Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
haha ja jag undrar vart alla knasiga drömmar kommer ifrån..
drömde att jag krigade mot massa tyranusarus rex bäbisar och har flertal gånger drömt att bebisen "ramlat ut" men att föda fiskar o katter.. de slår nog allt jag drömt:D haha
I natt i drömmen kunde jag ta ut bebisen ur mage i sin säck, så man kunde se hur den såg ut och så, fast att det inte var dags att föda, sedan kunde jag stoppa in den igen... Sedan skulle vi köra någonstans, men min mamma var hög(vilket är helt knasigt) och jag var bara "lite" hög så jag körde, men det var massa poliser ute så jag fick se ordentlig ut bakom ratten...
Apropå å vara rädd för förlossningen. Första gången jag skulle ha barn så gick vattnet 10 dagar innan beräknat datum. Vi skulle precis lägga oss och sova och jag hade bäddat ner mig medan killen min stod och skulle stänga fönstret. Då bara PANG så forsade det vatten ur mig. Jag blev helt förskräckt och ringde mamma och störtgrät för jag var så livrädd. Jag bara satt vid sänggaveln och skakade medan jag pratade. hihi
Och då hade jag inte ens fått värkar än. Men sen tog det ett par dagar innan värkarna satte igång så jag hann lugna ner mig och förbereda mig. Allt gick superbra! Klart det gjorde ont men tiden går ganska fort när man ligger där. Och det är helt klart en otroligt häftig upplevelse
Förlossningen kan starta med värkar eller vattenavgång. Oftast med vanliga värkar. Och ja det är ju bra om man kan stanna hemma så länge man kan. Men om ni har en bra bit att åka in till förlossningen så tycker jag inte ni ska vänta alltför länge. Dom kommer inte skicka hem er isåfall.
BB tiden för oss var jättemysig. Dom var så gulliga barnmorskorna där. Och ja ghar nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde dagarna efter förlossningen hihi. Jag bara längtade till nästa mål mat. Frossa frukost, lunch och sen middag. Och höjdpunkten kvällsfikat på kvällen med macka och kaffe
HUR nice som helst. Jag var mer orolig för att åka hem. Hur fasen skulle jag klara det här själv liksom??
Bebek,
Mitt vatten gick 33+4
med Lillan...allt kan hända!
Ang BB så får du vara beredd på att dela rum, man brukar ligga minst 2 st i varje.
Det är bara på egenvården (typ pat hotell) som man har eget rum m dubbelsäng så pappan kan stanna. På BB finns inte plats för pappor.
kram
Hmm... hos oss fick pappa plats. Är man förstagångsföderska får man ju vara kvar några dagar. Så pappan fick stanna om han ville. kanske är olika i landsting..