• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Fröken Vennberg

ja jag hoppas att det går bra. blev varnad för att fk inte är så snälla mot gravida. dvs. kanske inte godkänner det. så vi får se. faktiskt skönt att få vara hemma o vila om jag behöver.

• Tärning6
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-05 19:33:36 följande:
    ja jag hoppas att det går bra. blev varnad för att fk inte är så snälla mot gravida. dvs. kanske inte godkänner det. så vi får se. faktiskt skönt att få vara hemma o vila om jag behöver.
    gu va bra hoppas de går vägen
  • frukarlssonn
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-05 19:33:36 följande:
    Nej dom är stentuffa idag, men nu gäller det din och barnets hälsa, och jag anser att en sjukskrivning för dig är mycket befogat!! Så jag hoppas du inte får problem med dem! Håller tummarna. Själv har jag två och en halv månad kvar att jobba ungefär. Jag jobbar på båt och får inte jobba efter 7:e månaden för vibrationerna. Men jag funderar på att ta semester ett pass, vilket innebär att jag redan kan gå hem ungefär början på april, det ser jag fram emot Jag försöker fixa körkortet oxå, och känner mig rätt så stressad över det om jag ska ha kortet innan somarn, och då är det ju bra att ha lite extra tid innan barnet.

Ang vattengympa så ska jag oxå börja på det. Jag hittade en simhall alldeles här i närheten som kör vattenjympa varje torsdag, så jag tänkte börja på det plus simma nån dag i veckan.
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 19:44:35 följande:
    Nej dom är stentuffa idag, men nu gäller det din och barnets hälsa, och jag anser att en sjukskrivning för dig är mycket befogat!! Så jag hoppas du inte får problem med dem! Håller tummarna. Själv har jag två och en halv månad kvar att jobba ungefär. Jag jobbar på båt och får inte jobba efter 7:e månaden för vibrationerna. Men jag funderar på att ta semester ett pass, vilket innebär att jag redan kan gå hem ungefär början på april, det ser jag fram emot Jag försöker fixa körkortet oxå, och känner mig rätt så stressad över det om jag ska ha kortet innan somarn, och då är det ju bra att ha lite extra tid innan barnet.Ang vattengympa så ska jag oxå börja på det. Jag hittade en simhall alldeles här i närheten som kör vattenjympa varje torsdag, så jag tänkte börja på det plus simma nån dag i veckan.
    Vad är det för båt du jobbar på?
  • frukarlssonn
    MissMurrig skrev 2009-02-05 19:52:31 följande:
    Vad är det för båt du jobbar på?
    Jobbar på tysklandsbåten mellan Gbg-Kiel.

Fick ett mejl från Liberoklubben där det just skrivs om stress på jobbet m.m.

www.dialogportal.dk/Services/Site.aspx
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 20:12:33 följande:
    Jobbar på tysklandsbåten mellan Gbg-Kiel.Fick ett mejl från Liberoklubben där det just skrivs om stress på jobbet m.m.www.dialogportal.dk/Services/Site.aspx...
    Du är du och min mamma nästan kollegor (om du jobbar på Stena) Hon jobbar på Carrier, på "parkeringsplatsen" brevid.
  • frukarlssonn
    MissMurrig skrev 2009-02-05 21:17:19 följande:
    Du är du och min mamma nästan kollegor (om du jobbar på Stena) Hon jobbar på Carrier, på "parkeringsplatsen" brevid.
    Ja det är Stena jag jobbar på. Ja Carrier står ju bakom våran båt, då kanske jag sett henne på håll när jag sprungit på akterdäck
  • hyperballad

surt att de är så j*vla hårda med havandeskapspengen. jag arbetar på en förskola där det är mycket tunga lyft och detta i en väldigt stressig miljö och jag blev nekad.
    kul, verkligen kul. nu ska jag jobba tom. den 20 maj. tjohoo säger jag - inte.

• bebek

Lakehill: jag tycker om åland, får morsa på dig nästa sommar jag åker:) 

foglossningbälte funk inte för mig tycker jag.. att skippa långpromenader, och att inte sitta långa stunder tycker jag hjälpt. Tränar cykling istället för att gå. min sjukgymnast sa att det både kunde ge med sig och bli bättre under gradiviteten.

smulan87!  skönt att allt var väl, ska lyssna hjärtljud nästa vecka:) o jag har också gått upp ca 8 kg:P meen det är ju bara bäbis o tuttar, kanske lite rumpa å ;)

Oh imorn äre helg igen, blandar ihop lite helg o vardag nuförtiden, allt känns rätt samma. ska ni hitta på nå kul då? slå en svängom på dansgolvet kanske;)

• hyperballad
    Svar på #778
    hyperballad skrev 2009-02-05 21:22:11 följande:
    surt att de är så j*vla hårda med havandeskapspengen. jag arbetar på en förskola där det är mycket tunga lyft och detta i en väldigt stressig miljö och jag blev nekad. kul, verkligen kul. nu ska jag jobba tom. den 20 maj. tjohoo säger jag - inte.
    glömde säga att bf är den 1 juni så det blir ju lite förberedelse tid så jag ska inte klaga...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!