• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Tifastar

Klunsen: Håller tummar o tår.

Tok jobbigt så där innan en op =( Men du/ni ska se att ni får en mycket piggare kille sen =)

• bea79
    Klunsen111 skrev 2009-02-09 09:11:41 följande:
    Bara en dag kvar hemma innan operationen. Känns konstigt. Ska packa till brorsorna som ska bo hos mormor och morfar. Glömmer väl hälften!! De kan ju hämta saker hos oss för vi bor på samma ort så det gör inte så mycket. Värre är det med det vi ska ta med oss. Där måste jag ju tänka till lite. Hur man nu gör det när man känner sig helt mosig i hjärnan. Stängde t om av väckarklocka i sömnen i natt. Det händer inte ofta. Trodde att det var fel på den men det var det inte... Brummelisa och bea 79: Hur går det med bebisarna? Vill de ut?
    Ingen bebis än så länge, jag bara väntar nu... Har packat det mesta. Lite smått kvar som toasaker mm...
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & bebisen i magen BF 6/2 -09 ~
  • Liiindaaa
    Svar på #115
    Lotta m Tova skrev 2009-02-08 23:38:06 följande:
    Hej! Vill bara berätta att jag och många hjärtebarnsföräldrar har fått ut pengar för sjukhusvistelse. Jag fick ut dryg 7000:- kr för ca 3 veckor. Hälsn Lotta
    Kan alla få ut pengar när vi är inlagda på sjukhus? vart söker jag dem?
    Tack på förhand

MVH Linda
  • brumme lisa

Brummelisa och bea 79: Hur går det med bebisarna? Vill de ut?
    Jag hoppas att hon tänker stanna där hon är tills vi är på plats
    Har planerat snitt på fredag och är ju bara i v.38 så det är nog lugnt... lite mycket fostervätska som skulle kunna ställa till det men det ligger precis på gränsvärdet så det hinner nog inte bli farligt mycket innan dess.
    Går mest och väntar på att få sätta mig på tåget...
  • Små Hjärtan
    Bara en dag kvar hemma innan operationen. Känns konstigt. Ska packa till brorsorna som ska bo hos mormor och morfar. Glömmer väl hälften!! De kan ju hämta saker hos oss för vi bor på samma ort så det gör inte så mycket. Värre är det med det vi ska ta med oss. Där måste jag ju tänka till lite. Hur man nu gör det när man känner sig helt mosig i hjärnan. Stängde t om av väckarklocka i sömnen i natt. Det händer inte ofta. Trodde att det var fel på den men det var det inte... Brummelisa och bea 79: Hur går det med bebisarna? Vill de ut?
    Håller tummarna att allt kommer gå bra
    Kan inte leva utan mina underbara barn
  • brumme lisa

Vi var på sista kontrollen nu i torsdags och då sa vår läkare att han hade svårt att se om tarmen fungerade som den ska, så kanske blir det tre op hennes första vecka, hjärta, strupe och tarm.
    Han sa att det inte var helt ovanligt med den kombinationen... är det någon mer som har ett barn som haft det?

• Klunsen111

Nu har jag varit och hämtat fem stora kassar med leksaker som jag ringde och tiggde till Hjärtebarnen i Lund.

Hoppas bara vi får plats med vår egen packning nu!! Hi* Hi*!!

Jag har packat till de stora grabbarna som ska vara hos mina föräldrar och till mig själv. Ska fixa Harrys grejor nu när han ligger och luftar sig på skötbordet.

Har intruerat mamma så hon ska skriva ett inlägg om hur allt har gått.

Tack för alla som håller tummar och tår för oss!!

• 3xE

Senast vår dotter var på OP passade jag på att lämna blod. Det tar ju ca 20 minuter och man gör en god gärning.

• willsam

Brumme lisa- Felicia hade hjärtat och tunntarmsatresi. Opererade tarmen när hon var 2 dagar och hjärtat när hon var 2 veckor och så tarmen igen när hon var 3½månad.
    Men Kirurgen hade inte varit med om det typ hjärtfel och det typ tarmfel i kombination.
    Men vissa saker hör säkert ihop. det verkar sällan bara vara hjärtat som är problem.

kram

Svar på tråden Hjärtebarn