• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • låjsan1
    Golvmoppen skrev 2009-02-06 10:03:32 följande:
    låjsan: Det kan ju vara så att din son inte gillar den konsistens som står på gröt paketet.Har en dotter som är frisk och hennes gröt skulle vara stabbig. Du kunde i stort sätt slänga den i väggen. Hon vägrade att äta om det var gjort på ngt annat vis. En fördel med detta var att hon lärde sig dricka mkt vtn på nappflaska. Kan ju vara så enkelt. Inga matburkar förutom frukpureerna gick ner. Har en finsmakar från början, så det var bara att gör egen mat från början och krydda. De första burkarna med majs och potatis gick inte heller, skulle vara Findus frysta till pure och hemmalagat potatismos.Kul att så många har kontaktat tidningar.
    Tackar för tipset men testat lös, medium och mega fast Det är bara löööööös som funkar annars kräker han upp med en gång. Har, som jag gjorde med mina andra två, gjort hemma gjort men det spelar ingen roll för skeden kommer ICKE in i munnen. Nu hör det till saken att jag är envis som synden när det gäller saker man kan övervinna så jag tänker vinna denna kampen oxå ....om nu min son trodde annat

kram
  • Klunsen111

Harry verkar inte bli förkyld trots att jag var det. Det är min stora skräck nu, att han ska bli sjuk.

• Lotta m Tova
    Svar på #69
    Till Caarroline.

Jag har endast erfarenhet av Lund, men vill svara ändå.

Rent kompentensmässigt tror jag att dom båda är likvärdiga, däremot så tror jag risken för inställda och uppskjutna operationer är mindre i Lund då de inte har lika högt tryck på sig.

Det beror mycket på att GBG vann budgivningen om fler landsting ex Norrbotten som för hörde till Lund men nu hör till GBG.

Vad gäller boendet så finns RMD i Lund, dessutom finns ett patienthotell på området, sedan är ligger väl sjukhuset mer centralt, det går att promenera ner till stan på en kvart.

Hälsn Lotta med Tova
  • caarroline

Lotta m Tova skrev 2009-02-07 12:04:09 följande:

Svar på #69Till Caarroline.Jag har endast erfarenhet av Lund, men vill svara ändå.Rent kompentensmässigt tror jag att dom båda är likvärdiga, däremot så tror jag risken för inställda och uppskjutna operationer är mindre i Lund då de inte har lika högt tryck på sig.Det beror mycket på att GBG vann budgivningen om fler landsting ex Norrbotten som för hörde till Lund men nu hör till GBG.Vad gäller boendet så finns RMD i Lund, dessutom finns ett patienthotell på området, sedan är ligger väl sjukhuset mer centralt, det går att promenera ner till stan på en kvart.Hälsn Lotta med Tova
    Tack för svar!

Det är därför min tanke finns om att GBG kanske är snäppet bättre på kateterisering eftersom att de utför fler ingrepp än Lund....
    Kirurgiskt tror jag att de är likvärdiga.

Vi har ju däremot inte så fina minnen från GBG och det skulle kanske vara bättre med en nystart i Lund. Det var förmodligen så vår läkare tänkte skulle jag tro.

Skönt att det ligger centralt! Då kan man ju fördriva tiden med en promenad i stan eller så iaf under operationen.

Fler som opererat sig i Lund som har positiva eller negativa erfarenheter?
  • johlinn

låjsan - samma här! E. är envis, men jag är envisare och matkampen tänkte jag vinna Lycka till på eran kant, här går det som sagt rätt bra just nu med ätandet!

• Tifastar

Lika här i vårat län... vi tillhörde Lund tills för drygt 1 år sen... då blev det Gbg istället.
    Jag har bara bra erfarenheter från Gbg än så länge och hoppas att det håller i sej.

Caarroline testa lund om du känner att minnena från gbg blir för jobbiga.

• caarroline

Tifastar skrev 2009-02-07 14:06:03 följande:

Lika här i vårat län... vi tillhörde Lund tills för drygt 1 år sen... då blev det Gbg istället.Jag har bara bra erfarenheter från Gbg än så länge och hoppas att det håller i sej.Caarroline testa lund om du känner att minnena från gbg blir för jobbiga.
    Men fick ni byta då? Jag har förstått det så att man tillhör vanligtvis det sjukhus man haft från början. De famijen här i Östersund som börjat i Lund är kvar i Lund trots att norrland hör till GBG.
  • Små Hjärtan
    caarroline skrev 2009-02-07 13:00:20 följande:
    Lotta m Tova skrev 2009-02-07 12:04:09 följande: Tack för svar! Det är därför min tanke finns om att GBG kanske är snäppet bättre på kateterisering eftersom att de utför fler ingrepp än Lund.... Kirurgiskt tror jag att de är likvärdiga. Vi har ju däremot inte så fina minnen från GBG och det skulle kanske vara bättre med en nystart i Lund. Det var förmodligen så vår läkare tänkte skulle jag tro. Skönt att det ligger centralt! Då kan man ju fördriva tiden med en promenad i stan eller så iaf under operationen. Fler som opererat sig i Lund som har positiva eller negativa erfarenheter?
    Vår dotter tillhör Lund och vi har bara bra erfarenheter därifrån.
    Kan inte leva utan mina underbara barn
  • willsam

Vi hör oxå till Lund. och jag är supernöjd med det!
    Jag tror inte att det är någon skillnad på kompetens!
    Det är en väldigt fin gammal stad. bra promenadsträckor att fördriva tiden med under långa operationstimmar....
    Felicia har en central shunt, ska opereras inom kort.

• willsam

hopkins går i repris vid 15 tiden på söndag.
    då ska iaf jag bänka mig som missade avsnittet i onsdags...

Svar på tråden Hjärtebarn