• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • LadyMarmalade

ming:
    finns det fortfarande badbås?

• ming

LM-> Det vet jag inte. Vissa ställen har nog det, men mindre badställen har nog inte det.

Men annars tycker jag själv att be om hjälp av en badvakt är en bra idé.

• smulan76

var i simhallen idag och det hade kommit upp en lapp vid ingången till damernas att pojkar som bytte om därinne fick vara max 9 år. Vet inte om det fanns en liknande vid herrarnas men det borde det ju göra.

Så där har dom tydligen haft problem med att folk har klagat och dragit gränsen vid lågstadiebarn.

Har ni sett såna lappar på andra simhallar?! (detta var i Växjö)

• Kebnekaisa

Mamman kanske fick hjälp av sonen, med sin lilla bebis (det var bara något som slog mig).
    Men nu måste jag tänk tänk, Tänka efter. Tänk om det var det omvända då? En 10-årig tjej in på herrarnas (med pappan). Näe, DET skulle nog vara mer laddat!

Men det kanske redan varit någon som tagit upp det "omvända" problemet.
    Ska läsa lite.

• Kebnekaisa

Okej okej, Sorry. Ser att ni verkligen tagit upp "det omvända" !

• Ananak

nej en 10 årig kille har inte på damernas att göra och en 10 åring flicka har inte på herrarnas att göra...

jag var ledsagare till en 12 årig kille och när vi var och badade i simhallen så fick han allt duscha på herrarnas och jag var på damernas...

• LadyMarmalade

suck...inser att jag nog inte är välkommen till badhallen med mitt ljus

han klarar inte av att gå genom herrarnas själv och han får inte vara med mig...så följer inte hubbie med så då e det kört

har inga manliga vänner som kan åka med och en badvakt eller annan främling är inte aktuell som mentor åt sonen oavsett hur goda intentioner personen ifråga har...sonen accepterar inte främlingar på det viset och inte heller kommer den stackaren att kunne hantera ett anfall heller ...

VARFÖR kan de inte ha familjeomklädningsrum??
    där både män och kvinnor kan duscha och byta om,-) men fast med små bås som har dusch och liten yta att byta om på?

vi älskar att bada båda två...men hela iden med egen tid med sonen på ett ställe vi båda trivs på faller ju iom att vi inte kan lösa det praktiska

• Tingeling13

En helt normal 10 åring klarar sig själv i ett omklädningsrum, inte får de väl hjälp i skolan och inte duchar de ihop med tjejerna. sååå ja skolåldern tycker jag med är en bra gräns.

• Snossan

LM: Om det är ett sådant stort problem tycker jag du ska kontakta Komunen. Jobbat med killar och tjejer som inte klarat av vissa situationer eller att det funnits behov av sällskap av andra andledningar..så dom har fått utbildad ledsagare från komunen.

• näbben

Har nu inte läst hela tråden och vet således inte om detta perspektivet tagits upp innan. Har de det så bortse från inlägget.

Min småsyskon tycker och har alltid tyckt att det har varit jätteroligt att gå och bada. Så för en tre år (de var 9-10 år gamla) sedan ville de inte följa med.
    Jag luskade lite varför för de tisslade en del innan beslutet kom att de inte ville.
    Det visade sig att de hade varit i omklädningsrummet och en klasskamrat till den ena syster hade kommit in med sin mamma.

Det är klart att de inte ville följa med då! Det blir ju en jätteutsatt position.

Sedan förstår jag inte varför inte en 10-årig pojke klarar av att byta om själv. Det klarar ju de flesta i skolan...

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?