• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81

Quiet thoughts skrev 2009-03-21 15:24:37 följande:

Jo jag fick också värsta flashbacken då mina värkar startade Lustigt det där..Och jag som hade flera timmar långa förlossningar och ONT. 14 tim 10 min resp 12 timmar.Andra gastar på i 3-4 timmar så är det över känns det som jag är född att ha långa förlossningar väl eller ja... inte gick andra så mkt fortare menar jag...
    Ja e med i den klubben också..höll ju på i 16 +..hoho..

Apropå att planera barn så ville vi inte ha ett barn som skulle fylla så sent på året..fyller själv i slutet av oktober o tyckte d va skitjobbigt när polarna fyllde år i början på året eller på sommaren..o B e ju född 28 mars så på d viset funkade d ju den gången iaf..
    Skulle faktiskt va kul att fylla år på sommaren också..så man skulle kunna ha sommarkalas!
  • Me81

Emilia:Vet några som vigt sig på Pommern o sedan ätit på jobbet..d måste ju va fint iaf..om d e fint väder förstås..
    O på N kan man nog välja rätt fritt vad för sorts mat o i vilken prisklass man vill ha..typ..

Vi valde att ha stort bröllop..va väl typ 80 pers..men vi ville ha ett ordentligt (nu menar ja inte att ett litet bröllop ej e ordentligt..) o stort bröllop med vänner o släkt..för när vi väl slog till så ville vi göra d på det viset..
    Vi hyrde lokal,hade band osv..maten förberedde vi ju själva men hade sedan kockar som fixa till den på b-dagen..
    Men ja skulle nog säga att d e enklast att ha bröllops"festen" på en restaurang för då slipper man ju planera en hel del iaf..o man kan ju begära lite olika efter vad man nu önskar..

Nej nu e d natti natti..har varit på o jobb o behövde varva ner innan ja sku hoppa i sängen..bye

• Nilam 84
    Trollvinter skrev 2009-03-21 22:27:24 följande:
    Det var länge sen jag var där men vill minnas att d e fint, alla säger d iallafall! Vet ej va d kostar... Beror väl på va man vill ha inkluderat o så... Kärl, dukning, städning, mat, osv osv...Sen finns d ju Pellas i Lemland, ska på bröllop dit i sommar.
    Kärl, kock, servitörer och städning osv ingår alltid. Det funkar som en restaurang, typ nautical osv. man får inte "hyra" själva lokalen.
  • Nilam 84

mina föräldrar hade 150 på sitt bröllop. vigsel i kyrkan å fest hemma. alla satt inne i huset å åt, sen va d dansbana i trädgården

• Emilia82

Troll: det jag ha hört om påssjuka är att killar kan bli sterila av det så hoppas han ej blir det,din brors son. men annars är det völ röda hund man ska akta sej för när man är gravid?
    jag tog mpr sprutan för några år sedan när vi skulle åka till gambia...
    åt T&C tänker vi vänta något år till innan vi ger...

• snöfall

emilia: vill man gifta sig ute så tror jag att man även kan boka tex kyrkan ifall att det börjar regna eller så den dagen.. har för mig att nån sagt så..

• ina2girl

Me81: sommarfödelsedagar e heller inte så kul när man e barn, för många e ofta borta på stugor o sånt då
    sen när man e vuxen då e det ju en annan sak, då kan man ju ha brakfester om man vill det på sommaren.
    Har en som fyller precis strax före skolan börjar dvs på sommarlovet, så hennes kalas kommer ofta i kläm har jag märkt

• Emilia82

ina2girl: är lite samma med J´s kals då hon fyller nära julen...

nu ska jag och T och handla......ha en fin dag!

• beavies
    Emilia82 skrev 2009-03-21 19:53:53 följande:
    va ju på mässa idag. så tänkte höra lite om/när man ska gifta sej:) hur har ni gjort? mat? silverskär? bröllopsresa? hur många vänner/släkt? kosta mycket/lite? måste väl kolla runt på nätet, nu är det INTE så att vi ska gifta oss inom en snart framtid men kul att fundera och planera..och försöka intala P att han visst vill ha ett iaf lite mindre bröllop och middag och gifta sej (alltså gifta sej ska väl ej va någe problem,men jag vill ej bara gå till Ä-huset...)
    Vi hade först borgerlig vigsel ute vid soltuna i Geta, sen åt vi middag där. Då var det bara vi och våra föräldrar.
    2 veckor senare hade vi kyrkligt i Jomala med släkt o vänner (ca100pers) middag o fest i naturbruksskolan. Middagen gjordes av de som har indigo nu, tårtan av ålandskringlan. Bandet ordanade min far.
    Mina föräldrar betalade den största delen av vårt bröllop av gammal tradition. Bröllopsresan till Malta en vecka for vi på 2dagar efter. Den var dyrast för oss.
Svar på tråden Ålandstråd 8