Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
min mage är också längre er..vilket märks på byx/kjol-linningen :)
Aha, så du har tagit bort din piercing nu. Min känns inte ett dugg konstig än så länge och det finns gott om plats att expandera på själva sycket men det är kanske lika bra att inte ta någon risk..Synd bara om man skulle kunna haft kvar den hela tiden för ev blir det mindre fula ärr då :/ Vi får hoppas att vi klarar oss ifrån ärr och onödiga bristningar.
Jag la upp ny magbild också, långsmal tycker jag!
tycker alla magar är så gulliga!
men uff...la min bild så ni kan se den.
min mage måste trillat ner, det sitter ju vid höftbenet nästan, jättesvårt med byxlinning, speciellt om man måste böja sig framåt.
Här är jag uppsvullen som bara den, träffade en tjej idag som ska ha barn i mars och vi var typ lika stora*uops*
min är också långt ner måste jag ju säga... men det kommer väl mera upp till efterhand...? hoppas jag iaf. haha
Jag har tagit ut min peircing nu, för det nedersta hålet var inne i naveln förut, men nu är det ovanför navelt, så jag såg det som ett tecken på att det börjar bli dags att ta ut den. Min kompis har peircing, hon tog ut sin, och försökte hålla hålet "vid liv" genom att trycka igenom smycket någon gång under graviditeten, men hon hade jätteont i hålet i ett par veckor efter. Hon har nu kunnat stoppa tillbaka smycket utan att hålet har växt igen.
Min tatuering på magen har blivigt ihoptryckt under magen istället för att tänjas ut, så det verkar inte som om det kommer att sträckas ut nåt...
Haha, min mage har inte trilat ner för den har varit där nere hela tiden ;)
Men som sagt, när livmodern vandrar uppåt så lär väl magen följa efter. Då kanske det blir mer bekvämt med kläder igen. Jag tycker också att det är obekvämt att böja sig för det känns som man måste hålla andan då.
jag bär oxå bebis väldigt långt ner. Ibland känns magen väldigt tung och det känns som jag är kissnödig mest hela dagarna.
Föresten, om vagnar. Kolla in det här.
www.barnnet.se/rep2.php
Såg att ni diskuterat sexlust, min har nu kommit tillbaka med besked. Förra graviditeten hade vi sex in i det sista, funkade bra, man får köra lite med sidan till så att inte magen är i vägen. Fick mycket större sexlust då än vanlgt. Känner nu att det nog blir så denna gång också. Det gäller ju att passa på som sagt, för efter förlossningen tog det ca 2,5 månader innan jag kunde ha sex igen, blev ju klippt och fick många stygn.
Vad gäller träning verkar det vara väldigt olika vad man orkar med. Har hittills endast promenerat, men det är ganska bra motion när man skjuter en barnvagn framför sej i snömodd och uppförsbackar. Känner dock att jag inte orkar gå i min vanliga snabba takt. Har nu fått plats p gravidvattengympa som börjar ikväll, ska bli roligt och spännande att se hur bra man orkar hänga med. Det lär ju ska vara skonsamt i vattnet.
Angående magar, jag har aldrig tidigare behövt träna för att behålla min platta mage men efter förra grav gick magen aldrig tillbaka, sedan blev jag ju gravid igen. Så efter nästa förlossning är det nog hårdträning som gäller för att bli av med magen. Musklerna har helt enkelt förslappats så man måste träna upp dem igen,suck...