• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Oj, en sak till jag kom på. Har inte funderat på det tidigare (dåligt kanske) men jag har en navelpiercing sedan 10 år. Är det någon av er som har erfarenhet på något sätt av graviditet och navelpiercing? Vad ska man göra? behöver man göra någonting?

Mycket tacksam för svar. Känner mig lite kluven.

• tekannan

bäbis m skrev 2009-01-27 13:05:39 följande:

Oj, en sak till jag kom på. Har inte funderat på det tidigare (dåligt kanske) men jag har en navelpiercing sedan 10 år. Är det någon av er som har erfarenhet på något sätt av graviditet och navelpiercing? Vad ska man göra? behöver man göra någonting?Mycket tacksam för svar. Känner mig lite kluven.
    Jag hade också piercing i naveln vid min förra grav. Runt v 20 tog jag ut den och hoppades på att det skulle växa ihop innan magen blev för stor. Vet inte om hålet växt ihop än för jag vill inte ha i ngt smycke längre så jag har inte testat. Men däremot kan jag berätta att jag fick inga bristninga på magen alls, förutom utifrån piercinghålet! Ångrar idag att jag gjorde det hålet när jag var nyligen fyllda 18...
    Har en väninna dock som har åter stoppat i sin piercing efteråt men honhade den i så länge hon kunde tills magen blev för stor. Har även hört om en som köpte ngn annan variant man kunde stoppa i som anpassade sig (?) efter hålet när magen växte...
  • bäbis m

Hm, jag har läst en del om piercing nu idag och kommit fram till att den ryker i kväll. Förhoppningsvis blir det inga jättefula ärr. Känner sig säkert lite naken men det viktigaste är hälsan.

• bebek
    Kkarin skrev 2009-01-27 12:15:46 följande:
    bebek: hur tränar man magmuskler stående? Jag har undvikit alla magövningar eftersom jag inte vet vilka jag kan göra och vilka jag bör undvika.
    det är inga byggamusklerövningar men du kan känna efter om du hittar dina nedre magmuskler, spänn dem, som om du kniper och spänner in magen precis över "vulvbenet" så "lyfter" du upp bebismagen.. Sen kan man ju ta vänster armbåge mot höger knä, tänk att du "drar ihop" dig med mage.. kan vara lite knepigt men försök, det kan kännas rätt mycket efter många repetioner! :) Men som sagt, man ska inte fixera sig alltför mycket vid träning tycker jag:) rolig träning som man tycker är kul o mår bra av är det bästa!

måste se rätt kul ut med en stor mage mer piercing:P
  • bäbis m

haha, tur nog så är inte magen speciellt stor ännu men den lär väl bli... Tänker liksom inte på att den finns där längre men så läste jag någonstans om piercing och graviditet och kom att inse att jösses, det där rör ju mig med.

"måste se rätt kul ut med en stor mage mer piercing:P"

• bebek

haha, har sett magar där hålet "dragit ut" sig och blivit som ett avlångt hål... sett lite knasigt ut. Har en tatuering på höften, men den är ju nästan på mitten av magen nu och växer sig sakta uppåt över byxkanten. ska bli intressant att se vad det blir av den!

• Smulan87
    Nu har jag lagt in en ny magbild :Dde står vecka 21, 20+5 på den :D men visst syns de på mig? :D
    BF 11Juni 2009
  • Katta86
    Smulan87 skrev 2009-01-27 18:36:25 följande:
    Nu har jag lagt in en ny magbild :Dde står vecka 21, 20+5 på den :D men visst syns de på mig? :D
    Hah, ja du har ju fått stor mage ju! Vilken söt kula du har när du ligger ner! =)
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • bäbis m

Oj, hihi det var ingen dålig bäbismage du har. Syns mycket mer på dig än på mig...Om jag inte tokväxer på 2 veckor :) Måste vara skönt att inte folk bara tror att man ev tränat lite mindre än vanligt.

Smulan87 skrev 2009-01-27 18:36:25 följande:
  • frukarlssonn

Jag tog ut min navelpiercing i fredags. Har haft den sen -99 så det kändes mkt märkligt att inte ha den. men jag började bli röd och irriterad  runt hålet om man säger så för magen putar ju en del så jag tror aldrig jag hade kunnat ha den hela grav. Men när jag skulle duscha morgonen därpå och slängde ett öga på magen blev jag helt stel först, kände att nåt såg konstigt ut, sen fatta jag att de va navelpiercingen som va väck Men de känns fortfarande konstigt när jag står i duschen och tvålar in mig att den e borta. Har ju liksom haft deni över nio år!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!