• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • maskrosfjäril

Nån fler än jag som tycker att åtminstone en måltid antingen fredag eller lördag får vara speciell? Annars har man ju ingenting att se fram emot på veckorna?

• Amber1975

Det är klart man kan unna sig nåt extra en gång i veckan.

• EvaN

Tack för alla grattishälsningar, det peppar mig! Kram

• minasöner

hmmm, har just ätit 2 st ägg och fick ont i magen åt gallan. har fått det förr av kokta ägg. Hmm ahde glömt bort det, men vi får se på måndag om det händer samma efter ägg. Då är äggdeff inget för mig, men vi får se vad som händer

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Meta83
    minasöner skrev 2009-02-20 15:18:24 följande:
    hmmm, har just ätit 2 st ägg och fick ont i magen åt gallan. har fått det förr av kokta ägg. Hmm ahde glömt bort det, men vi får se på måndag om det händer samma efter ägg. Då är äggdeff inget för mig, men vi får se vad som händer
    Äggulan är det du inte tål, det är en enda stor kolesterol klump och det får man ont i gallan av. Jag vet hur det känns, opererades för gallsten för 5 år sen.
  • minasöner
    Meta83 skrev 2009-02-20 15:38:21 följande:
    Äggulan är det du inte tål, det är en enda stor kolesterol klump och det får man ont i gallan av. Jag vet hur det känns, opererades för gallsten för 5 år sen.
    ajdå, just nu så molar det lite bara, men förr har jag legat och kvidit i sängen. stekta ägg går bättre än kokta
  • Meta83

Har du varit inne på akuten med det nån gång?
    Det man får där är Diklofenak i supp, iaf fick jag det. Fick även ett recept med det så jag hade några hemma när det kom anfall... Men då var jag gravid så op fanns inte med i planrena förrän efter bebisen kommit ut, det var bara att härda ut!

minasöner skrev 2009-02-20 15:41:25 följande:
    ajdå, just nu så molar det lite bara, men förr har jag legat och kvidit i sängen. stekta ägg går bättre än kokta
  • minasöner
    Meta83 skrev 2009-02-20 16:29:59 följande:
    Har du varit inne på akuten med det nån gång?Det man får där är Diklofenak i supp, iaf fick jag det. Fick även ett recept med det så jag hade några hemma när det kom anfall... Men då var jag gravid så op fanns inte med i planrena förrän efter bebisen kommit ut, det var bara att härda ut!
    nej jag har härdat ut hemma. det brukar lätta om jag lägger mig på vänstersida av nån konstig anledning. Men lägger jag mig på högersida,mage eller rygg då är det illa.. vad kan det bero på att vänster sida känns bättre??gallblåsan sitter väl i mitten??
  • Meta83
    minasöner skrev 2009-02-20 16:32:33 följande:
    nej jag har härdat ut hemma. det brukar lätta om jag lägger mig på vänstersida av nån konstig anledning. Men lägger jag mig på högersida,mage eller rygg då är det illa.. vad kan det bero på att vänster sida känns bättre??gallblåsan sitter väl i mitten??
    Nä gallblåsan sitter på höger sida
    Precis under revbenen.
  • minasöner
    Meta83 skrev 2009-02-20 17:27:07 följande:
    Nä gallblåsan sitter på höger sida Precis under revbenen.
    jaha, där ser man då fattar jag
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt