• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • sockervit

Hej hej!

Nothern Star, välkommen!

Aktalia: En pojke, åh vad kul!

KLART ATT VI SKA FIKA PÅ SÖNDAG

Men var och när?

Brunch var ju ett jättebra förslag, dock innebär det för mig att vi behöver vara där lite tidigt så man inte hungrar ihjäl Hur känner ni för tid då?
    Annars kan jag gärna ta en fika på stan lite senare på dagen,? Men självklart innan vattengympa och simskola!

Vad säger ni?

Idag ska vi i plurret igen...längtar väl ärligt talat inte efter träningen utan mer efter vattnet och sällskapet

Just ja, är det någon här som har/köpt Anna Wilsbys Profylax bok/dvd? Referenser önskas... Kanske kan vara något för dig Elin?

• västerås bebis

Grattis Cissi... så nu har första bebisen i tråden kommit!

Jag har också varit på första föräldrautbildningsträffen i förra veckan. Och jag var faktiskt den med BF först av alla, de andra skulle ha i första halvan av juli. Håller med dig, DariaM, om att det var mycket information. Tycker fortfarande träffen var bra, men framförallt var det kul att träffa andra gravida. Vi började med att få skriva upp alla frågor vi hade (tjejerna och killarna för sig) och då trodde vi väl alla att vi skulle få svar på alla dessa frågor, men i slutänden så gick de bara igenom en förlossning rakt upp och ned. Kändes som om de flesta nog hade rätt bra koll på det redan... Men tror ändå att det kan vara bra förberedelse, speciellt för blivande pappan!

Skulle vara jättekul att komma på fikat på söndag (om det blir av?) eftersom jag inte varit med tidigare, men det verkar alltid bli fika när jag inte kan =( Måste troligtvis jobba på söndag, men behöver jag inte det så kommer jag gärna!

• Link 83
    sockervit skrev 2009-03-31 08:38:58 följande:
    Just ja, är det någon här som har/köpt Anna Wilsbys Profylax bok/dvd? Referenser önskas... Kanske kan vara något för dig Elin?
    Det är en måste bok, jag tycker den är toppen, hade aldrig klart förlossningen utan bedövning om jag inte läst den. Rekommenderas varmt
    En annan bra bok är Mamma, pappa, barn av Lisa Fabre

Nu tycker jag att bebisen får ta o komma, den är fixerad o klar, det känns kan jag säga. Ska ta ett litet samtal med den o delge den att den blivit vräkt

Nothern Star: Välkommen hit!!

Aktalia: Grattis till pojken

Fika låter nice, kommer gärna om jag kan (hoppas inte )
  • m o e

Tack för alla boktips! Lisa Fabres bok har jag velat läsa länge.

Nu ska jag på låååångmöte... ses i vattnet sen!

• Pian80

Link 83
    Haha, håller tummarna för att bebis kommer snart . Jag menar, har man sagt upp hyreskontraktet så har man...

Idag ska jag också gå på vattenjympan. Har missat två söndagar så jag har lite att ta igen .

Varför är det så svårt det här med fika??? Jag är nöjd och glad bara jag hinner till Apalby till 16:45, så vilken tid innan som helst passar för mig.

Kl 13?
    Kl 14?

Lunch på Ruffino?
    Gränden?
    Bredbar?
    Kalle på Spången?
    Spicy Hot?
    Varda?
    Karlsson på Taket?
    Limone?

Nu kom jag inte på några fler förslag .

• Cecilia1982

Hej allihop!

Nu sitter jag här med en liten flicka i korgen bredvid mig och kan inte riktigt fatta att det är min!!!
    Jag skriver min förlossningsberättelse i bloggen, så kan ni som vill läsa. Men jag kan säga att det gick snabbt.

Tack för alla gratulationer!

• Link 83

Vart hittar man bloggen, så nyfiken på att läsa om Cissis förlossning :)

Grattis igen Cissi !!!!

• m o e

Grattis igen till er lilla tjej, Cissi! Jag hittar inte heller din blogg.

• Ronzki

Jag jobbar mellan 14-15:30, så jag fikar gärna innan.

• Pian80

Nu är det så här. Jag, m o e och sockervit hade tänkt föreslå Global Living kl 11, men de har inte öppet på söndagar. Inget annat verkar ha öppet kl 11 heller så vad sägs om 12 på Coffehouse by George i Skrapan?

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!