• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Tidvis
    Evve81 skrev 2009-05-04 08:49:40 följande:
    Absolut! För en varaktig vikt minskning ska man inte gå ner mer heller! BRA JOBBAT!!!!
    Har hållit på i 4 veckor nu och har 4 kilos viktminskning, känns ganska lagom Nu ska det bara fortsätta i samma stil också!!
  • Tidvis
    Trikarn skrev 2009-05-04 09:14:11 följande:
    Jag väger alldeles förmkt jag med, men försöker nu håll amig till 1600 kalorier om dagen samt dricker grönt te . Har även börjat räna på sats, vilket är superkul! Ska iväg och väga mig idag, vågde 93 för en månad sedan, och ja, jag börjar känna lite skillnad!
    Håller tummarna för ett bra resultat
  • Ulle75

FoFo: Välkommen hit!! Jobbigt med dina sjukdomar, men desto större anledning kanske att hålla vikten på en bra nivå.
    Har oxå en liten skrutt han är 1.5 år sen två stora barn på 5 och 7år. Har med alla gått upp i vikt efter avslutad amning.
    Som sagt välkommen till oss och lycka till med viktminskningen.

• Ulle75

Är hemma idag, har ont i nacken och huvudet. Känns lite bättre nu. Skadade mig i en olycka med en croscart för några år sedan så jag har problem det är sällan så här illa dock. Funderar på om det kan beror på att jag var ute i går på en 40 min stavpromenad.
    Helgen har varit bra, vi har haft kalas för min äldste son som fyllde 7 år. Har varit duktig och planerat mina points, men det blev några för många i lördags.

Trikarn Lycka till idag!!
    Tidvis: Grattis, på ett år är 0,5kg i veckan 26kg. Kämpa på!!

• Mamma Eve83

Va duktiga ni är med att räkna steg och ta promenader!!
    Själv har jag inte riktigt kommit igång med promenaderna, tar det lite försiktigt för jag får så ont..men men de e bara att bita ihop!=)
    I morgon ska jag på vägning, får se hur det gått!

• FoFo

Tack alla!
    Vad har ni gjort för att komma igång med minskningen? börjat gå, äta mindre, gymmar?
    JAg har inte kommit igång med nåt. Ska till fysioteket imorgon och prata vad för sorts motiton som kan passa mig, det motion på recept tydligen. Har pratat med dietist och det kändes som jag kunde mer än henne, så hon definitivt inget nytt att komma med. Jag äter sött varje dag, har tyvätt ett begär som jag inte kan kontrollera, därav förmodligen viktökning i kombination av utebliven motion.
    Jag har en gammal motionscykel hemma hos mina föräldrar som jag tänkte ta hem och damma av.
    Jag pluggar ju, så jag har svårt att komma iväg på nåt. Vet ej om det är av omotivation eller/ och lathet som gör det. Men tråkigt är det. Det har påverkat hela mitt psyike, jag mår så kasst av övervikten och det går ut över mig själv och tyvärr min familj. usch och fy ja

• Evve81

Fofo: finns väl 2 sätt eller det finns nog lika många sätt som det finns personer Antingen bryter man tvärt och gör en hel omvändning eller så ändrar man några saker per vecka! Jag var hopplös på kvällsfika på kvällarna förut och jag drog ner så det blev färre och färre och nu äter jag aldrig nåt nästan-.

• Maddisen80

prommis jjo de är tråkigt när de är på fel sätt :( men ska köpa näringdsrycker när jag få pengar den 19 maj ,får inte på recept :(

snart3 barnsmamma tack för grattande

• Maddisen80

FoFo
    välkommen hit, hoppas att du kommer trivas här med det goa gänget :) du kommer klara av att gå ner .

• Maddisen80

FoFo jag äter lågkolhydrat kost + promenera mer, men va på gym innan men har uppehåll nu sen jan pga sjukdomar

• Ulle75

FoFo: Jag började med att kolla upp vilket gym som hade tider som passade mig, samt att jag började på vattengympa. Jag startade på noll och det känns så skönt att jag nu prioriterar träningen. Nu har jag oxå börjat ut och stavgå.
    Sen var jag med en minskamåttet kurs på jobbet, fick xenical utskrivet, och nu har jag gått med viktväktarna. Byter även ut endel mål mot camebridgesoppor. Jag har väll insett att jag behöver det stödet som viktväktarna ger samt att det är toppen att en jobbarkompis börjat med.

• Trikarn
    Tidvis skrev 2009-05-04 09:55:52 följande:
    Håller tummarna för ett bra resultat
    vågade inte....suck.. imorgon kanske...
  • minasöner

Idag är jag tillbaks på ren kur efter en veckas uppehåll. Dagen har gått lätt som en plätt

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Novia

Här är en dam på blygsamma 117kg...

Tänkte höra om det finns nån i västernorrland här som söker en träningskompis?

• Evve81
    Novia skrev 2009-05-04 20:58:58 följande:
    Här är en dam på blygsamma 117kg... Tänkte höra om det finns nån i västernorrland här som söker en träningskompis?
    Får man fråga var i Västernorrland du bor????
  • FoFo

funderar på friskis och svettis i Malmö, man får ju välja vilka anläggningar man vill träna på och vilka pass man vill prova. Får se vad de kan erbjuda på fysioteket imorgon. Återkommer med vad som händer. Tack för alla välkomnanden!
    Ska sätta på mig en stegräknare fr.o.m. imorgon och se för nyfikenhetens skull vad jag går på en dag. Jag pluggar ju och det blir i stort sett bara att sitta still. Usch, känner mig så tung bara jag ska promenera en stund, som en valross. Får nästan direkt ont i vaderna och ont i hälsenorna. Min bror som är läkarstudernade tycker jag borde kolla med sjukvården så det inte är nåt allvarligt. Känns så jobbigt att ta sig tid för det med. jaja, sov nu gott mina ambitiösa förebilder!

• Maddisen80

Novianova hej välkommen hit,hoppas att du kommer trivas här ,jag är från västernorrland men bor i landskrona nu , men har föräldrarnaa kvar i timrå ,vart bor du ?

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt