• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Link 83

Sockervit: Nä här är det lungt :( Ryan är förkyld igen (blir galen). Vill att bebisen ska komma nu, inte bli förkyld så det dra ut ännu längre på tiden! Men jag har börjat få lite känsla för att det kan vara på g snart, hårda långa sammandragningar, inte överdrivet många men en del. Så det är bara att hålla alla tummar för att det drar igång snart :)

• angeni

Hej alla!

Idag blir det första grillningen för säsongen Har någon av er andra redan utnyttjat det fina vädret?

Själv så verkar min bebis ej förstå att den ska lägga sig tillrätta. Den ligger väldigt högt upp i magen. Och man ser hur det buktar ut på olika ställen på magen vid olika tillfällen på dygnen. Men någon gång kanske den känner sig redo.

Har börjat bli lite nervös inför att det faktiskt kan hända något nu, vet ej om man verkligen är redo för detta. Men det kommer nog gå bra när det väl händer något. Är 22 dagar kvar nu så det minskar ju...

Fika vore trevligt, hoppas att jag kan vara med då eftersom jag missade förra gången

• Cecilia1982

>Hej hopp! Herregud, det närmar sig för allt fler...Tänk vad tiden går fort!!! Själv hinner jag inte mycket mer än att ha tuttarna framme i tid och otid! :) Napp är en bra uppfinning!

Det är så skönt att våren är här, så man kan få vara ute!!

• m o e

Cissi: Kul att höra ifrån dig! Japp, napp hade vi mycket nytta av också, då Albin var en liten kille med stort sugbehov. Hoppas att ni har det mysigt i vårvädret och att du orkar ut lite. Snart får vi träffa bebis på våra träffar kanske? Ha det så mysigt!

Nu vankas vattengympa!

• angeni

Nu är grillningen igång med full fart Känns jättetrevligt att njuta av vädret.
    Var in till stan idag och köpte 2 tunikor. mammakläderna är nästan för korta så de täcker inte ens magen Hoppas bebisen kommer snart så jag slipper gå med magen bar! hehe

Så är allt utplockat så vänder man sig bort en kort stund för att gå in och kolla något och såklart passar hunden på att ta sig en tugga på en köttbit... Hunden har aldrig gjort något sådant förut så man tänker ju inte på det. Men jag kan väl inte klaga, det är klart när ingen ser på att det lockas. Men han hann inte äta något rått kött som tur för hans skull.

Ha det trevligt ikväll

• Nanoozi

Sussu80 dvs Sanna sms:ade mig idag om att de fick en son i måndags kväll 22.04. 3 kg och 49 cm lång.
    Grattis än engång till lilla miraklet. SNart kommer våra fikastunder att bestå av en massa nytillskott Ser framemot det!!!

• Pian80
    Nanoozi skrev 2009-04-08 12:53:18 följande:
    Sussu80 dvs Sanna sms:ade mig idag om att de fick en son i måndags kväll 22.04. 3 kg och 49 cm lång.Grattis än engång till lilla miraklet. SNart kommer våra fikastunder att bestå av en massa nytillskott Ser framemot det!!!
    Åh vad mysigt! Ett stort grattis till dem .

angeni
    Lilla vovven då... Ibland blir frestelsen för stor. Kul att se en bild på dig också!
  • m o e

sussu80: Grattis till er pojke!!

• angeni

sussu80: Grattis till pojken

Själv så är det 21 dagar kvar idag! Går neråt fortare än jag trodde. Nyss var det 40 dagar kvar.

Var på bio igår, satt längst ut på kanten så jag skulle kunna smita ut. När jag väl hade satt mig så visste jag att det kommer komma folk som ska in och förbi. _Kom en tjej och sa ursäkta och så bara klampade hon på, hade inte vett att vänta tills jag rest mig så hon lättare kom förbi nej då. Vad stressade människor kan vara...

Idag ska jag till min kusin och få massa barnsaker, hon fick sin andra bebis för 2 år sedan så hon hade lite till övers som vi kunde få, skönt nu när man vet att det blir lite svår ekonomi ett tag framöver.

Ha det bra alla! I detta tråkiga väder idag

• lottak79

Sussu80: Stort grattis till eran lilla pojk!!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!