• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    Smulan87 skrev 2009-03-31 21:26:16 följande:
    var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/
    Lägg en binda i trosorna o rinner det med, ring o åk in så de får kolla om det är fostervatten eller flytningar. Ta med bindan in då alltså =)
    Mitt vatten gick med Lillan v.33+4 o då blev jag stoppad, så det är viktigt att du kollar upp det.
    skickar kram till dig
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • dagdrömmare

Smulan87
    Om jag var du skulle jag ha ringt Förlossningen och bett om råd. De kan ju vara fostervatten och då behöver de kolla dig.

Jag hade mensvärk och ont i ryggen när jag hade urinvägsinfektion för 2månader sedan. Jag hade inga andra symptom. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så skickade de mig direkt till närmsta jourläkare. Hade UVI som blev njurbäckeninflammation dagen efter med feber och smärtor.

Vänta inte tills imorgon!!!!!

• tekannan
    Smulan87 skrev 2009-03-31 21:26:16 följande:
    var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/
    Jag tycker nog du ska ta och ringa förlossningen omgående. Vill de att du ska komma in för kontroll så är det lika bra att göra det.
  • längtan09
    dagdrömmare skrev 2009-03-30 21:33:24 följande:
    Aha en sino från looma. De är jättebra, har en sån själv Perfekt för sommaren då den är lite tunnare.
    Hehe ja, hon visade mig två olika märken och den jag valde skulle vara tunnare, tänkte just då på att jag ska ha i juni och sen när det blir läge att ha en tjockare kanske man byter sjal, för man har inte trikåsjal hela tiden va? Det är mest bara i början om jag fattat rätt?
  • dagdrömmare
    längtan09 skrev 2009-03-31 21:59:15 följande:
    för man har inte trikåsjal hela tiden va? Det är mest bara i början om jag fattat rätt?
    trikåsjal funkar bra till ca 10kg eller 1år. Sen ger en vävd sjal bättre avlastning och blir stadigare.
  • Smulan87

jo visserligen :/

tekannan skrev 2009-03-31 21:45:27 följande:
    Jag tycker nog du ska ta och ringa förlossningen omgående. Vill de att du ska komma in för kontroll så är det lika bra att göra det.
    okej :/ justnu känner jag ej så mycket bebis sparkar på och så,.. ska se hur de går, ska iaf ringa och rådfråga.
    dagdrömmare skrev 2009-03-31 21:44:56 följande:
    Smulan87 Om jag var du skulle jag ha ringt Förlossningen och bett om råd. De kan ju vara fostervatten och då behöver de kolla dig. Jag hade mensvärk och ont i ryggen när jag hade urinvägsinfektion för 2månader sedan. Jag hade inga andra symptom. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så skickade de mig direkt till närmsta jourläkare. Hade UVI som blev njurbäckeninflammation dagen efter med feber och smärtor. Vänta inte tills imorgon!!!!!
    Ska göra de, tack för tipset!
    3barnsmor35 skrev 2009-03-31 21:35:31 följande:
    Lägg en binda i trosorna o rinner det med, ring o åk in så de får kolla om det är fostervatten eller flytningar. Ta med bindan in då alltså =) Mitt vatten gick med Lillan v.33+4 o då blev jag stoppad, så det är viktigt att du kollar upp det. skickar kram till dig
    vet inte, men jag tror inte de? >.<
    Tickollina skrev 2009-03-31 21:31:06 följande:
    Det är inte vattnet som gick?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

ska göra de, kom på en sak dock, jag har inte nummret till förlossningen, hur fasen får jag tag på de? svarar dom ens nu?...? bor i växjö

dagdrömmare skrev 2009-03-31 22:38:37 följande:
    smulan 87 bra att du kollar det, du får hålla oss uppdaterade
    BF 11Juni 2009
  • bebek

tack för komplimangerna! :D

oj smulan87, undrar hur det går för dig, och är med dig, du får skriva och berätta hur det går!

jag visste inte ens att det fanns flera junitrådar.... :o

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!