Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
våran "lilla familj" är tvåspråkig.. min pratar bara svenska och hans bara turkiska..
vore en bonus om barnet bli tvåspråkigt. Barn har lätt för att förstå men glömmer lätt vid 7-8 års åldern om inte det andra språket pratas konturneligt hemma tror jag.
Tror barnet kommer förstå mycket turkiska men svara på svenska.
MIn karl pratar tuskiska med magen varje morgon.. haha
Jag kom till ett stadium när jag va liten, då jag tyckte de va pinsamt att vara finsk, och prata finska. Men de gick över
Det är ju känsligt de där när man är liten. Man ville ju tillhöra mängden om man säger så. Ungerska är ju besläktat me finska. Men inte fattar jag ett jota för det ![]()
vi har lyckats att bestämma oss efter att ha lånat namnböcker på biblioteket...
så här blir det alfred eller alma...
vi har också bestämt oss, Nova eller Benjamin, men nu sitter jag istället och funderar på mellannamn. :-P
ahh vi har bara mellan namn till en pojke o det är Carl. släktnamn på bådas sidor! kanon bra förutom att barnet kommer heta Carl Alfred... I den ordningen även om tilltalsnamnet är Alfred.
det roliga är att jag är hundra på att det är en pojke, har drömt det och jag bara känner det på mig. skulle kännas lite konstigt om det kom en tjej nu. inte för att det spelar någon som helst roll utan bara för att jag tror så starkt på en pojk haha
För oss blir det Kevin eller Olivia
Axel eller Lovisa lutar det åt hos oss. Vi har många förslag på tjejnamn men bara ett killnamn. Och det känns som om jag bär en liten kille, så jag hoppas att det är en Axel som tittar ut så vi inte måste hitta ett nytt namn.
bra sidor om man vill ha namn tips www.namnboken.se eller www.vallingtrasket.se