• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • Danbala

Jag skulle också tycka det var för gammalt. Men kanske mamman visste något om sin son som inte framgick, typ att han inte klarar av att göra i ordning sig själv av ett eller annat skäl... Annars håller jag med!

• lollisen

men jösses!
    snacka om att bli överstimulerad! hi hi hi..
    nä, stackars grabb.... en 10-åring kan väl gå till grabbarnas...?
    är man såpass gammal kan man vl klä om själv?
    jag tycker själv att de känns jobbigt när föräldrar tar med så gamla barn in i dusch å så på offentliga platser, de har ju kommit upp i åldern där de är spännande med nakna kroppar å så....
    det är ju inte onaturligt med nakna kroppar å så, det är inte det jag menar...
    bara att på offentliga badhus så finns det omklädningsrum för damer och ett för herrar...

• Teskedsmamman

HU!!! Näe inte en 10-åring in bland tjejerna!!! Då hade jag nog istället tagit med en kompis till 10-åringen, om inte maken kunde följa med, så att han slapp klä om ensam iaf.

Personligen blir jag illa till mods om det är småkillar som är upåt 6-7 år som är med in och byter om i tjejernas omklädningsrum...

• narie24

Haha jag har också tänkt på det. Sist jag var och simmade var det en mamma som hade med sig sin son på ca 11 år och jag märkte också hur mycket han stirrade på alla kvinnor. I den åldern har man väl redan börjat fundera på sex och kroppen o sånt? Jag skulle ALDRIG ha velat byta om hos männen när jag var i den åldern.

• Dizzi

Jag minns tydligt att jag följde med en kompis till badhuset när jag var i åttaårsåldern. Vi åkte med hennes pappa, och han ville inte att vi skulle byta om ensamma inne på damernas, så vi fick följa med in på herrarnas. Det var faktiskt rätt otäckt (speciellt i bastun) med alla snoppar och håriga magar.

Idag, med alla pedofil-larm, tvivlar jag på att någon skulle ta med två så pass stora flickor in på herrarnas. Eller har jag fel?

Sen kan jag hålla med om att vissa pojkar som följer med sina mammor in på damernas, är i äldsta laget. När de kommer upp i en viss ålder blir ju kvinnokroppen intressant, och man vill ju inte gärna bli uttittad när man duschar. Men om mamman inte vill låta pojken byta om själv, så har hon ju inget alternativ...

• bisou

Håller med föregående talare- tycker inte man tar in en tioåring i damernas omklädningsrum! Antar att han inte kommer glömma det besöket i första taget iaf! men ärligt- jag tycker det är lite konstigt av mamman att göra så! Själv skulle jag nog dra gränsen rätt så tidigt i åldern...

• Tant T

Håller oxå med! Dessutom är ju chansen rätt stor att det finns tjejer i pojkens ålder i omklädningsrummet/duscharna och jag tror nog att de skulle rusa ut och gallskrika när han kom in!! Det skulle jag själv gjort i den åldern!

• Supermummy

Men nu fick jag mig en tankeställare när Danbala skrev att han kanske hade något problem, som inte syntes, och inte klarar av att byta om själv. Om så är fallet så får jag jättedåligt samvete, för jag glodde tillbaka på honom när han glodde på mig.

Det roliga i det hela vara att de äldre damerna inte verkade bry sig det minsta. De stod i duscharna och snattrade som vanligt och skickade tvål fram och tillbaka, medans alla andra var lite reserverade....

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?