• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • fredslund

Hejsan, Då kan jag kanske ta å gå med i denhär tråden har tänkt gå ner ca 20 kg men behöver nog gå ner 30 egentligen. Hur har du tänkt att gå ner i vikt? Med diet lr bara mer motion?.

• NellieG

Mmm, ja ha ungefär 14 kg som ja borde bli av me, men de känns som ändå jobbigt. Funderar på att börja me viktväktarna :)

• MyLoveLiam

fredslund skrev 2009-02-01 19:56:28 följande:

Hejsan, Då kan jag kanske ta å gå med i denhär tråden har tänkt gå ner ca 20 kg men behöver nog gå ner 30 egentligen. Hur har du tänkt att gå ner i vikt? Med diet lr bara mer motion?.
    Hej
    Jag vet inte ännu vilken metod det blir, men jag har fått en remiss till Sahlgrenska sjukhuset och ska dit på informationsträff imorgon. Som det känns nu så vill jag helst inte opereras....vi får se vilka alternativ som finns.
    Hur har du tänkt gå ner?
  • MyLoveLiam

NellieG skrev 2009-02-01 20:20:37 följande:

Mmm, ja ha ungefär 14 kg som ja borde bli av me, men de känns som ändå jobbigt. Funderar på att börja me viktväktarna :)
    Ja, ALL övervikt är givetvis jobbig att ta tag i, det förstår jag så väl. Själv har jag varit med i VV ett antal gånger. Och det fungerar, så länge man följer programmet. Jag har vid ett par tillfällen gått ner ca 20 kg med VV, men sedan "trott" att jag skulle klara det själv framöver och slutat gå på mötena. Tyvärr har jag insett att iallafall JAG behöver mera hjälp och stöttning än vad de kan erbjuda. Men jag önskar dej Lycka till med VV.
  • Marayah

Här finns en till som borde gå ner ca 30 kilo för att ligga på en "normal" vikt..

Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah

Jag har kört med LCHF nån v. Ska mäta på onsdag och se om det är nån skillnad. Har just nu mens med så man känner sig svullen rejält..

• AnnelieTyresö

Jag hänger på!

• MyLoveLiam

Marayah skrev 2009-02-01 23:17:12 följande:

Jag har kört med LCHF nån v. Ska mäta på onsdag och se om det är nån skillnad. Har just nu mens med så man känner sig svullen rejält..
    Lycka till med din mätning på onsdag
    Vad betyder LCHF, och mäter man istället för att väga med den metoden?
  • MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-02 01:48:34 följande:

Jag hänger på!
    Välkommen!
    Har du mycket vikt att förlora?
  • Marayah

Tack!!! LCHF står för Lo Carb High Fat.. Är ungefär som GI.. Ja brukar både väga och mäta. För även om vågen inte visar så kan ju måttbandet visa..

MyLoveLiam skrev 2009-02-02 18:00:26 följande:
    Marayah skrev 2009-02-01 23:17:12 följande: Lycka till med din mätning på onsdag Vad betyder LCHF, och mäter man istället för att väga med den metoden?
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt