• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Tifastar

bea79 skrev 2009-02-04 21:21:41 följande:

Vilken bra artikel, saklig men ändå positiv! Känns skönt att läsa om det!
    Ja, jag gillade åxå sätten den var skriven på =)

Du ska veta att jag håller tummarna för dej/er. Det kommer gå bra ska du se.
  • låjsan1

Hej alla! Va bra att ni hittade hit, då kan vi babbla vidare ett tag till

MoM skrev 2009-02-04 17:13:14 följande:
    Låjsan -- > Toppen med en ny tråd sweetie!Hur är det med Er? Mår alla hyfsat...? *håller tummarna*Här börjar magen på plutten stabilisera sig efter 3 veckors helt mjölkfritt. Äntligen!! Har varit dålig i över 1 1/2 månad nu så man kan tycka att det kunde vara bra nu..:!

Men gumman, nu borde ni skaffa aktier i libero snart!!! Nä men skämt å sido så tycker jag jätte synd om er hoppas att det bara är tillfällig överkänslighet med mjöklprodukterna.
    Hälsa från mej till prinsen det brukar skrämma honom på rätt köl

Här har vi nått så dumt som i lands problem!! Jonathan har/håller på att få sin första tand!! Jävulens påfund tycker han och e jäääätttte gnällig vilket dom andra pojkarna inte varit när dom fått. Jonte tittar på mig med blicken - du har ingen ANING hur ont det gör- 

Sen är det förstås det vanliga dravlet med fastare föda = icke!! kväljer så fort han får det i svaljet så han lever på infantrini fortfarande, vilket e okej men han e lite väl stor nu tycker jag nästan 10kg å snart 7 mån!! nåja det är ett positivt problem.

Kramen....

• MoM

Fy vad jag har bölat nu när jag sett på Hopkins (kanal 5) om den lille killen som fått nytt hjärta!
    Kära tid...

• låjsan1
    MoM skrev 2009-02-04 21:51:39 följande:
    Fy vad jag har bölat nu när jag sett på Hopkins (kanal 5) om den lille killen som fått nytt hjärta! Kära tid...
    Meeeen du får inte titta på sånt, hur ska du nu sova?
  • Lilla My i Finland

MoM - vad var det för program? Finns det månne på nätet? Här i landet har vi inte kanal 5, eller åtminstone inte vi.

• Fröken Julie

Började se programmet men när jag såg när läkaren berättade oddsen och sen pappans reaktion slog jag över. Fy det kändes alltför nära! Men jag antar att det gick bra för pojken??

• Farfalla

Hejsan!
    Såg att vissa av er redan sett Hopkins..skulle ju tipsa..
    Men för er som inte såg slutet så var det en pigg liten Peyton som gick hem med ett nytt hjärta! Tungt program men allt gick väl denna gången..
    Jag håller mina tummar och tår att allt kommer gå väl med era små oxå!
    Många kramar Marina!

• låjsan1
    Farfalla skrev 2009-02-04 22:18:20 följande:
    Hejsan!Såg att vissa av er redan sett Hopkins..skulle ju tipsa..Men för er som inte såg slutet så var det en pigg liten Peyton som gick hem med ett nytt hjärta! Tungt program men allt gick väl denna gången..Jag håller mina tummar och tår att allt kommer gå väl med era små oxå!Många kramar Marina!
    Så skönt att höra av dig imellan åt, hoppas allt är så bra det kan vara,
    styrkekram
  • Klunsen111

Nu har både jag och Henrik blivit smått förkylda. Känns inte alls bra! Hoppas att det var denna förkylning som Harry hade förra veckan då han kräkte slem. Jag är skitnervös att detta ska äventyra operationen. Nu vill jag bara ha det gjort...

Kan de med ett crp se om han har en infektion på gång??

• bea79

Tifastar: Kikade in på bloggen och såg bilden på Julian i tidningen, jättefin bild!

~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & bebisen i magen BF 6/2 -09 ~
Svar på tråden Hjärtebarn