• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Ronzki

Grattis Cissi, hoppas allt gått bra!!

• Ronzki

Pian80:
    JAAAAAA, den tiden funkar för mig, rena rama lyckan då jag som sagt jobbar JÄMT!! Gnälla, gnälla, gnälla, men jag är så trött på allt jobb!
    Du har stenkoll på alla fik Bra inför mammaledigheten!

• Pian80
    Ronzki skrev 2009-03-31 20:17:43 följande:
    Pian80:JAAAAAA, den tiden funkar för mig, rena rama lyckan då jag som sagt jobbar JÄMT!! Gnälla, gnälla, gnälla, men jag är så trött på allt jobb!Du har stenkoll på alla fik Bra inför mammaledigheten!
    Haha, ja men jag undrar vad det säger om mig .
  • sockervit

Äntligen hemma...blev en lång dag detta!

Vi som kommer på fika, söndag kl 12 på Coffehouse By George i Skrapan, är:

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit

...så är det bara att fylla på vidare

Jag vill också läsa din blogg Cissi!

Tack Lina för tipsen!

Nu är det god natt här...

• DariaM

hmmm....tråkigt....jag som har så mycket tid annars kan tyvärr inte komma på söndag. Men men.....hopppas ni får trevligt och fika lite gott för mig och bebis oxå. =)

• Link 83

Vi som kommer på fika, söndag kl 12 på Coffehouse By George i Skrapan, är:

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83) jag kommer om jag kan, vet på söndag fm

• Nanoozi

Nu har man varit en vända till förlossningen på kontroll. Började få känningar redan igår förmiddag med ilningar och värk i ljumskarna, sen gick det över till tryck och ilningar i underlivet. Inatt sov jag nada då bebben hade bestämt sig att köra ett nattpass, dvs nattgymppa och jag hade värkar. Imorse hade jag värkar var 10 min som höll i halvminut ungefär. Så det var bara och ringa till förlossningen. Det gjorde tester och UL men de kunde inte se direkt va som orsakar värkarna. De upptäckte dock att livmodertappen är kortare än genomsnittet (vilket kan innebära en "tiny-risk" att bebben kommer tidigare), och så hade jag lite vita blodkroppar i urinet (kanske urinvägsinfektion) som KAN vara anledningen till värkarna. Annars såg allt bra ut. Mysigt att se bebben igen Men jag blev ordinerad sängvila så att värkarna försvinner...annars får jag åka in igen. Snacka om att man blir lite orolig...är ju bara i v 34 nu.
    Idag blir det att packa BB väskan...man vet ju aldrig när det är dax.

Om allt känns bra på söndag så hänger jag på och fikar, så jag skriver upp mig på listan:
    Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi

• Cecilia1982

Sådär, nu har jag lagt till så man kan läsa på bloggen! Vill ni ha mer detaljerat så inboxar jag!!{#lang_emotions_laughing}

Nanna, vad otroligt jobbigt att magen börjar jobba såhär tidigt! Men då är det också skönt att det har koll på er och det är ju ingen katastrof om bebis vill titta ut nu, även om det är bättre att den stannar på insidan ett tag till!

Vad musigt med fika! Vi hänger på lite längre fram!

Att det kan vara så underbart med en liten, jag kan inte sluta titta på henne!

• Nanoozi
    Cecilia1982 skrev 2009-04-01 11:56:04 följande:
    Att det kan vara så underbart med en liten, jag kan inte sluta titta på henne!
    Ja det kan jag förstå. Mysigt!! Längtar efter våran jätte mkt nu men inte tillräckligt för att han ska titta ut ännu. Tycker att han ska få mogna ett par tre veckor till.
  • lottak79

Aktalia: Vad härligt med en pojk !! {#lang_emotions_smile}

Alla som jag stöter på tror jag får en pojke men har bara en känsla att det är en flicka men det visar sig. Det blir ju tok bra vilket som {#lang_emotions_laughing}

Nanoozi: Usch då, förstår din oror. Skönt att ni fick komma in och kolla läget och kanske kan göra något åt dom vita blodkropparna. Vila är det bästa nu för dig. Även om man längtar så tror jag det är bättre att dom får "gräddas" lite mera. Packa BB väskan är nog en smart sak att göra. Vila nu och hoppas du känner dig bättre. Sköt om dig och bebisen.

Cissi: Härligt att se dig igen. Har hört att det har gått bra och så. Förstår att det är en helt obeskrivligt känsla att den lilla bebisen är din. Hon var så fin på denna lilla bild man fick. Ska in och läsa lite i din blogg. Sköt om dig och resten av familjen!

Själv ska jag till läkaren idag för att kolla upp min onda rygg och höft. Får se vad han säger. Igår jobbade man från 07:00-21:00. Ganska länge och det var bara att ta värktablett innan man gick och la sig för att få kunna sova hela natten. Ska ju inte behöva vara så här eller hur. Kanske man får gå ner i tid.

Fika får jag se om jag kan. Vi har lite renovering att göra i helgen men annars skulle det vara kul att hänga på.

Ha dé gott tjejer!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!