• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

Jag är 31 blir 32 i dec. Våra barn är 2,5 och 4,5.

Ja om jag blir kvar i mola-tråden får tiden utvisa men jag slipper ju HELST.
    Men nu hör jag gärna till er

• First baby

Nu har jag snokat på era bilder, fina :)
    Jag e hemlig ett tag till, för jag vet att d finns en snokare på mitt jobb som säkert hittat min sida. men har jag spärrat så att jag kan se vem som kollat (bara de som har inloggning), ej jättesäkert, hon kan ju be en kompis logga in, men jag öppnar min sida igen för allmänheten m bilder m.m lite längre fram

PS: lyllos er som har barn. Bless you

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Även jag har folk jag helst inte vill dela allt med, därför undviker jag att skriva om vad som hänt på min presentation, även om det inte är vattentätt heller förstås. På jobbet vet de vad som hänt, kunde inte hålla inne med allt och ville förklara varför jag kommer springa hos läkaren då och då, samt jobba hemma när det känns tungt.
    LC04, får du veta före helgen tror du?

• LC04

Jag vet faktiskt inte om jag får svar innan helgen men har ingen ringt imorgon så ringer jag och frågar. Ska ju ta prover på tis eller ons nästa vecka. Kanske samlar hon alla svar på engång och ringer. Jobbar själv på sjukhus så jag vet ju segt vissa saker kan gå.....!!
    Har varit skönt att jobba nu några dagar. Så fort jag är hemma går jag och tänker på MOLA helvetet hela tiden.

Jag hade inte berättat på jobbet att jag var gravid, bara för en. Men jag berättade om skrapningen och allt för chefen. Känns bra att dom vet vad som hänt om det det skulle vara nåt nån gång.

• xxJessikaxx

LC04, ja du kan ju alltid ringa och kolla med dem på gyn kanske, de kunde i af se att provet var klart men bara läkaren kunde se / ge beskedet.
    Ingen på jobbet visste att jag var gravid men när mola-helvetet brakade lös kände jag att jag måste berätta på jobbet. Gör ju att de kanske förstår att vi försöker planera in barn, jag sa dock att graviditeten inte var direkt planerad men ändå välkommen för det känns så konstigt att alla kollegor vet att man försöker som kaniner.
    Håller med om att det är skönt att komma ifrån, det är lätt att man bara ältar annars.

• First baby

Jag berättar inget privat här på jobbet Jobbar på sjukhuset o jag tillhör inte kakkelhönsen på jobb, men för vissa berättar jag. Cheferna vet osså.
    Det finns 2 haggor på mitt jobb som spred ut jag var påsmällen innan jag ens hade 100% blodprovsresultat. En snokig kollega kollade nar jag kollade min prover så hon det till en hagga o haggan sa det till stösta haggan på jobbet. Hon satt i personalrummet och sa det högt. Då var jag på kärleksweekend. En kollega (som vet berättade för mig)
    TRIST. Och det e denne haggan jag vet hänger även här på FM. De vet inget, de undrar vad som har hänt, men jag säger inget.
    Tog nya prover idag
    25/2 S-hcg=20
    1/3= 11
    IDAG= 7. YESYES!!!

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Skönt att dina värden är så bra first baby.
    Ja det finns idioter på alla arbetsplatser, tyvärr.

• xxJessikaxx

Går ju neråt jättebra, skönt!

• xxJessikaxx

Själv misstänker jag nästan att jag kan ha ägglossning. Kan man ha det med HCG kva r i kroppen?

• LC04

Jag vet inte om man kan ha ägglossning.

Jag ringde nu och svartet hade inte kommit än.

Svar på tråden Partiell mola