• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

men apropå koppla av,

tänker på er som väntar erat andra barn medans den första fortfarande är rätt liten.
    passade min lillasyster på 2 år igårkväll några timmar och phu, jag blev helt slut!
    vi lekte "laga mat" i två timmar, åt riktig mat när andra syster på 8 kom hem, retades, byggde lego, försökte kissa på pottan, kolla tv, åt lite till, fick busattack, kom på att man absolut måste ha solbrillor på kvällen. var svårt att hålla samma tempo bara några timmar med de två viljorna! men oj vad mysigt det är också, med alla kommentarer från en som nyss börjat babbla, och som vill krypa upp och ligga och gosa och kramas när man blir trött, då smälter man igen..

men vi bara lekte och rev fram leksaker och åt mat.
    kan tänka sig att om man står där och ska städa upp allting, laga maten, hjälpa en med läxor och få den andra att förstå att man inte kan gå och lägga sig i typ gummistövlar och vanliga kläder. och sen vaara gravid och försöka rå om sig själv! hur ni klarar det är fortfarande lite av ett mysterium, får väl veta så småningom om några år:)

• hyperballad
    bebek skrev 2009-04-01 12:20:53 följande:
    men apropå koppla av, tänker på er som väntar erat andra barn medans den första fortfarande är rätt liten. passade min lillasyster på 2 år igårkväll några timmar och phu, jag blev helt slut! vi lekte "laga mat" i två timmar, åt riktig mat när andra syster på 8 kom hem, retades, byggde lego, försökte kissa på pottan, kolla tv, åt lite till, fick busattack, kom på att man absolut måste ha solbrillor på kvällen. var svårt att hålla samma tempo bara några timmar med de två viljorna! men oj vad mysigt det är också, med alla kommentarer från en som nyss börjat babbla, och som vill krypa upp och ligga och gosa och kramas när man blir trött, då smälter man igen.. men vi bara lekte och rev fram leksaker och åt mat. kan tänka sig att om man står där och ska städa upp allting, laga maten, hjälpa en med läxor och få den andra att förstå att man inte kan gå och lägga sig i typ gummistövlar och vanliga kläder. och sen vaara gravid och försöka rå om sig själv! hur ni klarar det är fortfarande lite av ett mysterium, får väl veta så småningom om några år:)
    jag kan tänka på det som idag när jag hade sovmorgon till halv tio...
    tänkte att hade man då haft fler sen innan, får man någon sömn o vila då?
    ♥ pyret har BF den 1/6-09 ♥
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-04-01 12:20:51 följande:
    du din fuskare, precis - lyxstart på veckan... *avis*
    ja, haha, men jag fick tillbaka semesterersättning från ett företag som "glömt" betala det innan. så jag tyckte jag kunde unna mig lite;) har knappt lagt en krona på kläder eller något liknande sen jag blev gravid. och så slutade jag ju röka så det har jag ju sparat in över 1000 kr i månaden på! eller tja om man räknar på det har jag sparat ihop omkring 10 000 sen jag blev gravid på att inte röka;) duktlinda! haha
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-04-01 12:26:20 följande:
    ja, haha, men jag fick tillbaka semesterersättning från ett företag som "glömt" betala det innan. så jag tyckte jag kunde unna mig lite;) har knappt lagt en krona på kläder eller något liknande sen jag blev gravid. och så slutade jag ju röka så det har jag ju sparat in över 1000 kr i månaden på! eller tja om man räknar på det har jag sparat ihop omkring 10 000 sen jag blev gravid på att inte röka;) duktlinda! haha
    ja det är klart, men jag är fortfarande avis...
    hihi
    låter så skönt.

själv har jag dock shoppat en del mammakläder o jag slutade röka dec 07 men pengarna har på något sätt försvunnit iaf...
    bra jobbat av dig!
  • Katta86

Jag slutade också röka när jag blev gravid och mannen slutade snusa i samma veva men av någon anledning så ser vi inte röken av några extra pengar! Surt! =)

• ModernaModern

Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men.

idag känns det bättre... hur mår ni andra?

• bebek

haha ja de gör lätt det, försvinner alltså 
    jag började direkt att dra "rökpengar" från kontot så jag skulle se hur mycket jag spara:) kanske blir till min "masterdiver" resa om något år:) min personliga dröm, att se världens alla stora dyk och förhoppningsvis vara dykinstruktör innan 30.

ja fotvård är något jag rekomenderar! med massage o peeling o allt oj vad skönt.
    ansiktsbehandling var skönt men stundvis jobbig och jag var tvungen att sätta mig upp, men fan vad fräsch jag är haha.

ja tänk att vara gravid, jobba heldag sen hemma vill alla ha sin bit av "mamma"
    kan tänka man stundvis blir väldigt trött.

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-04-01 12:37:23 följande:
    Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men.idag känns det bättre... hur mår ni andra?
    oj ja hjärtklappning känns läskigt, men är oftast helt ofarligt.
    stress och oro är ofta en orsak, skönt att du mår bättre idag, lätt att skrämma upp sig själv när hjärtat skenar iväg.
  • Smulan87

hjärtklappning är ju supernormalt :) läskigt men normalt, man ska bara andas lugnt och blunda och slappna av så går de över :)

ModernaModern skrev 2009-04-01 12:37:23 följande:
    Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men. idag känns det bättre... hur mår ni andra?
    BF 11Juni 2009
  • hyperballad
    Smulan87 skrev 2009-04-01 12:42:02 följande:
    hjärtklappning är ju supernormalt :) läskigt men normalt, man ska bara andas lugnt och blunda och slappna av så går de över :)
    njaa supernormalt skulle jag inte säga.
    är det återkommande bör man kolla om det är psykiskt eller fysiskt. lider själv av hjärtklappning o man bör få det kollat om det är ofta man upplever att hjärtat rusar iväg!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!