Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada".....
Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk...
SÅ keep on going.
Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....