• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975

Maddisen, förstår att det är jobbigt. Man vill ju inte bara ta bort livmodern om man är så ung som du. Usch, tänker på dig ska du veta.

Vanadiz, va konstigt att de inte vill skriva ut Xenical. Det ska ju inte vara så farligt. Här i England har de just släppt det receptfritt, så det kanske blir så i Sverige oxå. Jag vågar mig inte på det. Har hört så mycket om att folk inte kan gå nånstans för att de måste vara nära en toalett.

• Maddisen80

kitty ängel ,jo men jag vill ,jag bry mig inte att jag är ung för de är så äckligt att lukta illa så omgivningen känner de med de är inte så fräscht till och med receptionisten kände lukten.

• MyLoveLiam
    Maddisen80 skrev 2009-03-08 20:17:16 följande:
    kitty ängel ,jo men jag vill ,jag bry mig inte att jag är ung för de är så äckligt att lukta illa så omgivningen känner de med de är inte så fräscht till och med receptionisten kände lukten.
    Är det infektionen som luktar illa menar du?
    Fy, du verkar gå igenom en verkliget jobbig period i ditt liv.
    Hoppas det snart blir bättre KRAM
  • Ulle75

Nu har jag varit och tränat vattengympa, jag var så seg och slö innan. Och jag är så glad att jag åkte i väg för även om jag är trött så är segheten borta. Nu skall vi ha en ritkgit bra vecka eller hur!!!??!

Prommis: Ett tips är att försöka tabort INTE i dina formuleringa. Utan tänk istället på veckorna skall jag äta massor av frukt, på helgen unnar jag mig något gott. Som exempel.

MrsK: Trist med jobbiga dagar. För mig funkar sötsuget så att unnar jag mig något så triggar det bara igång ett begär och då får jag kämpa som 17 även nästa dag. Så jag brukar tänka okej det är jobbigt idag, men om jag fixar det idag så är det lättare i morgon.

• Maddisen80

Ulle75
    Skoj med vattengympa, saknar att simma och gå på vattengympa för jag trivs som fisken i vattnet ,men jag är ju sjuk hela tiden-

• MyLoveLiam
    Maddisen80 skrev 2009-03-08 20:27:54 följande:
    MyLoveLiam japps de är infektionen som gör att jag luktar illa.
    Men kan man inte få bort infektionen med antibiotika eller liknande? Känns så drastiskt att ta bort livmodern tycker jag. Som någon annan skrev innan, du är ju så ung.
    Oavestt vilket, så hoppas jag att du snart blir bättre.
  • MizzTez
    Svar på #1231
    Tycker åxå det är konstigt.. Vet vissa som har fått det utskrivet som godis som dessutom är mindre än mig men jag som skulle behöva det får det inte. Med mina 173 cm och 104 kg ligger faktist på ett högt bmi. Skumma läkare alltså...

Hur har helgen gått för alla då??
    Har väl varit mindre bra här, känns som en förkyldning ligger i kroppen och lurar för jag är så seg och trött. Så det har inte blivitt mkt gjort..
  • Evve81

Jag har precis varit och tränat och det är verkligen skönt. Blev dock en kvälls macka Men bara en och inget mer..., Ska väga mig imorrn bitti och se om det ser bättre ut än i morse!

Maddisen: Det är ju väldigt konstigt att de låter dig gå med en infektion i livmodern om du luktar lilla med... Fick infektionen i stygnen efter mitt första barn och det var fara och färde upp på sjukhuset och en DUNDERKUR med penicillin. Det var tydligen väldigt farligt.....

Har varit inne på någon form av medicin men det kanske finns bra naturläkemedel???? Biverkningar med magproblem vill jag INTE ha....

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt