• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • MoM

Max hade VSD som det största problemet men de fixade även ASD o PDA samtsidigt.
    Han låg på BIVA i två nätter och vi var hemma efter totalt 8 dagar.
    Las in på onsdagen, opades på torsdagen, hemma till fredagen veckan efter.

Håller tummarna för Er! Kram!

Klunsen111 skrev 2009-02-07 18:56:43 följande:
    Ni som har små barn som opererats för VSD: Hur länge var ni på sjukhuset efter op.? Hur länge låg barnet på IVA? Nu närmar det sig för oss...
  • Lilla My i Finland

Trolletmilla - hur mycket kostar ett frimärke? Det måste ju gå att skicka i vanligt kuvert, eller?

• Fröken Julie

En undran? Är det någon som fått pengar från sitt försäkringsbolag efter att barnet blivit opererad? När jag fyllde i papprena igår såg jag att man ska lämna ett ersättningsanspråk, men vad är rimligt?? Tänkte jag skulle begära för förlorad inkomst under sjukhusvistelse men kan man begära något för dotterns skull? Typ för sveda och värk? Fånigt kanske fast sen å andra sidan kan jag känna att har man en försäkring så ska den ju utnyttjas,eller hur tänker ni???

• MoM

Vi får inte en krona från försäkringsbolaget då hjärtfelet är medfött.

• Murvel30

Vi fick inget heller från vårt försäkringsbolag men tack olov hittade vi ACE och fick ersättning när det var dags för den andra operationen som Linus gjorde.

• MoM

Hade vi haft fler op att vänta för Max hade vi nog också tecknat en försäkring i ACE. Nu har vi (tror vi oss veta) inte det så då nöjer vi oss med den vanliga barnförsäkringen.

• Trolletmilla

Lilla My i Finland skrev 2009-02-08 17:53:42 följande:

Trolletmilla - hur mycket kostar ett frimärke? Det måste ju gå att skicka i vanligt kuvert, eller?
    Har kollat med traderatråden om kostnad att skicka till finland.

-20 gram 12 kr
    -100 gram 24 kr

Så det beror på hur många du vill ha

Finns 2 olika motiv ett med glada barn och ett med pinoccio(stavningen???)

Självklart går de att lägga i ett vanligt kuvert
  • Elliot Lönn

Vad är ACE för försäkring?? Vi har länsförsäkringar & får inget för våran lilla Olle heller, eftersom det är medfött hjärtfel (sjukt tycker jag) det är ju nu man verkligen behöver sin försäkring som man betalat för i så många år! usch..
    Vi har ju inte genomgått våran operation än, är ACE nåt för oss då kanske??

• MoM

ACE är ett försäkringsbolag som försäkrar även medfödda hjärtfel och andra svårare diagnoser. Dock har de 1 års "karens" eller vad man kan kalla det för. man måste alltså varit försäkrad där 1 år innan man kan få ut något från den.

• Lilla My i Finland

Trolletmilla - har hört med en bekant som studerar i Umeå så hon skulle köpa ett åt mej. Blir lite invecklat med portokostnader och sånt då jag bara tänkte understöda svenska hjärtebarnsfonden då det inte finns nån hjärtebarnsvecka/månad här i Finland...

Svar på tråden Hjärtebarn