• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Tifastar

Nu har även jag beställt pins som jag ska försöka sälja =)

var runt på stan här idag och INTE ett enda ställe sålde pinsen *grrr* Varken Hemköp eller Euoroflorist...

• låjsan1

Här var det en till som får hem 50 pins bra förslag MoM!

• Ebbesmamma

Var på Hemköp idag och skulle köpa pins, såg inga så jag frågade om de hade några? visst sa hon i kassan och tog fram dem... De kommer ju inte sälja många när de förvarar dem under kassan? det sa jag också till henne men hon verkade inte bry sig nämnvärt?

• låjsan1

Tjoho! har äntligen fått i Jonathan en hel portion gröt!!!! Hur?? Jo, jag tog helt sonika 20cl sondspruta och sög upp gröten med och sprutade in i munen och då fick han inte kvälningar??? Dessa barn alltså

• Klunsen111

Grattis! Alla knep är bra! När han förstått att han blir mätt av det äter han kanske på sked istället.

• MoM

Max fattade inte poängen alls från början med att äta, han hade ju aldrig gjort kopplingen med att äta (genom munnen) och bli mätt osv.
    Inte så konstigt att han inte kunde förstå poängen med att äta då ju.
    Men när det väl släppte så gick det fort, sen åt han verkligen allt!
    Men ack så hopplöst det kändes innan det väl släppte! Så kämpa på, alla Ni som håller på att kämpa med att gå över från sondandet till vanlig fast mat...!!
    Stärkande mat-kramar till Er!

• Ziggystardust

MoM skrev 2009-02-05 18:29:55 följande:

Max fattade inte poängen alls från början med att äta, han hade ju aldrig gjort kopplingen med att äta (genom munnen) och bli mätt osv. Inte så konstigt att han inte kunde förstå poängen med att äta då ju. Men när det väl släppte så gick det fort, sen åt han verkligen allt! Men ack så hopplöst det kändes innan det väl släppte! Så kämpa på, alla Ni som håller på att kämpa med att gå över från sondandet till vanlig fast mat...!! Stärkande mat-kramar till Er!
    Skönt att höra att det kan bli bra! Vi håller just nu på att försöka övergå till att äta själv från sondning. Det känns inte så roligt just nu, vi halverar matintaget (alltså det vi ger i sonden, på dietistens inrådan) för att han ska bli hungrig. Inte äter han mycket för det, fast man hör hur det kurrar i magen. Ikväll åt han faktiskt en hyfsad portion till middag, får väl se om det bara var tillfälligt. Han vill inte dricka ur nappflaska så det är tur att sonden finns kvar för vätskepåfyllning. Det känns så hemskt att svälta honom, men det finns ju inget annat sätt...
  • willsam

Hej allihopa.
    nu har jag oxå hittat hit!
    Har varit på UL idag. det såg bra ut, men flisan har blivit förkyld...=( första gången hon är lite krasslig. men sköterskan tyckte det var helt otroligt att hon varit frisk så här länge (med syskon på dagis och skola). och jag kände väl att hon måste bli förkyld nån gång! ja ja det går väl över...
    annars börjar det närma sig operation här med. Hon mår ju väldigt bra nu och det är tydligen då man ska passa på... innan det blir sämre.. om 2 veckor är det iaf. dags för hjärtkat. så får vi se vad som händer sen.
    Även vi ska ju bli lokala kändisar!=) på tisdag kommer våran lokaltidning hit och intervjuar och fotar... hoppas att våra förkylningar har gått över bara så vi inte sitter där med röda näsor! =) hehe.
    Kramar

Svar på tråden Hjärtebarn