• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • DariaM

Grattis Cissi...hoppas ni mår bäst! Hälsa lillan välkommen till värlen från oss.

Längesen jag skrev nå nu...har haft fullt upp med att renovera. Måla, tapetsera och lägga nytt golv (ej klara ännu)....men oj vad ont i kroppen jag haft på kvällarna (måste bli bättre på att lyssna på kroppen).

Jag var oxå till Barnens hus på Rean men jag gick ut ungefär lika fort som jag gick in (gick inte så fort med tanke på allt folk). Men jag var till Barkarby (Babyland) i går och shoppade massa billigt ändå. Kul att handla bäbis saker men det blir ju lite mycket och därmed dyrt ibland....undra hur mycket onödigt man köper som förstföderska =).

• Ronzki

Hej på er alla

Var längesen jag skrev, haft fullt upp med jobb. Börjar ofta kl 8 och slutar kl 19, undrar hur länge jag orkar hålla igång?

Annars tycker jag att bebis sparkar mig i revbenen hela tiden och det känns trångt i magen. Men jag längtar. Vad tycker ni passar för namn till syskonet Elvis?

Annat jag roar mig med är att äta nutella direkt ur burken, hahaha.

Hoppas alla mår bra. Fika ser jag fram emot!!

• NorthernStar

Hej, jag är ny i tråden. Vi var på barnenshus i torsdags. Vi köpte en utomhussäng med myggnät och lite andra smågrejjer som täcken o sånt. Det var ju lång kö in redan från 18.30 har jag hört och sedan köer från vägg till vägg, sjukt mycket folk!.

• NorthernStar

Hej, jag är ny i tråden. Vi var på barnenshus i torsdags. Vi köpte en utomhussäng med myggnät och lite andra smågrejjer som täcken o sånt. Det var ju lång kö in redan från 18.30 har jag hört och sedan köer från vägg till vägg, sjukt mycket folk!.

• DariaM

Idag var jag på första föräldraträffen. Det var väl ok men jag hade nog trott att det skulle bli mer prat och diskussion och inte så mycket information. Men iallafall det sista vi gjorde var att titta på en film om förlossning....shit vad kul det var att se minerna på killarna som var i rummet och hur alla tjejer oroat kollade på sin respektive när BM berättade vad vi skulle se (även jag).
    Men men...alla klarade av det utan att svimma eller nå...de såg väl lite chokade ut men en klapp på axeln tycker jag de ska ha....hehe. =) (jag förstår varför det är kvinnor som föder barn).

• Pian80

Oj här händer det grejer!

Cissi
    GRATTIS till första trådbebisen! Hoppas ni mår bra båda två.

NorthernStar
    Välkommen hit .

DariaM
    Har ni varit redan??? Hm. Måste kolla med BM när jag ska dit nästa vecka när det är dags att börja för oss.
    Duktigt av killarna att de inte svimmade . Sen tror jag att det är en annan sak att vara med om det själv. Man blir nog mer inne i det vilket gör att man inte hinner tänka så mycket. Tror jag.

• Aktalia

Grattis, grattis till Cissi! Väntar med spänning på en förlossningsberättelse...

Själv var jag på extra ultraljud igår (för att kolla vart moderkakan satt sig). Då fick jag bekräftat att Pyret är lite mindre än genomsnittet (ca 10%), det finns gott om fostervatten, hjärtat slår fint och alla rörelser är normala, och att Pyret är en... pojke! Hihi, jag ska bli pojkmamma!
    Egentligen har jag nog mest haft känslan av att det är en flicka, men när jag var liten blev jag spådd att jag skulle få två pojkar så jag har ju känt att flicka kan ju inte stämma.
    Och nu när jag vet vad det är för kön så har det blivit ännu mer verkligt på nåt sätt. Lite knäppt, men det är liksom lättare att föreställa sig hur det blir sen.
    Så det första jag gjorde efteråt var att gå och köpa en liten body i c 56. Ok, jag köpte den egentligen för att komma åt ett bra mönster för nu ska här sys bebiskläder..! Men bodyn är faktiskt den första sak jag köpt till Pyret om man räknar bort barnvagnen som vi beställde i januari.

• Pian80

Aktalia
    En liten pojke alltså . Grattis!

• m o e

Åh, jag blir lite avis på alla er som får gå föräldrautbildning. När vi gick för fem år sen var det inte heller särskilt roligt eller bra, men det var bra för oss mentalt som par. Man fick lite fokus på förlossningen. Nu, fem år senare, ska man kunna allt själv och minnas allt... Jisses, säger jag bara!

Aktalia: Vad roligt med en liten pojke! Då blir vi i alla fall två pojkmammor här inne.

Ronzki: Glöm inte bort dig själv! Vila ibland också, så du inte kör helt slut på dig.

Det blir väl fika på söndag?? *vill*

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Pian80

Ja jag hoppas på fika på söndag!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!