• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • LakeHill

Bebek: Åland är enspråkigt svenskt och har även självstyre, så vi ser oss själva som ålänningar även om vi är finländska medborgare. Vi håller hårt på vårt svenska språk, skulle säga att Åland språkmässigt är svenskare än Sevrige. Jag är född och uppvuxen på Åland, men har bott i Sverige i 12 år efter gymnasiet (studerat i Uppsala och jobbat i Stockholm) men flyttade sedan tillbaka till Åland. Hade väl först lite svårt att återanpassa mej till lilla Mariehamn efter Stockholm, men jag reste då mycket i jobbet så jag besökte tillräckligt med storstäder för att slippa "klättra på väggarna". Nu tycker jag att det är skönt med lugnet. Det är ju även enkelt och billigt att ta färjan till Stockholm över dagen.

Håller med, skulle också vilja ha vattengympa varje dag - det är grymt kul!!!

• bäbis m

Åh nu har jag blivit så inspirerad av alla med vattengympan att jag ringt och bokat in ett testa-på pass. Ska bli skoj. Underbart att få vara i varmt vatten också =)

LakeHill skrev 2009-02-05 10:23:20 följande:
    Håller med, skulle också vilja ha vattengympa varje dag - det är grymt kul!!!
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-05 10:35:06 följande:

Åh nu har jag blivit så inspirerad av alla med vattengympan att jag ringt och bokat in ett testa-på pass. Ska bli skoj. Underbart att få vara i varmt vatten också =)
    Kul - ha det skoj!
  • Smulan87

Träffade BM idag 11:00. Vi skulle ta blodprov, väga mig, lyssna på bebisens hjärtljud och gå igenom ultraljudet. Blodprovet visade lågt HB, så jag ska ta järntabletter igen, slutade med niferexen då jag inte kunde gå på toa, ska nu ha hemofer istället. Jag vägde idag 72 kg! alltså gått upp totalt 8 kg, OMG. Bebisens hjärtljud låg på 136 slag per minut idag, fina var dom också :) Vi gick väen igenom ultraljudet och de var inga avikelser alls på vår pojk, han hade alla delar som man skulle och så :) Fick även moderskapsintyg som skulle skickas in till FK, och sedan ska jag få papper hemskickat om tider till föräldrargruppen!

BF 11Juni 2009
  • LakeHill

Smulan87: Skönt att allt var bra med den lille

• Fröken Vennberg

jag ringde och talade med en av bm i vänäs i dag. ang. mina besvär. och hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven. annars fanns risken att jag skulle få för tidigt. så jag har medelat min chef detta. får söka läkare till veckan. om inte jag får tag i någon i morgon.

• tekannan

Ni skriver så mkt, har haft massor att läsa ikapp.

Ni som har problem med foglossning och använder stödbälte. Har er foglossning blvit bättre eller sämre?
    Jag tyckte bältet hjälpte jättemkt i början, men nu känns det som att foglossningen bara blir sämre för varje dag som går. Trots jag använder bälte och har övningar från sjukgymnasten jag gör. Känns så trist. Det är ju långt kvar till BF!

Jag har sökt hp, skickade in pappren innan i veckan. Får hoppas att jag får besked relativt snart och då ett positivt. Det är ju lite svårt för arbetsgivaren att veta om de ska ta in ngn annan för en eller inte om fk dröjer.

Nu är det bara 2 veckor tills nästa BM-besök, första sen inskrivningen.

• Tärning6

Alltså hörni tjejer ni skriver så flitigt häör inne att man inte hänger me hehe

• skrattmaja

lider med er som har foglossnig och olika krämpor.... själv lider jag bara av skrivkramp
    nja lite ont i nacken el snareare stel blir man ju när man stitter så mkt still som jag gör nu, men jag tar lite prommisar dels runt huset lite nu och då och sedan ute o promenar för att få nytt syre till hjärnan..men antar att man kan åka på ngt anant när man minst anar det, själv halade jag lite häromdagen och blev mkt mkt rädd, ville ju inte landa på magen direkt men nu var det knän o händer som fick ta stryck... inte var jag fin inte på väg hem, kullersten blir hala när det kommer is, det var så fånigt skulle sätta på min vanten o precis då halakde jag.....aja men Johanan har satt på mig fint hello kitty plåster så det känns så mkt bättre....

bäbis m föstår att du vill ha 5 veckor mellan lic o bf! jag har ju en måndad o fyra dagar mellan disputation o bf så det känns OK, hade velat ha tidgare men det är ju en påsk ivägen med påsklov

utanför fönsret snöar det och maken ringde just harn har inte så mkt att göra på jobbet jsu tidag så vi ska ta en utflykt till optiken han behöver nya glasögon!!! trevligt trevligt...

orolig ang vad som kan hända o inte kan hända det är ja gockså men jag tycker att det är så mkt skönare nu när man känner pluttis flera gånger om dagen och det känns att det är ngn där inne! fast jag blir lika nervös var gång jag går till bm tänk om hon inte hittar hjärtkjudet... så var jag förra grav också spelar ingen roll om man kände bebisens rörelser.
    jag har ju hittisl varit skonad fr mf så jag kan bara företsälla mig att det blir ytterligare tankar om man arit med om ngt sådant!
    vidare läste jag i vi föräldrar om neovård hur små som faktiskt klarar sig utan men, helt otroligt och det tar inte så lång tid innan de växer ikapp sina jämnåriga. jag tycker sådant gör att man blir lite tryggare på ngt vis, det kanske är falsk trygghet vad vet jag!!!

nej nu ska jag återgå till mitt skrivande!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • LakeHill

Fröken Vennberg skrev 2009-02-05 12:49:42 följande:

jag ringde och talade med en av bm i vänäs i dag. ang. mina besvär. och hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven. annars fanns risken att jag skulle få för tidigt. så jag har medelat min chef detta. får söka läkare till veckan. om inte jag får tag i någon i morgon.
    Vad bra att du har en vettig bm! Hoppas det går bra nu och att du får en bra läkare som beviljarsjukskrivning. Håller tummarna för dej!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!