• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • frukarlssonn
    dagdrömmare skrev 2009-02-06 16:20:29 följande:
    chanell precis så känns det. Sammandragningen kan vara i hela livmodern eller bara i mindre områden och så länge de inte gör ont så ska det inte vara någon fara.
    Ok, jag misstänkte att det kunde va så. Ja mlite märklig känsla de där när man aldrig vart gravid innan.

Haha ja vilka drömmar alltså. Kan tänka mig att de inte va så nice att amma katter
  • bebek

haha ja jag undrar vart alla knasiga drömmar kommer ifrån..
    drömde att jag krigade mot massa tyranusarus rex bäbisar och har flertal gånger drömt att bebisen "ramlat ut"  men att föda fiskar o katter.. de slår nog allt jag drömt:D haha

• MissMurrig

I natt i drömmen kunde jag ta ut bebisen ur mage i sin säck, så man kunde se hur den såg ut och så, fast att det inte var dags att föda, sedan kunde jag stoppa in den igen... Sedan skulle vi köra någonstans, men min mamma var hög(vilket är helt knasigt) och jag var bara "lite" hög så jag körde, men det var massa poliser ute så jag fick se ordentlig ut bakom ratten...

• kicki08

Apropå å vara rädd för förlossningen. Första gången jag skulle ha barn så gick vattnet 10 dagar innan beräknat datum. Vi skulle precis lägga oss och sova och jag hade bäddat ner mig medan killen min stod och skulle stänga fönstret. Då bara PANG så forsade det vatten ur mig. Jag blev helt förskräckt och ringde mamma och störtgrät för jag var så livrädd. Jag bara satt vid sänggaveln och skakade medan jag pratade. hihi
    Och då hade jag inte ens fått värkar än. Men sen tog det ett par dagar innan värkarna satte igång så jag hann lugna ner mig och förbereda mig. Allt gick superbra! Klart det gjorde ont men tiden går ganska fort när man ligger där. Och det är helt klart en otroligt häftig upplevelse

• bebek
    kicki08 skrev 2009-02-07 08:34:03 följande:
    Apropå å vara rädd för förlossningen. Första gången jag skulle ha barn så gick vattnet 10 dagar innan beräknat datum. Vi skulle precis lägga oss och sova och jag hade bäddat ner mig medan killen min stod och skulle stänga fönstret. Då bara PANG så forsade det vatten ur mig. Jag blev helt förskräckt och ringde mamma och störtgrät för jag var så livrädd. Jag bara satt vid sänggaveln och skakade medan jag pratade. hihiOch då hade jag inte ens fått värkar än. Men sen tog det ett par dagar innan värkarna satte igång så jag hann lugna ner mig och förbereda mig. Allt gick superbra! Klart det gjorde ont men tiden går ganska fort när man ligger där. Och det är helt klart en otroligt häftig upplevelse
    oj, jag visste inte vattnet kunde gå så mycket tidigare..
    men visst kan förlossningen starta på olika sätt? värkar, vattenavgång?
    Men man ska stanna hemma så länge som möjligt? Själva förlossningen är jag inte så rädd för, känns som man inte har något val för ut ska den.. på vilket sätt visar sig väl..
    jag är mer rädd för bb - vistelsen. hur man blir bemött.. hur länge man får stanna, jag blir alltid så stressad av sjukhus o de ska bygga om bb:t jag ska till... tänk om man får dela rm med typ massa andra kvinnor samtidigt som man mår dåligt, att sambon inte får stanna över natten osv...  Vi har ju en bit att åka till bb..

Men jag längtar tills allt är över och man får upp bebisen på magen och man ser hur det lilla livet ser ut.. lilla näsan, munnen, håret, ögonen och om den har en snopp eller inte:D
    tror jag kommer gråta flodhästtårar, gråter bara jag ser en lyckad förlossning på tv...
  • kicki08

Förlossningen kan starta med värkar eller vattenavgång. Oftast med vanliga värkar. Och ja det är ju bra om man kan stanna hemma så länge man kan. Men om ni har en bra bit att åka in till förlossningen så tycker jag inte ni ska vänta alltför länge. Dom kommer inte skicka hem er isåfall.
    BB tiden för oss var jättemysig. Dom var så gulliga barnmorskorna där. Och ja ghar nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde dagarna efter förlossningen hihi. Jag bara längtade till nästa mål mat. Frossa frukost, lunch och sen middag. Och höjdpunkten kvällsfikat på kvällen med macka och kaffe HUR nice som helst. Jag var mer orolig för att åka hem. Hur fasen skulle jag klara det här själv liksom??

• 3barnsmor35

Bebek,
    Mitt vatten gick 33+4 med Lillan...allt kan hända!
    Ang BB så får du vara beredd på att dela rum, man brukar ligga minst 2 st i varje.
    Det är bara på egenvården (typ pat hotell) som man har eget rum m dubbelsäng så pappan kan stanna. På BB finns inte plats för pappor.
    kram

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • kicki08

Hmm... hos oss fick pappa plats. Är man förstagångsföderska får man ju vara kvar några dagar. Så pappan fick stanna om han ville. kanske är olika i landsting..

• LakeHill
    MissMurrig skrev 2009-02-06 22:13:25 följande:
    I natt i drömmen kunde jag ta ut bebisen ur mage i sin säck, så man kunde se hur den såg ut och så, fast att det inte var dags att föda, sedan kunde jag stoppa in den igen... Sedan skulle vi köra någonstans, men min mamma var hög(vilket är helt knasigt) och jag var bara "lite" hög så jag körde, men det var massa poliser ute så jag fick se ordentlig ut bakom ratten...
    Haha, den drömmen var nästan bäst.
  • LakeHill
    kicki08 skrev 2009-02-07 12:32:02 följande:
    Förlossningen kan starta med värkar eller vattenavgång. Oftast med vanliga värkar. Och ja det är ju bra om man kan stanna hemma så länge man kan. Men om ni har en bra bit att åka in till förlossningen så tycker jag inte ni ska vänta alltför länge. Dom kommer inte skicka hem er isåfall.BB tiden för oss var jättemysig. Dom var så gulliga barnmorskorna där. Och ja ghar nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde dagarna efter förlossningen hihi. Jag bara längtade till nästa mål mat. Frossa frukost, lunch och sen middag. Och höjdpunkten kvällsfikat på kvällen med macka och kaffe HUR nice som helst. Jag var mer orolig för att åka hem. Hur fasen skulle jag klara det här själv liksom??
    Känner igen det där Har nog aldrig varit så glupsk som efter förlossningen. Och det var supergod mat på bb, jag åt som en häst.

Vi fick också jättebra bemötande av alla på bb, fick ett eget rum och maken stannade, vi var där fyra dygn med "helpension" - lyxigt! Naturligtvis kom räkning hem på det sedan, men tyckte inte den var så farlig ändå.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!