• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • xxJessikaxx

Hallå. länge sen nåt hände i den här tråden, på gott och ont kanske?
    För min del ligger provet ännu på mindre än 1, alltså inte mätbart och vi satsar på att börja på allvar på juli eller augusti-äl:en.
    First Baby, jag såg tråden du hänvisade till men den var i första hand till för dem som skall ha första barnet och så är det ju inte i mitt fall
    Hur går det för er alla andra?

• First baby

ahaaa...ok.
    Mitt senatye prov var osså under 1, ej märbart, den togs innan op´n.
    Jag ska ta på fre igen :)
    Vi ska baka i sept {#lang_emotions_gravid}
    Vi ska till Sicilien 19/5 {#lang_emotions_cool}, dricka lite vin o äta allt "förbjudet" {#lang_emotions_laughing}

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Hej på er!
    Skönt att era provsvar är så bra.

Jag väntar på mens, väntar på mens, väntar på mens. 6 veckor sen 2:a skrapningen. Alltid väntar jag på nåt....!!

Annars är allt bra med mig. Njuter av våren och solen.

• xxJessikaxx

First Baby, din lilla globetrotter, ständigt på resande fot =) JA, vad skoj, då hoppas vi på bebbe modell vår 2010!

LC04, ja aldrig saknar man ju mensen annars precis. Kan ju ta ett tag innan kroppen "fattar galoppen" liksom.

Kram på er så fortsätter vi njuta av den härliga våren!

• First baby

London blev ej av ju (1 mån sen) då kisen blev ill. Men vi var i Stocktown 15-19 april.{#lang_emotions_wink}
    Kisen är åter sjuk...hoppas hon krya sig till nästa v....hon får inflammation i urinblåsan ibland. Hon får på "Ipren" för katter...

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

<1
    Tog den nyss. JIPPYYYY

Fritextreferens
    Ref intervall: Gravida kvinnor: >25                                  
                   Övriga:          <3                                   

KOM PÅ EN SAK:
    Min första  ograv värdet var 16 mars.
    Jag "trott"  vi får baka först i mittren avsept, men nu när jag ser att 3 prover hitills vatt "ok" får jag då baka redan fom 16 aug???

{#lang_emotions_laughing}

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Grattis FB
    Det verkar vara lite olika "regler" kring det där. En läkare jag träffat tyckte att om proverna gått neråt hela tiden så kan man räkna ett halvår efter skrapningen. Den ordinarie jag har däremot gnurkade lite när jag pratade om ett halvår. Dock har vi fått tillåtelse from augusti. I mina öron lät det som "juli-ägglossningen"
    Dock får vi se hur vi gör med det.
    Sen är det ju såhär, det är våra kroppar och de lär inte slå på oss om vi nu blir gravida en månad tidigare hit och dit.

• Anonym (förtvivlad)

Vad är partiell mola???

Har själv haft mitt första missfall för 2 dagar sedan...känns tomt&hopplöst.

• xxJessikaxx

Förtvivlad, beklagar ditt missfall Det är en sorg att drabbas av ngt sådant när man hunnit glädja sig och förvänta sig en bebis.

Partiell mola är en felbildad graviditet som kan leda till tumörbildningar om man har otur, dock inte så vanligt. Rekommenderar dig att kolla på b la osynligabarn.se där det finns mkt info om det, kolla under "druvbörd" om du vill veta mer.

• First baby

Jag ska hålla mig 6 mån efter att blodproverna varit under 3. Jag läsat gamla trådar o de flesta fårr samma scar som jag. Anledningen man ska vänta är för molan kan växa efter 5 mån...det är ju en troboplasm sjd, så jag vågar ej innan....
    Jag jobbar på sjukan, är extra petig därav....
    Nu ska till Sicilien snart {#lang_emotions_cheers}...om några få timmar, kommeer ej ens sova inatt{#lang_emotions_laughing}

C U :)

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

FB, jo det är helt rätt som du tänker förstås. Man ska nog inte vara så het på gröten. Jag var nere på 0 i slutet av mars ngn gång tror jag, så det är nog inte läge förrän efter augusti trots allt.

Ha en superhärlig resa, lite avis är jag allt

• Anonym (förtvivlad)
    xxJessikaxx skrev 2009-05-18 13:35:24 följande:
    Förtvivlad, beklagar ditt missfall Det är en sorg att drabbas av ngt sådant när man hunnit glädja sig och förvänta sig en bebis.Partiell mola är en felbildad graviditet som kan leda till tumörbildningar om man har otur, dock inte så vanligt. Rekommenderar dig att kolla på b la osynligabarn.se där det finns mkt info om det, kolla under "druvbörd" om du vill veta mer.
    Tack , jo-det känns verkligen jobbigt men man har inget annat val tyvärr än att på något sätt lyckas acceptera detta...tror inte jag kan göra det förrän efter mitt urinprov nästa vecka hos bm.

Tack för sajten, nu förstår jag lite mer av vad det är.
Svar på tråden Partiell mola