• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • angeni

Nanoozi: hoppas värkarna släpper så att bebis är lite äldre när den tittar ut

Själv har jag nu fått hem papprena från försäkringskassan och något är väldigt skumt, har pratat med arbetsgivaren som sa att jag skulle iallafall gå på den årsinkomst som är uträknad. så får vi se vad som händer.
    Det var räknat på de uppgifterna som arbetsgivaren hade angett iallafall.

Fika på söndag blir svårt, vi ska åka på husvisning i sura. vi har insett att vårt hus är lite för litet för oss och bebis och hund. Samt att jag gärna vill ha ett enplanshus, vi har en hemsk trappa som är farlig både för barn och hund. Lätt att ramla i även som vuxen.
    Så vi ska åka och kolla lite iallafall

Men hoppas ni får det trevligt på fika Får följa med nästa gång istället!

• Link 83

Nanoozi: Skönt att du va in o kollade, e en gång för mycket. Hoppas nu bara att liten stannar där den ska några veckor till. Våga inte smita före mig i kön

• m o e

Bra att ni styrde upp fikat!! Det ska bli kul att träffas igen och prata av sig lite. Snart kommer det ju droppa in lite bebisar på fikat också ju, så mysigt! Det känns som en evighet kvar för min del...

Imorn är det dags för nytt bm-besök. Det ska bli spännande att se hur magen växer den här gången.

angeni: Kul med husvisning!

Cissi: Tack för att du delade med dig av din förlossning! Jag förstår att ni har det underbart, overkligt just nu och bara är hemma och myser. Den där känslan man har i början går inte att föreställa sig!

• lottak79

Hej tjejer

Nu har jag varit till läkaren, och han ville sjukskriva mig helt fram till förlossningen om det inte finns andra arbetsuppgifter åt mig. Har fått det på papper nu att det är foglossning men det var ju egentligen inget nytt, det kommer ju inte bli bättre för ens efter förlossningen. Men det är ju bara en läkare som kan fastställa det. Så nu är det gjort. Då spelar det ju egentligen ingen roll om jag får havandeskapspenning eller inte.

Men man blir smått sur sen när man går till jobbet och förklarar att jag inte orkar och har nu blivit beodrad att inte mer lyfta mer tunga kartonger. Nä då kan du ju sitta i kassan för det mesta av dagen. TACK, MEN NEJ TACK!  För det gör ju inte heller ont i ryggen till slut. Usch jag blir så less. Man har ställt upp så mkt på jobbet och så får man göra skit göra! Då kan det va! Visst är det skönt att sitta i kassan i mellan åt men fan inte hela dagen! Usch förlåt att jag är bitter. Men jag vill jobba så länge jag kan men vill ju göra mer än det ingen annan vill göra på jobbet. Hoppas ni förstår vad jag menar. Man vill ju kunna njuta av graviditeten som är kvar. Så vi testar en vecka till och får se hur det känns.

Sorry för det bittra inlägget. För det mesta är jag glad {#lang_emotions_smile}

• västerås bebis

Grattis Cissi till er lilla tjej! Vad skönt att förlossningen gick bra och att ni nu kan vara hemma och bara mysa. Längtar verkligen tills jag själv är där om drygt 3 månader (känns som en evighet just nu!).

• Pian80

lottak
    Gnäll på bara! Man kan inte vara så positiv jämt! Förstår att du inte bara vill göra sånt ingen annanvill på jobbet, man vill ju ha lite roligt i alla fall. Kan du inte bli deltidssjukskriven till att börja med? Kram

• Sajsis

Hej brudar!
    Idag sprudlar det i hela mig av vårkänslor. Vaknade och kände mig rätt pigg, tittade ut och det var blå himmel, sol och 0 grader. Tänk vad lycklig man kan bli!!! Har dessutom gått och kärat ner mig i Lily Allen, framförallt låten Fuck you very much och Not fair!

Jag möter oxå upp på fikat på söndag. Äntligen kan jag oxå följa med. Ska bli trevligt! Lägger till mig på listan.
    Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi
    Sajsis

Ha en underbar dag!

• m o e

Glömde rapportera om mitt bm-besök igår. Allt var toppen! Hb-t hade till och med stigit ytterligare lite till 120, jeeii! Heja Hemofer plus!

SF-måttet var 29 och ligger precis under mittenkurvan och precis som jag kände hade envisa killen lagt sig på tvären. Men under kvällen gungade han visst tillbaka upp med huvudet... undrar när han ska fatta att det är bäst att fortsätta snurra åt andra hållet?

Fem veckor kvar att jobba, varav tre av dem är korta pga alla helger som är nu. Det känns helt ok, men också segt och lite stressigt.

Sajsis: Visst är det underbart idag? Fredag, vår, fint väder och jag är bara så glad idag! Tjohoo!!

• ELLEoClara

Jag kommer också o fikar

Lägger till mig på listan.
    Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi
    Sajsis

• Pian80

Då ses vi

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi
    Sajsis
    TOTTEoELLE

imorgon kl 12 på Coffee House by George i Skrapan. Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!