• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • AM 72

Klunsen: Härliga besked! Vad skönt för er.

• låjsan1

Hekj ALLA!
    Var i Lund i dag för synagis vacc och gick upp för att hälsa på klunsen och brummelisa!
    Jag kan intyga att klunsen såg med ett leende nöjd ut när hon satt där med Harry i sin famn
    Brummelisa hälsar att allt gått bra och op är gjord, lilltjejen såg jätte fin ut där hon låg och kisade med ena ögat. Brummelisa berättar själv vid ett senare tillfälle men hon sa även att det kan dröja då prioritet ligger på nytillskottet, vilket är helt förståeeligt men liiiite info fick jag ju delge då jag vet att många undrar hur det gått

Kram å trevlig helg alla!!

• Farbror Matik

Skönt med så mycket bra nyheter innan helgen. Ha en trevlig helg allihopa!

• Små Hjärtan
    Klunsen111 skrev 2009-02-20 11:22:01 följande:
    Hej! Nu är Harry opererad och det har gått bra. Tog drygt fyra timmar- hålet var större än man trott. Harry sover fortfarande men har ingen tub längre. Vi är trötta men glada. Kram Anna
    Skönt att allt gått bra.
    Kan inte leva utan mina underbara barn
  • johlinn

Härligt o höra från er Klunsen o Brummelisa!!! Ta hand om er!

Bea - spännande o äntligen få träffas! Hoppas att allt kommer gå bra!

• Keewii

Grattis till både Klunsen och Brummelisa!
    Skönt att allt gått bra, nu ska allt bli ännu bättre för er!
    Skickar alla tankar åt ert håll!
    Vi ska snart på nytt UL. 9:e mars. Börjar få fjärilar i magen....

Julia & Kevin mina älsklingar
  • vamme

Någon som vet om köerna i lund är långa? Vi skulle få en tid i januari ungefär för kat. men ingen kallelse än..

• låjsan1
    vamme skrev 2009-02-21 11:23:00 följande:
    Någon som vet om köerna i lund är långa? Vi skulle få en tid i januari ungefär för kat. men ingen kallelse än..
    så vitt jag vet så har även dom haft bortfall för sjukdom och som ex så har "klunsan11" fått sin hjärtop upp skjuten ett par gånger. Lättast att slå dom en signal!
  • vamme

okey, jag har tänkt på att göra det så det blir nog ändå att ringa och kolla läget.. :) men det känns ju bra att veta i förväg att det är lite problem i väntelistan..

Svar på tråden Hjärtebarn