• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

KittyÄngel japp jag har kollat upp det,varit inlagd på lasarettet 18 januari -24 januari och de gjorde skiktröntgen de visade att de va stopp i tarmen ,men de trodde inte dem så de gjorde rektoskopi där var allt normalt Det kollade sänkan,sänkan var hög men de skickade hem mig trots att jag hade feber fast jag åt panodil ,sen hamnade jag på sjukhuset igen 7 februari -16 februari med feber,buksmärtor,hög sänka mm men de skickade hem mig igen och de sa att de var psykiskt ,men det får man inte feber av,sen låg jag inlagd igen över helgen och de lyckades inte ta bloprov på mig så åkte hem på söndag . De lasarettet i lund ska skicka mig till psyk och smärtenheten.

Men var på kvinnokliniken igår och de såg att jag har infektion i livmodern som vanligt och jag sa att jag vill ta bort livmodern ,men de är inte säkert jag blir bättre med buksmärtorna ,men så sa jag,men slipper infektionen iaf,de är sant.

Men 4 mars träffade jag en underbar kirurg på citykliniken i lund ,han tog 8 blodprovsrör ,ska göra om skiktröntgen,gastroskopi,koloskopi , sen ultraljud och göra vanlig röntgen .

• Jessika82

detta forumet hade varit perfekt för mig, och är perfekt för mig har igentligen 16kg kvar till mitt drömvikt, men har lite paus för att jag vill ha en liten till, så jag ska försöka hålla vikten som jag har.

ska berätta lite hur jag har gjort.
    när jag väntade barn så gick jag upp till 110kg från 85kg.
    och redan på 85kg var jag överviktig... bestämmde mig att nu ska jag ner i vikt, började på xtravaganza och har hitils gått ner till 75kg och nu börjar jobbet att hålla vikten.

tänk på ni som håller på att gå ner i vikt att det går låt det få ta tid.
    ät rätt fett så försvinner det fett, försök att träna, gå i trappor gå 5min extra/dag, det ger mer än vad ni tror.
    ät rätt och inte för mycket 1 handflata råa grönsaker, knytnäve kolhydrater då gärna kokta rotfrukter 1knytnäve protein kött fisk m.m
    ät gärna 3målmat och 2-3 mellan mål

ni kommer att lyckas

• Maddisen80

Jessika82
    Välkommen hit hoppas att du kommer trivas här .lycka till med din viktminskning och grattis att du ha gått ner.

• Amber1975
    Maddisen80 skrev 2009-03-07 22:41:06 följande:
    KittyÄngel japp jag har kollat upp det,varit inlagd på lasarettet 18 januari -24 januari och de gjorde skiktröntgen de visade att de va stopp i tarmen ,men de trodde inte dem så de gjorde rektoskopi där var allt normalt Det kollade sänkan,sänkan var hög men de skickade hem mig trots att jag hade feber fast jag åt panodil ,sen hamnade jag på sjukhuset igen 7 februari -16 februari med feber,buksmärtor,hög sänka mm men de skickade hem mig igen och de sa att de var psykiskt ,men det får man inte feber av,sen låg jag inlagd igen över helgen och de lyckades inte ta bloprov på mig så åkte hem på söndag . De lasarettet i lund ska skicka mig till psyk och smärtenheten.Men var på kvinnokliniken igår och de såg att jag har infektion i livmodern som vanligt och jag sa att jag vill ta bort livmodern ,men de är inte säkert jag blir bättre med buksmärtorna ,men så sa jag,men slipper infektionen iaf,de är sant.Men 4 mars träffade jag en underbar kirurg på citykliniken i lund ,han tog 8 blodprovsrör ,ska göra om skiktröntgen,gastroskopi,koloskopi , sen ultraljud och göra vanlig röntgen .
    Men herregud va jobbigt för dig Bra iaf att du fick träffa kirurgen. Hoppas att han/hon kan hjälpa dig på nåt sätt. Måste ju vara otroligt jobbigt att gå runt och må sådär vecka efter vecka. Jag har haft njurproblem några månader tidigare i vinter och jag tyckte det var fruktansvärt. Särskilt som det blev för dig oxå att de inte riktigt kan göra nåt. Håller en extra tumme för att det ska lösa sig för dig. Stor kram!!
  • PetraD

