• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • tru

jag svullnade upp i hela kroppen av lchf. och de satt i flera månader efter.

• Moder Jord

Jag är så glad,jag är så glad, jag är så glad! {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing} vägde mig i dag! - 1 kg! Efter att bara ha gått ner 0,5 kg på två veckor, så behövdes verkligen detta för motivationen! {#lang_emotions_smile}

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Meta83
    Moder Jord: Grattis till minus, visst är det så skönt att ställa sig på vågen och få minus {#lang_emotions_laughing}!!!
    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • Moder Jord
    Meta83 skrev 2009-03-07 09:47:45 följande:
    Moder Jord: Grattis till minus, visst är det så skönt att ställa sig på vågen och få minus !!!
    Ja! Helgen är räddad!
  • maskrosfjäril
    Moder Jord skrev 2009-03-07 09:43:45 följande:
    Jag är så glad,jag är så glad, jag är så glad! vägde mig i dag! - 1 kg! Efter att bara ha gått ner 0,5 kg på två veckor, så behövdes verkligen detta för motivationen!
    Grattis! Bra gjort! 

Jag kom igång med träningen igår, men jag tog det lite lugnt och
    spelade ett skidspel på nintendo wii, men jag höll i gång i en halvtimma.

Idag ska vi åka och åka pulka med sambons systerdotter så då får man lite gratismotion.

Kram allihop!
  • Ulle75

Idag skall jag ut och äte på en finkrog, då jag har varit magsjuk har jag inte ätit xenical. Hade tänkt börja äta dom idag, men det känns lite trist att sitta och peta i maten när man skall ut och äta lite finare. Så min plan är att äta vad jag vill till huvudrätt men välja vanlig potiatis till det istället för gratäng etc. Och så ta en caffé latte till efterrätt. Så börjar jag igen med xenicalen i morgon.
    Vad tror ni om det??

Moder Jord:Grattis till minuset!! Härligt när det blir ett stort minus, även om 0,5kg är jätte bra oxå.

maskrosfjäril: Pulka åkande är bra gratis motion. Ha det så kul.

• Amber1975

Prommis, va duktig du är. Jag ska ut och gå nu. Egentligen inte så sugen, men det kommer att kännas skönt när man väl är ute.

Moder Jord, stort grattis. Åh va härligt!!

Maddisen, grattis till dig oxå. Så kul att det går så bra för oss. Älskar den här tråden. Peppande och härlig. Heja alls oss!

• Moder Jord

Tack för alla Grattis och Grattis till Maddisen80 för ditt kilo!{#lang_emotions_smile}

I dag har vi köpt en ny matberedare  för den andra började det blixtra i. Den var ju 17 år gammal, så det var väl dax för en ny. I kväll ska den nya invigas, för jag ska göra glass! {#lang_emotions_tongue_out}

Jag har tränat också! 46 minuter på Wii Fit. 15 minuter step, 11 min yogging, 10 min rockring och 10 min boxning. Och så den dagliga långpromenaden med hunden och då fick jag sällskap av maken också.

Efter promenad tog vi oss en varm kopp te och nybakat hälsobröd. Så gott så! {#lang_emotions_smile}

Nu ska jag sätta mig och spela lite Mario Kart med maken och sen blir det väl till at börja med middagen;Quornfräs (8-åriga dottern är vegetarian sen en månad tillbaka)
    med kryddor och mandel och till det sallad och pasata till de andra.

Ha en trevlig kväll! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt