• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Små Hjärtan
    bea79 skrev 2009-02-25 12:06:59 följande:
    Nu har lilleman kommit till världen och även genomgått sin första op. Han föddes den 23:e (måndags kl 18,26) och opererades redan dagen därpå efter att de mha magnetröntgen sett att hans lungvener var kraftigt förträngda och anatomiskt mynnade fel. Operationen tog ca 8-9 timmar med gick bra. Pga lungvenernas förträngningar så var lungorna påverkade och han fick en apparat inkopplad efter op som hjälpte lungorna att återhämta sig, tror Sune (doktorn) kallade den för Ecmo...Han har varit stabil inatt och allt ser ut att ha gått bra som tur är.
    Jättegrattis!!!! Skönt allt gått bra.

I morgon ska vi till Lund. Ska träffa sjukgymnasten och psykologen. Tänkte även ta en tur upp på avdelning 67 och hälsa på.
    Kan inte leva utan mina underbara barn
  • Tifastar

Grattis Bea =)
    Underbart att först op gick bra. Pussa på o mys så mycket du bara kan för snart är han stor *hihi*

Min lilla kotte blir 10 månader idag =/ Vart tog min nyfödda lilla kille vägen?

• helma

Grattis Bea!

Trolletmilla> skönt att UL såg bra ut och tack för tipset om ficklampa

• Barbamama

bea79- GRATTIS till gossen och fint att operationen gick bra! : )
    Jag har konstigt nog babyfeber redan (eller ännu?), så det blir förhoppningvis ett syskon till våran lilleman snart. Jag blir därför jätteivrig när jag hör att det kommit nya bebisar till världen!

Här är stackarn förkyld igen... Vi var till läkaren och allt såg tack och lov bra ut som läget är nu. Senast han var förkyld så blev han ju inlagd på sjukhus några dagar, så jag hoppas innerligt att det inte blir så även denna gång.
    Sköt om er själva och era små!

• helma

Vet inte om ni sett artikeln i gp om Farfallas Rasmus. Vet att Farfalla kikar in ibland, hoppas så att ni får någon sorts upprättelse!

• Trolletmilla

helma skrev 2009-02-25 18:14:46 följande:

Vet inte om ni sett artikeln i gp om Farfallas Rasmus. Vet att Farfalla kikar in ibland, hoppas så att ni får någon sorts upprättelse!
    Hittar den inte har du möjligtvis nån länk??
  • Jo  anna

bea: Grattis!!

Nån som vet hur det är med hostmedicin? Har för mej att jag hört att man inte ska ge barn med hjärtfel det.

• willsam

GRATTIS BEA!!!!
    Det är ju självklart väldigt jobbigt och omtumlande för er nu. Men vi håller tummarna för er! Skönt att första op gick bra, och att lillkillen får hämta sig och vila med sin ECMOapparat. Det är helt otroligt vad det finns för hjälpmedel. Pussas och mys så gott det går. tiden går som sagt snabbt. Kramar

Vi har fått tid för ny hjärtkat. Nästa Onsdag blir det. så får vi äntligen veta vad dom ska göra på steg 2 op.Och när den blir. och framförallt få en ordentlig diagnos!
    Kramar igen!

Svar på tråden Hjärtebarn