• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Jackass

Jag var hemma nästan hela första året med dottern. Det var riktigt skönt. Vet inte hur jag kommer känna nästa gång, men som tur är har jag ju ett jobb där jag kan hoppa in vid sjukdom och liknande eller kanske bara jobba någon enstaka helg innan man kör på heltid igen. Passa på att njuta när dom är små är mitt råd. Tiden går så fort. Min lilla tjej blev ju 2 år i fredags och det känns som om jag precis fick henne, men här sitter man med nästa i magen .

(¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3barnsmor35

Jag tycker att det ska bli skönt att vara hemma ett tag, jag har ju jobbat två år nu sen jag var hemma med Lillan. Det är bra med lite pauser, man kommer på att man vill göra annat och byter jobb, testar på nytt och träffar nya människor.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tickollina
    bebek skrev 2009-02-08 11:54:30 följande:
    oh matte, det är beundransvärt i mina ögon.. har alltid haft lätt för språk o läsämnen, men matte är kämpigt! Ja absolut! en dröm ska man ha och med envishet, mplmedvetenhet och visioner kommer man långt! :D  Själv så vill vi öppna ett nytt ställe efter sommaren 2010, nåt mysigt hak:)
    Då är vi varandras motsatser..språk och jag går inte i hop.....spelar ingen roll hur mycket jag än försöker =)
  • frukarlssonn

Appropå språk, är det ngn annan som har ett annat modersmål än svenska här? Eller en man/sambo som talar ett annat språk? Jag har finska föräldrar och har största delen av släkten i Finland, därför vill jag så gärna lära barnet finska. Talar själv flytande. Sambon hade en tjej i Finland en gång i tiden så han kan en del, men glömt mycket. Men vill jättegärna lära sig han med och tänkte att det blir ett ypperligt tillfälle för han att lära sig från basic nu Sen kommer ju barnet träffa mina föräldrar en del och de kommer ju naturligt prata finska, så jag hoppas jag lyckas få h*n lära sig språket, det skulle va så guld värt, speciellt då släkten inte kan nåt annat än finska. Fast svenska måste vi ju prata oxå. Oj de kan bli svårt de här... Men jag ska iaf försöka introducera finskan försiktigt sen får de komma med åren.

• 3barnsmor35

Har för mig att om du vill att barnet ska kunna finska så ska du prata finska med barnet och sen pratar du och din sambo svenska med varandra, han pratar svenska med barnet. Då får man det "gratis" om man säger.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • skrattmaja
    cahanell, bäbis m hade så rätt så rätt... det är inom kemi jag ska bli doktor.... jag har läst en hel massa kemi så nu äntligen ska jag bli klar....

tack bäbis m för att du svarade chanell1 uppskattar det verkligen1

ang hur länge man kommer att vara hemma beor för mig hur det går med jobbiten, hur snabbt jag hittar ngt jobb, kommer ju att börja söka direkt men sen får man ju se hur det går. skulle vilja att det blev som föra johanna att pluttis får börja dagis vid två års ålder men det vet jag inte om det är genomförbart en gång till, åtminstone ett o halvt år, då vet ju inte hur mkt mkt maken får så att säga...

chanell igen;
    här är det maken som talar annat språk, hans pappa är fr italien och maken har delar av sin uppväxt bott där. Ännu pratar han inte italienska med johanna utan hans åsikt är att hon ska visa lite intresse..   men jag hoppas o tycker verkligen att hon ska få lära sig hans andra språk för det är ju så trevligt! kan tillägga att maken o hans familj pratar svenska med varandra så det är ju inte så kontigt att det inte blir av så att säga!
    här hemma finsn massor med kalle anka på italenska så när johanna kommer i den ålden kasnke det blir natruligt

själv har jag tillbringat fm på akuten, vakande imorse med så otäcka utslag, nässelfeberlikande saker, blev naturligtvis rädd o ringde vårdupplysnibngen, de trodde helt klart på ngn allergisk reaktion men tyckte att ngn skulle titta på det innan det började gå ner! träffade tycärr en läkare som inte kunde lunga mig så mkt.. men även han konstterande att det var ngn form av allergisk reaktion, skulle det bli värre skulle jag komam tillbaka, skrev ut tabletter o salva!!! som tur är har det redan börjat gå tillbak amen jag tycker att det är tur att det inte är sommar o så varmt!!!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Smulan87

Jag är en fjärdedel ungersk, min mormor kommer däifrån, det är bara hon i släkten som pratar de, fast inte ens hon gör de, hon har bott i sverige sedan hon var 18, hon är 68 år idag. Min sambo är halvfinsk. Han kan inte finska, och hans mamma pratar inte finska heller.

Men de hade varit kul att lära sig ungerska och finska :D

Marinero skrev 2009-02-08 17:11:32 följande:
    Appropå språk, är det ngn annan som har ett annat modersmål än svenska här? Eller en man/sambo som talar ett annat språk? Jag har finska föräldrar och har största delen av släkten i Finland, därför vill jag så gärna lära barnet finska. Talar själv flytande. Sambon hade en tjej i Finland en gång i tiden så han kan en del, men glömt mycket. Men vill jättegärna lära sig han med och tänkte att det blir ett ypperligt tillfälle för han att lära sig från basic nu Sen kommer ju barnet träffa mina föräldrar en del och de kommer ju naturligt prata finska, så jag hoppas jag lyckas få h*n lära sig språket, det skulle va så guld värt, speciellt då släkten inte kan nåt annat än finska. Fast svenska måste vi ju prata oxå. Oj de kan bli svårt de här... Men jag ska iaf försöka introducera finskan försiktigt sen får de komma med åren.
    BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn

Skrattmaja: va otäckt med utslagen! Hoppas de bara försvinner och att de va nåt tillfäligt. Va härligt att du snart blir klar Kan tänka mig att man tillslut är lite trött på pluggandet, speciellt i sluttampen.

Det me att prata ett språk me barnet o svenska me sambon låter ju ganska bra. Vi kommer iofs prata svenska me varann då han kan väldigt lite finska. Men tänkte att när jag pratar me bebis kan han va me o lära sig lite ord, då får han ju verkligen språket fr bebisstadiet

• MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-08 17:11:32 följande:
    Nja, Svenska är vårat modersmål, eller min MODERS--Mål är Polska, men jag är född och uppvuxen i Sverige. Men min mamma pratade polska med mig tills jag var 6-7, sedan ville jag inte mer, tyckte det var pinsam..(?) Min pojkväns pappa är från Israel, så han kan en hel del hebreiska.
  • Tärning6

Nu har man kommit hem å gu va gott de va me tårta kan jag säga hehe å lillebror vart nöjd me sina presenter

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!