• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • sockervit

Åhh hå, här trillar det in bebisar, vad kul! Stort GRATTIS Lina!

Cissi: Tack för svaret!

Nu har härliga solen kommit också! Underbart!

• Nanoozi

angeni: Det är väl vi som nästa två som ska föda. Jag hoppas också på att bebben vill komma lite tidigare än beräknat.
    Enligt läkaren så finns det 50 % risk/chans att jag får tidigare än beräknat pga min korta livmodertapp och att jag har haft mkt sammandragningar pga UVI. Nu har det lugnat sig lite iaf

Längtar till sommaren när alla har fått sina små när man kan ses och fika och prata bebisar

• angeni

Nanoozi: Det är ett tag kvar men vi kan ju hoppas att de vill komma tidigare

Mina föräldrar var över och åt middag hos oss idag, de tyckte att magen hade sjunkit väldigt mycket, jag har inte tänkt något på nått sådant. Jag tycker bara den är i vägen vad man än gör.. hehe

• Nanoozi

Glad påsk alla påskkäringar med magar!!

Önskar/tjockisen

• Aktalia

Hej på er alla här!

Jag blev tyvärr tvungen att smita före i kön i tisdags, den 7:e april. Då föddes lille Erik i v 33+6. Förlossningen gick väldigt snabbt även om de försökte häva den med dropp. Vattnet gick klockan ett på natten och 13.44 var han ute. Han hade svårt att andas och vid en röntgenundersökning visade det sig att han hade ett hål på diafragman och tarmarna och mjälten hade vandrat upp genom hålet och tryckt upp ena lungan som i sin tur förskjutit hjärtat. Så det blev flygtransport till Astrid Lindgrens barnsjukhus på natten och efter att han varit stabil några dygn vågade de operera honom. Allt verkar ha gått bra och just nu väntar vi på att han långsamt ska få vakna upp ur narkosen. Sen blir det en lång väntan av att se hur han klarar det med att äta osv.

Så ni som börjar tröttna på att vara gravida och vill att barnen ska komma ut tidigare, stå ut för det är värt det.

• NorthernStar
    Aktalia skrev 2009-04-12 11:29:42 följande:
    Hej på er alla här! Jag blev tyvärr tvungen att smita före i kön i tisdags, den 7:e april. Då föddes lille Erik i v 33+6. Förlossningen gick väldigt snabbt även om de försökte häva den med dropp. Vattnet gick klockan ett på natten och 13.44 var han ute. Han hade svårt att andas och vid en röntgenundersökning visade det sig att han hade ett hål på diafragman och tarmarna och mjälten hade vandrat upp genom hålet och tryckt upp ena lungan som i sin tur förskjutit hjärtat. Så det blev flygtransport till Astrid Lindgrens barnsjukhus på natten och efter att han varit stabil några dygn vågade de operera honom. Allt verkar ha gått bra och just nu väntar vi på att han långsamt ska få vakna upp ur narkosen. Sen blir det en lång väntan av att se hur han klarar det med att äta osv. Så ni som börjar tröttna på att vara gravida och vill att barnen ska komma ut tidigare, stå ut för det är värt det.
    Jag får kalla kårar när jag läser detta. Hoppas verkligen att han klarar sig bra till slut! Läkarna har ju otroligt avancerade operationstekniker nu för tiden. Lycka till!
  • lottak79

Aktalia: Hoppas att allt går bra för er!! Hjärtskärande att läsa vad som har hänt. Tänker på er och hoppas lill Erik är en kämpe!!

*KRAM*

• Nanoozi

Aktalia: Stackare vilken tråkig start för er. Hoppas allt går bra för er och att lilla Erik blir bra snart så att ni kan njuta av att vara en familj.

Massor med kramar! Tänker på er!!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!