• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • First baby

jag ska osså ta den ons nästa v. jag tog den i helgen på jobbet bara. Ff den gå ner i den farten, hoppas jag på 0 på ons...
    En sak, slagit mig...PM= 2 spermier o en 1 ägg. Sa min läk iaf.
    Ska jag bara ha sex 1 gång då jag försöker bli gravve? Sist hade vi sex 1 v i sträck...oroar mig att det var ärför ägget tog in 2 spermier? ...hoppas du förstod min fråga....

♥♥♥♥♥♥(`°?.¸ ღ ♥ ღ Längtar ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • xxJessikaxx

First Baby, förstod din fråga och har också läst att det är så det är. Nej, jag tror inte man kan påverka det, det kan ju lika gärna vara 2 spermier från samma "omgång" som befruktar antar jag, vi har bara haft otroligt taskig otur.
    Jag hoppas också på 0, men försöker att inte ha så höga förväntningar, man blir så besviken då.

• LC04

Väntar på svar på snabbprovet!! Jag vet ju inte ens om det är mola jag haft men stark misstanke efter VUL:en finns det ju. Än lever ett litet hopp att det är nåt annat "snällt" så vi kan sätta igång igen NUUU.

Jag tror/vet att det inte spelar nån roll om man har sex 1000 gånger eller bara en. Det är bara otur vi haft.

• LC04

Undrar om det är för tidigt att få svaret imorgon. Det var ju i onsdags jag skrapades. Får se om jag ringer? Hon sa 5-7 dagar och det har ju knappt gått 5 vardagar:-0. Faan för att vänta.

• First baby

Lc04Det du pratar om låter som ett snabbsvar .....Fråga om de ska göra en kromosom..tjosan...alltså PAD analys. LYCKA TILL!!! Min snabbsvar var felaktig.{#lang_emotions_frown}

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Jag fick veta att min PAD skulle ta minst 10 dagar att få klar men den var klar på 9 arbetsdagar, fick beskedet några dagar senare. Håller tummarna för att du LC04 kanske inte behöver vara med i den här tråden längre. Då är det du och jag, First Baby som får dras med varann om ingen tillkommer under tiden.

• LC04

Inget svar idag och de har skickat PAD och det tar nog två veckor. Formodligen blir jag nog kvar i tråden, brukar inte ha "tur".

• First baby

den (jädrans PAD) kan ta tid... unfortanly...
    Jessika: Vi kan söka nya "molor" genom att starta en ny tråd längre fram...(det lät patetisk m molor, men man får skratta lite åt det...för att glömma. Är inte mola en halvhäst/åsna? {#lang_emotions_surprised}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Kom på en sak: Är det bara jag som ej fått barn utav er och är snart "grandma?" (33) {#lang_emotions_yell}

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Hahahahahaaa, kvällens as-garv! Ja inte kunde man få endomitrios eller vad det heter, eller nåt annat med ett snyggt namn utan man skulle åka på nåt som låter som en blandning av en efterrätt från 1800-talet och ett klövdjur? MOLA liksom!
    MULA tror jag du syftar på First Baby

Jag är 36 och har faktiskt 3 barn (!) varav 2 är tonåringar sedan tidigare förhållande och en 3-åring med min nuvarande make. Vi hade inte tänkt oss fler men nu vill vi gärna att han ska få småsykon.

LC04, finns ju hopp för dig fortfarande dock även om jag gärna ser att du blir kvar i tråden

Svar på tråden Partiell mola