• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • FilleCilla
    MyLoveLiam skrev 2009-03-09 19:16:04 följande:
    Du är lika välkommen hit när du än tittar in
    Tack Men vad tokigt jag skrev i förra inlägget ser jag. Jag menar ju förstås att det går segt för mej i viktkampen inte att tråden här är seg hehe..
  • Cedergren

känner mig så deppig. hade beställt lite kläder och INGET av det jag beställde passade mig .
    Tänker inte köpa något nytt förens jag gått ner i vikt.

tanken att det är SÅ många kg är jobbigt försöker ha små delmål men idag är en dålig dag.

har varit ute på två promenader ialla fall. aja hoppas på en bättre dag imorgon.

• Sala69

rätt bra matdag men usel promenaddag... o hela veckan kommer att vara likadan. Skitmycket på jobbet o så vill jag bara hem o ev hinna säga god natt till lilltjejen. Sen orkar jag inte ut igen. Ja ja - som sagt får bli bra matvecka, eller pulvervecka kanske... har varit nästan bara det idag o det har känts helt ok

• Evve81

GRATTIS till ALLA minus! Bra jobbat!!!!

Jag har inte ätit något sött idag! *STOLT* ingen motion dock och det blir ingen imorrn heller mer än fram och tillbaks till jobbet! Jobbar till kl 18 och innan jag kommer hem är nog klockan 18.30 och då är jag rätt nöjd med den dagen

• AnnelieTyresö

Här har det gått sådär,, hade lite svull kvar efter helgen hemma, min bror ville tacka för kryssningen genom att ge mej 250g choklad, som tur är är det borsta snart :D

• MyLoveLiam
    AnnelieTyresö skrev 2009-03-09 23:41:42 följande:
    Här har det gått sådär,, hade lite svull kvar efter helgen hemma, min bror ville tacka för kryssningen genom att ge mej 250g choklad, som tur är är det borsta snart :D
    Ja, det bästa är att inte ha några lockelser hemma...och choklad, det är min STORA last, så jag förstår att det är svårt att låta bli....
  • Ulle75

Hej på er.
    Idag stod vågen på 107,9kg som är mitt delmål att klara till 1 april. Nu har ju jag varit magsjuk så jag vågar inte hoppas att jag inte kommer gå upp lite. Men man kan ju alltid hålla tummarna på att det inte blir så mycke. Känns väldigt bra att se siffrorna på vågen dock!!

FilleCilla: Det är ju sällan det går helt spikrakt eller hur frågan är ju bara hur man kommer ur svackorna snabbast. Kanske testa nån ny motionsform??

Cedergren: Hur har dagen varit idag? Hoppas det känns bättre. Jag har oxå köp stopp på kläder, då jag har massor som bara väntar på mig som inte passar idag. Jag har ett par byxor som jag vill komma i som delmål, är lite kul att prova dom och se att det faktiskt går åt rätt håll.

Sala69: Har du inget du kan motionera innomhus? Själv har jag ett wiifit som är bra när man inte orkar sig i väg på kvällen.

Prommis: Hur långt har du till jobbet, det blir väll alltid något. Bra att du stod i mot socker suget.

AnnelieTyresö: Då blir det nya tag nu, choklad är en av mina stora laster oxå. Men mörkchoklad funkar med bara en bit så det äter jag.

• madlo

Idag visade vågen minus 16 kg!!! Snart är hälften borta, guud vad bra det känns!

GRATTIS TILL ALLA MINUS!! :) det är enda gången det är roligt när det går utför..

• Ulle75

madlo:Grattis!! Va skönt att snart vara halvvägs.

yennie84: Kolla på BVC dom har säkert en våg du kan låna. Annars kan man ju alltid investera i en från typ IKEA koster ju inte så mycke. Eller så använd mått bandet, jag har samma midejmått som vikt och minskar ca 1 cm per kg.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt