• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • RadixLecti

Men.. om det nu är ett sånt problem, låt pappa följa med killen in på omklädningsrummet. Är han inte tillgänglig, vänta tills helgen.

Annars finns det faktiskt folk som kan följa med och hålla ett öga på situationen.

Har man inte som tioåring fått lära sig hur man duschar och klär om är det illa.

• LadyMarmalade

radix...handlar inte om uppfostran utan om förmåga...

Min son klarar inte av främmande situationer där det krävs eget ansvar och där det kan dyka upp frågor...

Pappa är inte närvarande och om hubbie ska med så blir det fyra barn varav fyra som inte kan simma(två kan någorlunda men de små kan inte)

Då blir det inte direkt nån kvalitetstid med sonen utan ytterligare en stressfaktor för honom....

• LadyMarmalade

assistent får man itne bara så där heller
    då måste man falla under LSS eller SoL(vilket är i princip omöjligt att få igenom här)

• RadixLecti

Lady, men du kan ta honom ensam?
    Du kan inte stanna kvar hemma med de andra tre istället då?

• LadyMarmalade

jo visst kan jag det...gör jag ju...

Men det skulle vara trevligt om det fanns alternativ så jag oxå kunde åka med sonen nån gång

Ja jag kan hantera honom själv för jag vet hur han funkar och vad som triggar hoonom och kan styra...det klarar inte nån som inte känner honom

• RadixLecti

Men marmeladen...
    Du måste ha förståelse för de andra kvinnorna i omklädningsrummet. Du är inte ensam där. De kanske har något emot att en drygt tio år gammal pojk kommer in och ser dem nakna.
    Jag hade iaf tyckt det vore mer än lovligt otrevligt med en främmande tjej i omklädningsrummet...

• LadyMarmalade

hahaha...det vet jag ju...sa tom att jag oxå tycker det är olämpligt jue

menar du att du inte läser mina inlägg

hehehe...menar du att du skulle tycka bättre om ifall jag följer honom in på herrarnas?

fniss...tror jag börjar bli för trött för det här

Men visst borde det kunna gå att ordna en "handikapp" avdelning med bås(som har egen dusch) jag vill faktiskt inte heller duscha med sonen(som e 11 tom) men på det viset kunde jag lixom stå utanför duschen men ändå vara med han får sitt privatliv lixom jag och vi stör ingen annan

• RadixLecti

Va, vem jag? Läser inga inlägg? Va? *trött, förvirrad och nekulturnyj*

Tror säkert många skulle gilla om du följde med din kille in på herrarnas. Själv skulle jag bara bli röd och gömma mig.

Jo, några ensamma bås man kan använda om man säger till i kassan och får nyckel eller nåt vore ju idealet.

• LadyMarmalade

mmm...synd att det inte finns....

men men vi har ju haft badsommar iaf

• Snossan

LM: Du har rätt dom drar in pengar när det gäller allt..synd hoppas det löser sig för er så ni kan ha roligt i poolen!!

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?