hej alla
    har inte läst så mycket de sista dagarna, men har nu läst ifatt mig (tror inte jag missat nåt)
    grattiskram till alla som fått minus & en liten tröstkram till de som behöver det av någon anledning
    själv har jag "bara" gått ner 0,5kg denna veckan. är ju alltid något.. bättre än upp
    började ju med ck, men haft så mycket runt om så kände att jag inte "orkade" med ren kur just nu... men försöker äta mer nyttigt iallafall och inget småätande som är min svårighet
    har växlat upp och ner en del denna veckan från 102 (som var förra lördagen) och neråt100, men fastnade alltså på 101,5

• Moder Jord
    Maddisen80 skrev 2009-03-07 22:41:06 följande:
    KittyÄngel japp jag har kollat upp det,varit inlagd på lasarettet 18 januari -24 januari och de gjorde skiktröntgen de visade att de va stopp i tarmen ,men de trodde inte dem så de gjorde rektoskopi där var allt normalt Det kollade sänkan,sänkan var hög men de skickade hem mig trots att jag hade feber fast jag åt panodil ,sen hamnade jag på sjukhuset igen 7 februari -16 februari med feber,buksmärtor,hög sänka mm men de skickade hem mig igen och de sa att de var psykiskt ,men det får man inte feber av,sen låg jag inlagd igen över helgen och de lyckades inte ta bloprov på mig så åkte hem på söndag . De lasarettet i lund ska skicka mig till psyk och smärtenheten. Men var på kvinnokliniken igår och de såg att jag har infektion i livmodern som vanligt och jag sa att jag vill ta bort livmodern ,men de är inte säkert jag blir bättre med buksmärtorna ,men så sa jag,men slipper infektionen iaf,de är sant. Men 4 mars träffade jag en underbar kirurg på citykliniken i lund ,han tog 8 blodprovsrör ,ska göra om skiktröntgen,gastroskopi,koloskopi , sen ultraljud och göra vanlig röntgen .
    Oj oj oj...underbart att du träffat någon som tar tag i det!

Det är så typsikt att de säger att det är psykiskt...vet inte om det är å snabba att sätta den diagnosen på normalviktiga som på oss med övervikt....

Jag har ialla fall rnat 50 minuter med Wi Fit, Bl.a joggade jag för första gången i 20 minuter och tog mig 4,7 km på en tiden. Oj vad svetten lackade! Förr tyckte jag att det var hemskt  att bli svettig, men nu kändes det jätte skönt!

Jag har också varit ute och kalkat trädgården, men nu är det väl dax att hitta på någon lunch. Får se vad det blir!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Ulle75

Inser hur mycke jag behöver stödet från xenicalen, igår när jag inte åt så kunde jag inte låta bli efterätten när alla andra tog. Hade jag ätit det så hade jag ju inte haft något val. Trevligt hade jag dock och det var väldigt god mat så jag känner att jag kan unna mig det lilla extra. Tänkte jag skulle komma iväg och träna i kväll, äte lite seg idag bara.

Jessika82: Alltid kul att läsa om andra som lyckas. Lycka till i bebisverstaden.

Cedergren: En promenad brukar alltid pigga upp, hoppas du har sovit bättre. Idag hade jag sovmorgon till 10.30, vet inte när det hände senast. Mannen var snäll och tog barnen, hade själv varit ute och slarvat och kom hem vid 03 i natt.

PetraDeliu: Alla minus är ju jättebra.

• Maddisen80

KittyÄngel
    Det är jättejobbigt att gå runt så här ,nu är mina mediciner slut med så får ringa min familjeläkare imorgon. inte roligt med njurproblem. Hoppas med att de löser sig ,jag har infektion i livmodern med så tjatar på att de ska ta bort den.
    kram tillbaka

• MizzTez

Måste fråga.. Hur har ni fått ut Xenical??? Jag pratade med läkaren om sånt sist men han vägrade skriva ut något åt mig och ärligt talat så är läkaren en man från turkiet som bott i danmark halva sitt liv så jag fattar inte mkt av vad han säger!
    Finns det någon bmi gräns eller så för att få det??

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt