• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • ming

Men varför skulle det inte kunna finnas kvinnliga pedofiler? Det finns ju inte bara manliga pedofiler även om det kanske är de som utmärker sig mest.

• Supermummy

Man skulle ju kunna säga åt sitt barn att fråga en vuxen om det skulle bli några problem i omklädningsrummet, Kommer inte killen/tjejen ut någongång så kan väl en badvakt gå in och titta till?

*Minns plötsligt hur det var när lillebrorsan skulle klara sig själv på en flygplanstoalett, eftersom man inte kunde få plats vuxen + barn. Han låste in sig!!!*

• ming

Vet ni att där jag bor så kommer ibland vuxna män mitt på dagen och ska städa i tjejernas omklädningsrum, och även tvärtom, att kvinnor ibland städar i killarnas omklädningsrum.
    DET tycker jag är fruktansvärt. Tänk att stå naken i duschen och så vänder man sig om så står det en vuxen man där och skrubbar lite på väggen!

• Björkeli

Det närmsta badhuset här där jag bor har familjerum... Så slipper det bli fel.

Rent praktiskt behöver inte en frisk o "normal" 10-åring vara inne hos damerna.
    Men alltså jag kan inte se något fel i det för övrigt...

Ja det är stooor skillnad på mammas o andra kvinnors kroppar. Men det är väl bara bra att killar får lära sig det?
    De pumpas fulla med nakna bilder på bröst, magar, rumpor o gud vet allt i samhället. Bättre att de får se verkligheten om de nu ska behöva se något. En 10-åring är fotfarande ett barn, ingen ide att behandla de som fullärda vuxna överallt.

Det enda som jag tycker kan gå fel är om en 10-årig tjej är med sin mamma inne på damernas o det kommer en 10-årig kille in. DET kan bli jobbigt för båda.

• höst

När jag växte upp så var gränsen på badhuset här att man inte fick ha börjat skolan och det är fortfarande så.

• Meli

när man börjar skolan, 7 år ngefär, då är man stor nog att byta om och duscha själv, de gör ju det på gymnastiken i skolan sas.

• Zenobia

När jag var 8 år for jag och syrran med pappa till badhuset varje fredag. Mamma kan inte simma så hon följde alldrig med, men jag och syrran klarade oss själva i om klädningsrummet. Men vart de nåt som hände eller så bad man dom som fanns där om hjälp. Finns oftas andra mammor med barn som man kunde fråga om hjälp.

• Jennie med ie

Maja Grädnos.
    "Nej Ming, jag tror det var Jennie med ie som nämnde en 6-7-åring."
    Då tror du fel för jag har inte ens skrivit nåt i tråden innan

Jag precis som flera andra här tänker i första hand inte på mig själv och andra vuxna utan om de yngre tjejerna. Att en jämnårig pojke sett mig naken när jag var i 10-årsåldern hade jag tyckt var jätteolustigt. Fast jag förstår också att alla 10-åringar inte kan byta om själv och att det inte alltid finsn en man sm kan följa med. Ska de barnen då inte kunna gå på badhuset? Svårt det där. Badhusen har väl inte så himla mycket pengar men mer prsonal som han vara behjälpliga i omklädningsrummen i sådana här fall hade inte skadat.

• Maja Gräddnos

Jennie med ie:
    Shit, vad pinsamt! *skäms ögonen ur mig*
    Det var ju Teaspoon...
    Lata jag orkade inte gå tillbaka och kolla och jag var helt säker på att det var du. Ibland blandar jag samman några av de riktigt gamla nicken som hängt med sen "Barntorget" bröt sig loss från "Bröllopstorget" och blev till FL. En senil gammal teflonhjärna som jag själv fungerar inte riktigt bra längre...

Förlåt! @-->--

• Jennie med ie

Maja, lätt hänt, TeaSpoon och Jennie med ie är ju så likt vartannat *s*

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?