• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • Anonym

Jag fick reda på i vecka 20 på rutin ul att de mistänkte mola fostret hade dött i vecka15-16 någongång konstigt att man inte kännde att något var fel jag har 2 friska barn sen tidigare med samma man och de graviditeterna var utan komplikationer. Jag har tagit lung röntgen och håller på med blodprover de ska pågå i 6 månader.

• xxJessikaxx

Tack för alla era svar. Mitt provsvar är klart har jag fått veta och läkaren kommer att ringa upp. Anonym, har det gått bra trots molan? Inga problem med lungor och annat? Hur länge har du hållt på med behandlingen?
    Beklagar den sena förlusten av ett barn, väldigt ledsamt

• Anonym (WH)

Tack för era svar. Jag får mitt besked på måndag då jag ska på återbesök. Har försökt förtränga det lite men nu börjar det närma sig.

Jessika: Har du fått besked?

• xxJessikaxx

Nej inte än, men jag vet att svaret är klart så jag hoppas få det i morgon! Lycka till TS, vi får se hur det går för oss.

• xxJessikaxx

Har fått veta nu att jag har en sk partiell mola. Uppföljning med HCG-tester varannan vecka och lungröntgen, graviditetsförbud i minst ett halvår. Hoppas det går bättre för dig, TS.

• Endast jag

xxJessikaxx skrev 2009-02-23 10:33:57 följande:

Har fått veta nu att jag har en sk partiell mola. Uppföljning med HCG-tester varannan vecka och lungröntgen, graviditetsförbud i minst ett halvår. Hoppas det går bättre för dig, TS.
    Jag beklagar.
    Jag hoppas det inte blir några andra komplikationer för dig nu, att hcg värdet sjunker snabbt.
  • xxJessikaxx

Tack Endast jag, men av alla här inne på FL som fått denna diagnos, som ju är få för det är ju ovsnligt, så verkar de flesta ha "överlevt" och till och med fått barn efter det, så det är ni som ger mig hopp!
    Skall på röntgen och efterkontroll på onsdag och det som oroar mig nu är att jag som har ett håll i bröstkorgen och gurgel i halsen men jag kanske är sjukligt hyponkondrisk just nu plus att jag ju är förkyld så det kan ju vara orsaken.

• Anonym (WH)

Jessika: Nej vad tråkigt... Jag var sjukt nervös imorse men som tur var så var det ingen mola hos mig. Hoppas det går bra med lungröntgen. Skriv gärna och berätta hur det går.
    kram

• Endast jag

Ja ovanligt är det och tur är väl det.
    Jag tror inte det är någon fara, har faktiskt inte hört/läst om någon som hittat nåt konstigt på röntgen och jag fick ju inte äns göra nån så det är nog väldigt ovanligt.
    Fortsätter hålla mina tummar!

Vad skönt för dig Ts att det inte var någon mola!

Svar på tråden Partiell mola