• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner
    Meta83 skrev 2009-02-20 07:12:24 följande:
    Vägde mig precis: -2,1 denna veckan Tjoohooo, nu är jag på rätt spår igen!!!!
    bra jobbat!!! *jublar*
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • AnnelieTyresö

Grattis alla till bra resultat!!
    Får se om jag väger mej i helgen kanske, har glömt bort det ädr lite :)

• EvaN

Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada".....
    Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk...
    SÅ keep on going.
    Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....

• AnnelieTyresö

Ja du har helt rätt, Eva, jag resoneratr som du när det gäller alkohol vs matmissbruk,, attityden är så himla olika,,

• maskrosfjäril
    Meta83 skrev 2009-02-20 07:12:24 följande:
    Vägde mig precis: -2,1 denna veckan Tjoohooo, nu är jag på rätt spår igen!!!!
    Grattis! Bra jobbat!
  • maskrosfjäril
    EvaN skrev 2009-02-20 08:54:24 följande:
    Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada"..... Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk... SÅ keep on going. Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....
    Bra kämpat Eva! Det svåraste tycker jag är att motstå alla härliga bakrecept som finns i tidningar och på nätet. Att baka tycker jag är bland det roligaste jag vet.

Grattis till den stora viktminskningen!
  • FilleCilla
    EvaN skrev 2009-02-20 08:54:24 följande:
    Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada".....Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk...SÅ keep on going.Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....
    Bra skrivet, för det är precis så som det är ju. Grattis till den stora viktminskningen!!!
  • Amber1975

Grattis tjejer till era enorma viktnedgångar. Shit pommes frittes (eller nyttigare alternativ) va duktiga vi är. Jag hade 1,6 minus denna vecka. Supernöjd. Det trodde jag aldrig eftersom jag åt just pommes i lördags. Fast jag har insett att även de dagar man inte är så himla duktig, så är man ändå bra mycket duktigare än man var innan.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt