! smulan Berätta när du pratat med din BM imorgon så vi får veta hur det är med dig. Kram
    BF 11Juni 2009
  • Tickollina
    Smulan87 skrev 2009-03-31 21:26:16 följande:
    var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/
    Det är inte vattnet som gick?
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!