• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • turia

men du kan ju ha missbedömt åldern på killen....

• Ejnie

En tioåring är för stor att följa med på motsatta könets omklädningsrum, men samtidigt kommer ju regelbundet larm om "fluktare" och antastningar framförallt på herrarnas... bästa tipset är nog som ovan att ta med en kompis av samma kön som barnet så h*n inte behover gå ensam.

• myslan

Jag tycker att familjerum låter som det enda vettiga alternativet när barnen blir äldre än ett par år. Det kan varken vara roligt för en pojke eller en flicka i tioårsålderna att vara i samma omklädningsrum som ett barn av motsatta könet. Har något minne av att det fanns små avkilda rum på badhuset när jag var liten där familjer bytte om.

• myslan

Avskilda familjerum är ju också ett sätt att slippa fluktare. Vet inte om jag skulle vilja att mina barn bytte om på en herravdelning över huvud taget. Nu blir väl inte det aktuellt eftersom jag planerar barn tillsammans med en kvinna. Jag betvivlar inte att de allra flesta män beter sig bra i omklädningsrum, men en del gör det inte, och det vill jag inte utsätta mina barn för, oavsett barnens kön. Då skulle jag nog själv vilja göra studiebesök i herrarnas, men det kan nog vara lite svårt att genomföra.

• ming

Myslan-> Så du menar att dina barn inte kommer att byta om på en herravdelning öht ens om det blir en kille?

• linda87

som när jag var i simhallen och en hel jäkla skolklass står å småleker i duschrummet....tydligen fanns det inga manliga lärare till hands som kunde ta killarna till deras okklädningsrum.
    Men jag tycker då inte det var så passande, såg några småflickkor i 12-13 års åldern som stod å tryckte i ett hörn och höll hårt i handdukarna troligtviss för att alla småkillar stor i duschen...mindre barn ska givetviss få följa med sina föräldrar in i omklädningsrummen men jag tycker ändå att är man med en hel klass ska man väll lyckas få fram så att killarna går till sitt o tjejerna till sitt. Det gjort då vi när jag gick i skolan å var på sådana ställen.

• ming

12-13 år?? Det är _definitivt_ för gammalt. Speciellt om det är en hel skolklass! Stackars barn, jag hade blåvägrat bada om det hade varit jag i den åldern.

• linda87

aså de tillhörde inte klassen de kanske var några år yngre typ 9....men ändå de tjejerna hade ju börjat utvecklats och tyckte väll inte det var så roligt.
    Tyckte inte jag heller för den delen, men vet att just när man är i början av puberteten ja då är man ju lite extra känslig....tycker defnitivt att det hade varit på plats med en man som skulle ha haft hand om killarna i deras omklädningsrum!

• myslan

ming ->
    Ja, så småningom ska väl en eventuell pojke få ge sig av till herrarnas, men jag skulle nog helst vilja att det var tillsammans med någon vuxen man som jag litar på de första gångerna. Tycker att det verkar brutalt att utsätta barnet för en helt ny miljö helt ensam.

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?