• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Älskardig

Hejsan! Ja har ca20 kilo att gå ner för å ligga på normalvikt för min längd.
    Ja köpte Twinfast GI på en hälsobutik.
    Jag åt de 3-4ggr om dagen utblandtat me vatten å åt mycket sallad. Var ute å gick snabbt så den rundan ja brukade ta tog först ca 45min sen gick ja samma runda på 20 min å detta hållde ja på en månad då hade ja gått ner 11kg. På en månad tänker ni säkert, men de ä inte så svårt å gå ner i vikt bara man ger sig in i att man verkligen ska gå ner i vikt. Sen åt man vanlig mat på helgerna. Skippa all godis å snacks å dricka så kommer de att gå bra de lovar ja er alla. Men ja ska fortsätta me bantning efter ja har flyttat nu å gå även å träna på gym ut å cykla gör vad som helst bara ni rör på er. Annars kommer hela Sverige att bli som lilla amerika/USA.
    Tack för min ord!!

• kiiza

Vill också köra dessa metoder,men fått ett nej av min njurläkare...
    Man vill pröva något nytt...fast jag nu inte kan äta så mycket...blir mätt fort. Dricker loka istället för läs och vatten såklart men även saftglas är bra så man får lite socker i sig.

• Meta83

Jag har vägning i morgon bitti och det känns bra, denna veckan har funkat bra!!!
    Sen har vi kalas i helgen för dottern som fyller 5 så det lär bli en del äta då....

Jag tycker ni är så duktiga allihopa som kämpar på!!!
    Kram till er alla

• kiiza

Ska jag erkänna så är det jobbigt...speciellt om man äter kortisin plus annan medicin som gör en rund och gör så det är lite svårare att gå ner. Men man kämpar på ändå

• yennie84

Ok redovisning idag so far

Rågfralla till frukost
    Linssopppa till lunch
    banan & äpple till mellis + kaffe

Långprmenad i slottskogen...

Ni e mina vittnen än så länge men dagen e fortfarande inte slut

• kiiza

Själv så åt jag A-fil till frukost
    Mellanmål: 1 Apelsin
    Lunch blev det en 4:e del av en kebabrulle + massa majs 
    Mellanmål: 1 äpple
    Middag: får vi se om det inte blir ris och korv.

• MyLoveLiam

yennie84 skrev 2009-02-19 16:04:49 följande:

Ok redovisning idag so farRågfralla till frukostLinssopppa till lunchbanan & äpple till mellis + kaffeLångprmenad i slottskogen...Ni e mina vittnen än så länge men dagen e fortfarande inte slut
    Bra jobbat!
    Slottskogen är vit och fin nu va
  • Amber1975

MyLoveLiam, ja du kan vara stolt som skapade FLs trevligaste tråd.

Kiiza, jag tycker oxå att det är jobbigt. Har diabetes typ 1 så jag måste hela tiden hålla koll så att mitt blodsocker inte blir för lågt när jag tränar och går på Cambridge. Men vi fixar det här. Det vet jag.

• Amber1975

MyLoveLiam, ja du kan vara stolt som skapade FLs trevligaste tråd.

Kiiza, jag tycker oxå att det är jobbigt. Har diabetes typ 1 så jag måste hela tiden hålla koll så att mitt blodsocker inte blir för lågt när jag tränar och går på Cambridge. Men vi fixar det här. Det vet jag.

• Amber1975

Min dator vill bara dubbelposta idag, sorry.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt