• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • ModernaModern

Har ni hittat några fina mammakläder...jag behöver...

• LakeHill

Har köpt de mammatröjor jag behövde fylla på med på H&M, billigt o bra, hade inte råd med något annat. Mammabyxor har jag fått låna en massa

• bebek
    kicki08 skrev 2009-01-28 09:16:49 följande:
    jag bär oxå bebis väldigt långt ner. Ibland känns magen väldigt tung och det känns som jag är kissnödig mest hela dagarna.Föresten, om vagnar. Kolla in det här.www.barnnet.se/rep2.php?id=90
    ahh också läst många sådana där, men brios  happy o emmaljuna vart återkallade och fixade, artiklen är ju ett år. Den senaste jag läst sågade bugaboo vagnen som enligt dem fick massa fel, trots att den är dyrast på marknaden typ.

LakeHill skrev 2009-01-28 09:17:40 följande:
     Har nu fått plats p gravidvattengympa som börjar ikväll, ska bli roligt och spännande att se hur bra man orkar hänga med. Det lär ju ska vara skonsamt i vattnet.Angående magar, jag har aldrig tidigare behövt träna för att behålla min platta mage men efter förra grav gick magen aldrig tillbaka, sedan blev jag ju gravid igen. Så efter nästa förlossning är det nog hårdträning som gäller för att bli av med magen. Musklerna har helt enkelt förslappats så man måste träna upp dem igen,suck...
    Ska också på mamma vattengympa idag:D jätteskönt säger alla som gått!

jag har en väldigt lågt sittande moderkaka så jag bär väldigt långt, min mor o moster bar likadant. Men tycker det kan vara jobbigt redan o äta mat, det tar liksom stopp, jag får inte i mig en normal portion längre, hur blir det då när magen är tre dubbelt så stor?

Är det någon här som kan tipsa om några enkla recept? jag är så jävla dålig på laga mat, bortskämd resturangmänniska.. Men fått skäll man inte ska äta en banan o fil till lunch och bröd o morötter till middag. Men någon som vet en sida elelr något med lättlagad god oavancerad mat?

Bristningar på magen är ju rätt vanligt, men om man får dem när brukar dom dyka upp?
    och såndär mörk rand under naveln?
  • skrattmaja
    ModernaModern skrev 2009-01-28 09:20:51 följande:
    Har ni hittat några fina mammakläder...jag behöver...
    jag har ju bra med byxor sedan förra gången sedan har jag faktiskt spanat på tradera en del o ropat hem en blus samt att jag har lyxat till mig och köpt en fin t-shirt på po.p

www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx

även förra graviditet så spande jag in tradera blocket och liknande för det finns de som använt kläder endast ett par månader som säljer och det tycker jag är helt OK!

vet ju att po.p har lite rea om du vill ha ngt speciellt!

själv ska jag snart ge mig ut på finkönningsjakt jag ska ju disputera i slutet av april
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • LakeHill

bebek skrev 2009-01-28 09:44:06 följande:

Ska också på mamma vattengympa idag:D jätteskönt säger alla som gått!jag har en väldigt lågt sittande moderkaka så jag bär väldigt långt, min mor o moster bar likadant. Men tycker det kan vara jobbigt redan o äta mat, det tar liksom stopp, jag får inte i mig en normal portion längre, hur blir det då när magen är tre dubbelt så stor? Är det någon här som kan tipsa om några enkla recept? jag är så jävla dålig på laga mat, bortskämd resturangmänniska.. Men fått skäll man inte ska äta en banan o fil till lunch och bröd o morötter till middag. Men någon som vet en sida elelr något med lättlagad god oavancerad mat?Bristningar på magen är ju rätt vanligt, men om man får dem när brukar dom dyka upp?och såndär mörk rand under naveln?
    Har också svårt att äta nomrmala portioner, särskilt kvällstid, trycker uppåt och får jätteont i magen. Men är ändå hungrig hela tiden. Är själv värdelös på att laga mat så skulle gärna få något bra tips jag med
  • LakeHill

skrattmaja skrev 2009-01-28 10:05:23 följande:

jag har ju bra med byxor sedan förra gången sedan har jag faktiskt spanat på tradera en del o ropat hem en blus samt att jag har lyxat till mig och köpt en fin t-shirt på po.pwww.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...även förra graviditet så spande jag in tradera blocket och liknande för det finns de som använt kläder endast ett par månader som säljer och det tycker jag är helt OK!vet ju att po.p har lite rea om du vill ha ngt speciellt!själv ska jag snart ge mig ut på finkönningsjakt jag ska ju disputera i slutet av april
    Men vad kul att du ska disputera - spännande! - vad är ditt ämne?
  • skrattmaja

lake hill, jag är kemist oorgansik sådan men med inriktning mot geokemi och kärnkemi!!!

ang matlagning så är det ju svårt att ge tips när man inte vet vad ni gillar
    jag brukar söka på tex
    www.arla.se
    www.tasteline.com
    www.ica.se
    www.recept.nu

när min inspiration tryter, på de flesta sidor kan man ange omman vill söka snabbt grönt festligt, billigt alternativ och på recept.nu kan man lägga in vad man har så plockar de fram ett recept det brukar bli himla lyckat och vi har hittat en hel del trevliga på dessa sidor.
    jag lagar efter recept o maken (som är mt matintresserad) lagar på smak o känsla

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • bebek

Tack för länkarna! fanns mycket som såg lättlagat o smaskigt ut. Gillar vegetariansk mat nu, rått kött är lite för mycket. men en sallad med helgrillad kyckling, små ostbitar och rostade pinjenötter låter väldigt gott idag:)

• bäbis m

Skrattmaja: jag har kpt samma topp/t-shirt på pop. Den är underbar! Min nya favvo.

I övrigt så gillar jag pop för byxor och vissa bastoppar. Sen tycker jag att mamaliciuos har lite roligare kläder om man vill vara lite trendig :) Där borde man även kunna hitta en snygg klänning..Jag ska ju licca i maj så jag lär stå inför samma jakt som dig då skrattmaja. Skoj.

Blocket och tradera har jag också fyndat på. Köpt ett paket för 500 kr med flera byxor, shorts, klänning och toppar som alla var väldigt bra. Hett tips! Fick ärva några toppar av svägerskan också :)

Gällande matlagning så använder vi också ofta Arla.se. Många bra recept. Sen jag blev gravid har vi lagat väldigt lite dock eftersom jag mått så illa. Hoppas vi kan återgå till det normala snart.

• bebek

tycker name it hade lite fina mammakläder också, de har rea så jag hittade ett par supersköna byxor för 100kr.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!