• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • xxJessikaxx

LC04, vad skönt att din lungröntgen verkar se bra ut, själv är jag sjukt nervös Kommer faktiskt ringa KK nu och fråga om min läkare fått svaret fr röntgen eller inte. Sen kan de ju bara se om det är klart, inte själva svaret men ÄR det klart vill jag gärna bli kontaktad!
    Tycker mig ha rethosta och kittlingar i bröstet, men det kan ju oxå vara förkylningen som ligger i min kropp, men känns oroande
    Nej, man tycker ju att negativt grav.test mellan graviditeterna borde tyda på att molan inte började vid den första graviditeten men vad vet man?
    vi vill gärna ha syskon men inte till vilket pris som helst och man kommer ju vara ett vrak om man nån gång plussar igen, den gången är man inte bara rädd för mf utan för en till mola! Blir nog ett försök till men går det åt fanders den gången vette sjutton om man orkar med en gång till!

• LC04

Din rethosta är säkert förkylning. Verkar ju vara väldigt ovanligt med spridning till lungorna. Försök och tänk positivt tills du fått svaret.

Jag vet att jag kommer vara ett vrak, om och när, jag plussar igen och då hoppas jag verkligen inte att det kommer vara några problem med att få de undersöknningar som krävs, utan att behöva tjata sig till det.

Efter missfallet "behövdes" det ju inget VUL och nu undrar man ju om det hade synts nåt där så detta hade gått att undvika. Men det är ju för sent att fundera på nu....skit.

• xxJessikaxx

Jag gjorde ett VUL samma dag som jag fick negativt test vid det första missfallet och då syntes ingenting, bara att slemhinnan var tunn och livmodern var liten och inget syntes. Min mola syntes inte denna gång heller på VUL:et även om min man tyckte bilden var grynig och det tydligen skall vara typiskt vid molor.
    Jo jag försöker tänka positivt men när man nyss fått ett tråkigt besked är det så lätt att fastan i negativa tankegångar...

• xxJessikaxx

fastna i ska det stå...

• LC04

Ja det är ju så.
    Vi försöker intala oss att det finns så många andra saker som hade varit 1000 gånger värre än det här. Ibland funkar det men ibland inte.

• LC04

Dags att gå ut och rasta barnen. Ha en bra dag och hoppas att du får ditt svar idag.

• xxJessikaxx

Precis, finns dem som har det mycket värre! Ja, och jag ska jobba på. Ha det gott!

• xxJessikaxx

Ings förändringar på lungröntgen Skönt att få veta före helgen!

• First baby

Hej tjejer. Fick lungtg tid 6 mars alltså 2 månader efter skrapet nr 1. Känns på ngt sätt mer säkert göra det än att skita i det. Dessutom 2 mån efter är bättre än direkt efter skrapet. Då borde man se ngt.

Jag ska ringga KK och fråga när jag ska ta nästa S-hcg prov. Den i ons visade 20. (mitt första kontroll)
    Helt jävla sjukt att här i Malmö mungerar Kk helt dåligt. En tjej som haft mola för 1 år sen berättat att allt får man följa själv.
     Nu när hon blev m barn fick hon sköta allt. Ringa o tjata sig til VUL varje vecka , för att prover m.m
    Tog provet i ons. Ingen har ringt o sagt ngt. Jag har ringt själv!!!Igår sa de att återkomma idag OM ingen ringt....
    Nu jävlar i det...e i telkö....

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden Partiell mola