• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • låjsan1

Sänder lite styrkekramar till alla er som har stundande operationer.

Ja de där med maten alltså. Jonathan har ju inte sondats mer än 4 veckor i början av livet sen har han ammat och druckit infantrini. Men kvälningarna (klökningar som vi säger i skåne ) är, som jag förstår nu, i samband med sked inte bara konsistensen av gröt vilket jag trodde från börjen. Han vägrar öppna munnen men som jag skrev innan så är det sen igår helt okej med att använda 20cl sondspruta för då öppnar han munnen. Tänkte att han ska få bli säker på konsistensen innan jag börjar böka med sked igen, just nu e jag bara jätte glad att han får nått annat än infantrinin.

• Golvmoppen

låjsan: Det kan ju vara så att din son inte gillar den konsistens som står på gröt paketet.
    Har en dotter som är frisk och hennes gröt skulle vara stabbig. Du kunde i stort sätt slänga den i väggen. Hon vägrade att äta om det var gjort på ngt annat vis. En fördel med detta var att hon lärde sig dricka mkt vtn på nappflaska. Kan ju vara så enkelt.

Inga matburkar förutom frukpureerna gick ner. Har en finsmakar från början, så det var bara att gör egen mat från början och krydda. De första burkarna med majs och potatis gick inte heller, skulle vara Findus frysta till pure och hemmalagat potatismos.

Kul att så många har kontaktat tidningar.

• Farbror Matik

MoM skrev 2009-02-04 21:51:39 följande:

Fy vad jag har bölat nu när jag sett på Hopkins (kanal 5) om den lille killen som fått nytt hjärta! Kära tid...
    Ja usch, jag började må dåligt och var tvungen att gå ifrån TV:n, klarade inte av att se det...
  • Klunsen111

Nu har jag fått 50 pins att sälja. Tycker dem är jättefina! Min svärmor ska sälja på jobbet. Hon jobbar inom rehab och där är mycket folk som jobbar där och de ska köpa vare sig de vill eller inte, sa hon!!

• Klunsen111

Nu har jag fått 50 pins att sälja. Tycker dem är jättefina! Min svärmor ska sälja på jobbet. Hon jobbar inom rehab och där är mycket folk som jobbar där och de ska köpa vare sig de vill eller inte, sa hon!!

• Klunsen111

Hoppsan! Jag skulle välja en glad smiley och tryckte return av misstag! Som det kan bli!!

Skulle även berätta att operationen är flyttad. Dock bara en dag!! Då blir den nog av den 11 för nu har den ju blivit flyttad en gång redan!! Hoppas!!

• Tifastar

Klunsen: Håller tummarna inför op.

Var pinsen blandade? det vill säga båda sorterna?

• Elliot Lönn

GO kväll alla goa hjärtebarnsföräldrar!!
    Idag har jag oxå fått mina hjärte-pins, så nu är det bara att sätta igång!

• MoM

Mina pins har fortfarande inte kommit, jag hade såå sett fram emot att få dem denna veckan!!
    Fy så trist! Håller tummarna för att de skall komma på måndag istället...!
    Vill ju börja sälja dem - NU - innan arbetskamrater och andra har hunnit köpa dem ute på affären!

Svar på tråden Hjärtebarn