• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • RadixLecti

18? Man kan undra ibland.

• Gissella Star

Snossan hur som helst vare sig han har varit me om något eller ej vem bryr sig ärligt talat det är ett litet barn....Börjar vi snacka om 15-16åriga killar då skulle det verkligen kännas riktigt skumt och då skulle verkligen det här tråden kännas riktigt meningsfull men 10år?!?!?!? Nej då är han bara ett litet barn

• vadskajaghetadå

vi har hand om en pojke som är 7 år, nu har det iof bara vart min kille som badat med honom men om jag hade badat med honom hade han säkert fått gått in på herrarnas, _eller_ han hade nog valt det själv

• RadixLecti

Gissela... uhm. I Örebro för några år sedan, när jag bodde där, blev en 23-årig tjej våldtagen av ett gäng knattar i elvaårsåldern.. Bara små barn?

• ming

Gissella star-> Jag vet faktiskt folk som har förlorat oskulden i 10-11 års åldern. Nä, då är man intebara ett barn, man vet absolut vad sex och könsorgan är. Man är ju på väg mot puberteten, om man inte redan har börjat komma in i den.

• LyckaJones

puberteten vid tio års ålder??
    låter lite väl tidigt tycker jag!

• Snossan

Gissella Star: Ett litet barn som är en egen liten människa. Tycker nog att det kanske hör hemma mer hur man ser på sitt barn. Jag vill att min son när han är tio år ska klara av att byta om själv. Jag väntar på honom på utsidan.

Andra kanske väljer att beskydda sitt barn eller vad det nu är man gör om man tar med sig en tioåring.
    Vad hade du och säga om att hans klass kamrater byter om därinne. Är det inte upplagt för att bli retad.
    Sedan håller jag med om att barn mognar olika..finns tydligen tioåringar som inte är redo att vara själva i omklädnings rummet men måste ju finnas smidigare sätt. Det är ju faktiskt närmare till tonåren en till mammas kjoltyg. Det jag vill säga är väl att jag tycker att de är min skyldighet att göra min pojke så självständig.....nu vet jag att det kan ifrågasättas och att det kanske låter hårt men så ser det ut där min son ska växa upp.

• Snossan

LyckaJonas: Tidigt för nordiska barn men det ser inte likadant ut överallt.

• RadixLecti

I USA ligger puberteten mellan 10-12 år har jag för mig. Forskningen tror det delvis beror på bilavgaser, hur konstigt det än kan låta. Det finns ämnen i avgaserna som fungerar som könshormon.

• ming

Puberteten kryper ju allt lägre i åldrarna nu för tiden. (Tack vare övervikten.)
    Bara för kanske 20-30 år sen fick kvinnorna mens i genomsnitt senare än vad genomsnittet ligger idag.

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?