• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • AM 72

Om avledning vid UL: Vår pojke är ju bara två månader så UL har inte varit några större problem, oftast är de inte så lång tid heller, max 45 minuter håller de på. Hn suger på pappas lillfinger, och vi droppar lite sockerlösning i mungipan ibland, då går det fint. Men som sagt, han är ju så liten.

För övrigt så har han fått Impugan och Calogen-näring nu. När vi skulle ge Calogenet nyss (med doseringsspruta i munnen) så gick det lite för fort så han fick i halsen och hostade... Det gick ju bra, men stackars liten, inte nog att man är hjärtsjuk, ens klantiga föräldrar sputar näringslösningen i halsen på en...

• willsam

Kors i taket vilken överaskning jag fick när jag kom till sjukhuset idag och skulle byta av gubben. Vi fick åka hem.=) Helt plötsligt var alla salter normala igen det är ju underbart. ska ringa tillbaka imorgon men om allt är normalt så blir vi utskrivna då. jippie.

Annars har vi varit på barnbegravning idag. det var ju inte så kul. men otroligt vackert och genomtänkt. Mina tankar går nu till hans föräldrar och det svåra och ofattbara dom måste genomlida. =) Det är dom starkaste människor jag känner!!!

Kramar

• Klunsen111

Hej! Nu är Harry opererad och det har gått bra. Tog drygt fyra timmar- hålet var större än man trott.
    Harry sover fortfarande men har ingen tub längre.
    Vi är trötta men glada. Kram Anna

• Trolletmilla

Klunsen111 skrev 2009-02-20 11:22:01 följande:

Hej! Nu är Harry opererad och det har gått bra. Tog drygt fyra timmar- hålet var större än man trott.Harry sover fortfarande men har ingen tub längre.Vi är trötta men glada. Kram Anna
    ÅÅÅ va roligt att höra att allt gått så bra med Harrys op.
  • helma

Willsam> skönt att ni har fått komma hem igen

Klunsen> ÅH vad skönt att allt gått bra, då kan ni börja andas igen. Ännu mera häftigt att han redan är extuberad Grattis (eller vad man nu säger)

USCH idag damp kallelsen till UL ner i brevlådan tisdag 3:e mars fy bubblan...

• Farbror Matik

Så skönt att höra att det gått bra för er!!! Vi har suttit och tittat på bilder på Harry och tänkt på er. Nu håller vi tummarna för att han ska bli bättre snabbt. Många kramar från oss!

• bea79
    Hej! Nu är Harry opererad och det har gått bra. Tog drygt fyra timmar- hålet var större än man trott. Harry sover fortfarande men har ingen tub längre. Vi är trötta men glada. Kram Anna
    Vad skönt att allt gått bra.

Vi har varit på kontroll på spec mv idag eftersom jag nu är 14 dagar över tiden. Kommer inte lillebror innan måndag så blir jag igångsatt då! Så snart ska vi få träffa lillkillen!!
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & bebisen i magen BF 6/2 -09 ~
  • pemi
    Hej! Nu är Harry opererad och det har gått bra. Tog drygt fyra timmar- hålet var större än man trott. Harry sover fortfarande men har ingen tub längre. Vi är trötta men glada. Kram Anna
    Vad skönt att höra att det gått bra!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • MoM

Klunsen111 - > Så underbart! Phu! Grattis! Håller tummarna för fortsatta framgångar för lillen!

Svar på tråden Hjärtebarn