• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Sajsis

Hej!
    Fika låter trevligt. Jag har missat båda gångerna pga jobb och hoppas jag ska kunna den här gången. Om det blir en söndag vore det bra om det var på dagen eftersom några av oss har vattengympa kl 17.00.
    Lycka till Cicci med förlossning som jag hoppas kommer igång snart (om den inte redan gjort det)!

• sockervit

Lina: Åh, nej. Magsjuka, bläsch! Spännande med första värken....

Undrar om Cecilia är inne nu eftersom de e såå tyst :-O....spännande!

Ja en söndag på dagen är ju bra!
    Vad säger ni ska vi klubba den 5/4?

Vilket underbart väder det är ute! Synd bara att man suttit inne hela dagen...men men man får vara glad för att man har ett jobb!

• Pian80

5/4 låter som en bra dag för fika! Tid och plats? Brunch på Stadshotellet kanske? Kostar 120 kr har jag för mig.

• lottak79

Link83: Stackare....det är så många som har fått magsjuka har jag hört. Hoppas man själv slipper den och att du nu känner dig piggare. När ska du ha lillbebisen? Försökte kolla listan men såg inte ditt namn där.

Själv har jag nu sett den färgen som jag har valt till vår barnvagn och dom är ÖVERALLT !!! Så nu vill jag inte ha den färgen längre. Men dom sa på barnens hus att om vi fick för oss att ändra färg så kunde vi göra det. Det var inge problem för dom att bli av med en sådan vagn som vi har beställt ändå. Så idag bär det av till barnens hus. Vad jag krånglar {#lang_emotions_innocent}

Cissi: Du har inte varit här något??? Kanske du är på BB?? {#lang_emotions_laughing}

• Link 83

lottak79: Jo tack jag mår bättre, kan äta o dricka igen Bf 16/4, men förhoppningsvis kommer liten snart

Bm rapport från idag, bebis fixerad o bm trodde inte jag skulle komma tillbaka om 2 veckor bara att hoppas, tror att den kommer i nästa vecka men vem vet Måste fixa sista grejerna bara. Vaggan måste monteras, tvätta lakanen o sätta in basen till babyskyddet.

Vilka var på Barnenshus i torsdags kväll??
    Helt galet, jag var där kom dit 18.40 stod i kö in som sträckte sig bortanför Blomsterlands ingång. Roffade åt mig sakerna jag skulle ha på ca:3min o stod sen i kö i 45min för att betala o komma ut
    Tänkte att folk är ju galna, tills tanken slog mig att då är ju jag lika galen Men det var billigt, 1 babygym, 2 babysitter, 1 hoppgunga o 2 uvskyddskorgar för 1150kr

• lottak79

HALLÅ TJEJER !!

Jag fick mms av Cissis man igår! Cissi fick en liten flicka. Mor och dotter mår bra!!

Gud så kul!! Varma lyckönskningar!

Och Jätte Stort Grattis till {#lang_emotions_baby} Cissi och Johan! Du prickade verkligen in på dagen! {#lang_emotions_laughing}

Kram

• sockervit

GRATTIS CISSI!
    Åh, vad kul!!! Då gav allt slit på dagen den verkan du önskade Hihi!

Lina: Det var inte illa shoppat. Spännande att det närmar sig nu...vi får se om du har rätt gällande nästa vecka...

Lotta: Hoppas att det gick bra att byta vagnens färg?

Nehe, nu ska jag sätta fart... Ha en bra dag allesammans!

• Link 83

Jätte grattis Cissi!!!!
    Väntar nyfiket på att få höra hur förlossniingen gick Men passa på att njuta nu tiden går alldeles för fort
    Kram

• Nanoozi

Grattis till lilla miraklet, Cissi!!! Helt underbart! Väntar med spänning att få höra hur det har gått med allt.

Lina: Varför hade dem en sån grym rea på Barnenshus...ska dem OXÅ lägga ner?
    Synd att vi missade då

Sambon och jag har vart och shoppat garderobstommar, gipsskivor och takreglar istället Jippeee! hehe Not! Men behövligt! Måste få klart sista rummet innan babyn kommer för sen finns det ju inte tid.
    Har skit ont i ryggen och ljumskarna efter allt bärande. Fick värsta sammandragningarna efteråt :-S MIndre kul! Vill ju så gärna hjälpa till även om jag inte orkar just nu.

Har nu blivit sjukskriven resten av tiden. Pallar inte av att jobba längre. Sammandragningar och värk i ryggen. Läkaren skrev på intyget att jag har foglossning istället så att FK godkänner det.

• m o e

GRATTIS CISSI till lilla tjejen!!! Underbart!! Hoppas ni myser och njuter massor och att allt går bra. Kramar!

Nanoozi: Barnens hus hade Babykväll i torsdags mellan 19-21. Då hade de extraöppet och en massa erbjudanden!

Här har vi firat Albin hela dagen. Han fyller fem år imorgon (hur kunde tiden gå så fort??) och idag var det släktkalas. Imorgon blir det full rulle med barnkalas... Så nu är det bäst jag lägger mig så jag orkar.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!